Hva reagerer babyene deres på? (amming)

Kaizer

Forumet er livet
Har gitt kun mme i ca 2 uker nå siden guttene mine reagerer på melka mi... [:o]

Jeg begynner å få mindre og mindre melk, men kjenner på at jeg ikke vil gi opp ammingen helt! Har prøvd å gå gjennom kostholdet mitt, men klarer ikke sette fingeren på hva det er jeg spiser som guttene reagerer på!
Begynner igjen i dag og skrive liste over hva jeg spiser - kutter ut kaffe og sjokolade i første omgang! (*kremt* spiser visst endel sjokolade)

Men hvordan skal jeg gjør det?? Drikke kaffe den ene dagen og ikke den andre for å se om de reagerer?!? [8|]

Hva reagerer babyene deres på? Så har jeg en oversikt over saker og ting jeg kanskje burde holde meg unna.... [;)]

her reagere Amalie på løk og pæra... åsså sterke mat reagere hu litt på[&:]

Sterk mat og løk vet jeg garantert at hun reagerer på. Holder meg derfor unna kål, erter og alt slikt som gir luft i magen også uten å ha prøvd ut det. Raspeballer var heller ingen suksess.. Holdt meg unna sjokolade lenge også, men nå spiser jeg det igjen. Ikke mye, men en liten bit eller to. Men det som er tydelig at gir magevondt er krydder av alle slag som er litt sterk... Så det er jeg veldig varsom med.

Her er det løk - da hyler hun i ett og har tydelig vondt. Også har jeg kuttet melkeprodukter - laget en egen tråd for det. Reaksjonene på dette er forskjellig hod henne.

Hun reagerer relativt kjapt på løken - og det varer i ca 12 timer før det er ute av systemet igjen

her vet jeg ikke hva arian reagerer på, bare at det er mye... så jeg holder meg unna... kål, salat, paprika, løk, jordbær, druer, plommer, brunost, melkerprodukter, sjokolade, surt godteri, kaffe, kulsyre, sterk mat... kommer ikke på mer i farta[8D]

Ren melk og ost, leverpostei, epler, paprika, LØK og kål og godteri. Kan spise litt 70% sjokolade.
Har funnet ut at det er løk i omtrent av alt av ferdigprodukter... Toro poser brukes ikke her lengre, for jeg må lage maten i fra bunnen av. Det er løk i absolutt alt av toroposer! t.o.m tomatsuppa er det løk i...

Men kutt ut rene melkprodukter og godteri med e-stoffer i. (vingummi o.l.)

det eneste Phillip har reagert på er DRUER! big time!! men jeg har holdt meg unna mengder med løk osv..

Rosenkål og sterk lakris (salmiakk).

Tror hu her kun har reagert på sjokolade [:@] Ville gledlig bytta det med løk.. he he

En del matvarer holder jeg meg unna fordi det KAN gi utslag på babyen, gidder ikke å spise de tingene hvis ikke jeg "må", som f.eks plommer og pærer, kiwi og annet frisk frukt. Holder meg til epler og bananer.
Hun reagerte på brokkoli, ble prikkete og gren mye. Tror også hun har reagert på tomatsaus, sånn på hjemmelagd pizza el på spagetti. Har en anelse om at brunkost kan ha vært huff også.

Jeg drikker ikke brus, kaffe, juice osv. Holder meg til evt 1 glass appelsinjuice om dagen. Jepp, er kjedelig med bare vann, men skitt au, det er ENDA kjedelige med en skrikete baby! Kaffe har jeg ikke drukket i hele svangerskapet heller.

Sjokolade reagerer hun definitivt ikke på heldigvis, hehe, for jeg eter en del av det[8D] nam nam, noe godt må jeg jo ha!

Syns det er vanskelig å vite jeg... [8|] Har ikke drukket melk på 1,5 måned. Har ikke turt å prøve det igjen, men ost osv har gått bra. Derfor har jeg drukket melk i dag (er så godt om morgenen...) og krysser fingrene for at hun ikke reagerer [8D] Ellers så syns jeg det virker litt tilfeldig med snuppa hvordan dagene er. Hu har ikke mye vondt i magen, men sover ikke så mye heller. Kan jo være hu bare er en våken baby??? [;)]

Ingenting [:)]

Ikke som jeg har merket i alle fall. Jeg bøtter jo ikke akkurat nedpå store mengder rå løk, akkurat, da.

Her får han mageknip av løk og sterk mat. (Jeg kan spise f.eks toro sauser med løk i)
Så kan han få vondt hvis han ikke har fått pormpa ordentlig, men stort sett er han flink til det[:D]

Er så heldig at han ikke reagerer på noen ting [:)]

ORIGINAL: *bobby*

Ingenting [:)]

Ikke som jeg har merket i alle fall. Jeg bøtter jo ikke akkurat nedpå store mengder rå løk, akkurat, da.

klarer liksom ikke finne noe mønster i det jeg.. :( så jeg aner ikke! men løk og kål f.eks holder jeg meg unna uansett foreløpig.

Lotte tøle heldivis d meste ej lika(e veeldi kresen sjøl)men tandori kylling,for masse jus, å heime laga jorbærsylte d kan ej ikke spise,så prøve ej å ikke spise råløk(lika ikke d heller d men,å salata å sann)men løk i feks pizza fyll jenge kjempe bra:)
heldivis,for ej elska skjokolade å brus..:(

Bortsett fra de standardtingene som kål og løk, så reagerer han på melkeprodukter, parika, eple, pære, purre, vårløk og brus. Holder på å trappe ned amminga nå, lillegutt tar ikke ordentlig tak, så amminga har vært et slit fra dag 1!! Har amma i 3 mnd nå og er egentlig ganske stolt over det[:D]

Back
Topp