Hva reagerer babyene deres på?

Jeg har ikke prøvd tran med sitron, men mini virker å være enda mer følsom enn Storebror var, så en del ting orker jeg ikke sjanse på engang. Storebror ble urolig da jeg begynte med sanasol sist. Trodde det var han som bare var blitt litt mer sur og klengete(det ble ikke hylskriking av det), men så at han var tilbake til sitt vante jeg da jeg prøvde å kutte det. Inneholder sitronsyre. Og saken er jo den at det meste av ferdigmat inneholder sitronsyre. Eller hvitløk. Så her lages det kun mat fra bunn av.. Helsestasjonen nektet å tro meg da jeg sa han reagerte på sesamfrø også, men det er nå uansett tilfelle. Heimlaga hamburger i helgene, kun krydret med salt og pepper, og uten øverste del av hamburgerbrødet.. Hehe.. Nestn komisk dette. Men det blir en j.. god hamburger da! Er ikke så nøye på dressing, og tomat og agurk kan jeg jo spise:)
Jeg fant aldri ut hva storesøster reagerte på. Der var det skriking og bæring 4 mnd til ende.. Så begynte hun å reagerer på mme, så var å testa henne for melkeproteinintoleranse. Begynte å gå bedre og bedre fra 5 mnd alderen da vi kun brukte produkter uten melk. Hun er nå 17 mnd og nå ser det ut til at hun reagerer på laktose.. Men krysser fingrene for at hun vokser det av seg. Slitsomt med allergi, melk er det jo nesten i alt. Heldigvis finnes det laktose fri produkter. I dag har jeg spist kun skiver med gul leverpostei, og hun sover som en engel:) Får bare gradvis bygge på kostholdet, etter at jeg ser om hun reagerer eller ei. Har du ventet lenger en 4 mnd med å gi grøt, siden de er så følsomme? Jeg har hatt to stor spisere, og minsta var hele 6700 g og 62 cm 7 ukers kontrollen. Så hun krever nok mer og mer mat.
 
Jeg fant aldri ut hva storesøster reagerte på. Der var det skriking og bæring 4 mnd til ende.. Så begynte hun å reagerer på mme, så var å testa henne for melkeproteinintoleranse. Begynte å gå bedre og bedre fra 5 mnd alderen da vi kun brukte produkter uten melk. Hun er nå 17 mnd og nå ser det ut til at hun reagerer på laktose.. Men krysser fingrene for at hun vokser det av seg. Slitsomt med allergi, melk er det jo nesten i alt. Heldigvis finnes det laktose fri produkter. I dag har jeg spist kun skiver med gul leverpostei, og hun sover som en engel:) Får bare gradvis bygge på kostholdet, etter at jeg ser om hun reagerer eller ei. Har du ventet lenger en 4 mnd med å gi grøt, siden de er så følsomme? Jeg har hatt to stor spisere, og minsta var hele 6700 g og 62 cm 7 ukers kontrollen. Så hun krever nok mer og mer mat.

Storebror spiser nå alt vi gir han, og har ikke allergier for mat såvidt vi vet. Så heldigvis var det kun de første mnd i livet hans at det var vanskeligheter der:)
Jeg har ventet til 6 mnd med grøt. Var redd for å miste melka siden jeg hørte om at dette skjedde for mange andre, så jeg spiste mye og unngikk slanking og trening av særlig intensivitet. Han fikk heller ikke smokk, og økeperiodene ble dermed også ganske effektive. Min gutt nr to var 5500 på 6-ukerskontrollen forrige uke, 2200 mer enn fødselsvekta.
 
Back
Topp