Hva reagerte din baby på(amming)?

Masemamma 2009/2011

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Januarskatter 2015
VIP
Har en jente som reagerer fort når jeg spiser noe. Koste meg meg litt godis og 2 glass brus på lørdag og da var det magevondt hele natta. Igår kveld spiste jeg noen skjeer betasuppe før jeg innså at dette er noe hun kan reagere på, og fra kl 04 inatt har hun hatt tydelig magevondt.

Så nå vil jeg gjerne vite hva din baby reagerte på så jeg vet hva jeg kan holde meg unna. Så kan jeg heller prøve det forsiktig etter en stund igjen..

Minsten tålte dårlig at jeg spiste løk, det varte til han ble ganske stor. Og så måtte jeg etterhvert kutte ut melkeprodukter siden han viste seg å reagere på det.
Eldstemann tålte alt egentlig, men ikke om jeg drakk mye kaffe.

Det nytter lite desverre å holde seg unna alt som andres barn har reagert på. Da kan man ende opp med å leve på tørre knekkebrød og vann :p ;)

Regelen er at det som mor får luft i magen av får babyen luft i magen av.

Så da må du nesten bare prøve deg frem og se hva du selv og babyen reagerer på.

De vanligste er vel grønnsaker som løk og kål, erter og bønner, sukker, koffein, enkelte frukter og kullsyre. Men det er så individuelt så man må nesten bare prøve og feile.

Her var jeg så dum og spiste Grandiosa sin kjøttdeig og løk, så da skrek hun til over 22 på kvelden... Ellers holdt jeg meg unna alt som ikke er anbefalt, bortsett fra brus og jordbær. Det reagerte hun ikke på.

Back
Topp