Hva pleier du/barna gjøre på Halloween?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Går på en tilstelning. Hallo Venn kaller de det da.
Ellers blir ikke Halloween feira noe særlig her.

Jeg deler ut godteri til de som ringer på, også ser jeg og mannen som oftest en skummel film :P

Jeg synes ikke halloween har noe for seg, så det gjøres ikke noe utav det her hjemme. Ungene er enda for små til å legge noe merke til det, heldigvis :)

Vi har halloween party. Vi gikk knask eller knep også men guttungen har blitt for gammel syntes han selv.
Også deler vi ut til de som kommer å ringer på.

Setter en lykt på trappa og har snop klart til de som måtte ringe på. :)

Vesla er bare 2 så hun er nok sikkert mest skeptisk til hele opplegget :P

Jeg synes det er helt ok da. Og har akseptert at det er en ny tradisjon som er kommet for å bli.

...husker første gang jeg hørte om Halloween, da var jeg 11...det er 16 (!!!) år siden :eek: :P Så at det er noe "nytt" må man lengre ut på landet med. Tenk at dagens VGS elever har kjent til Halloween hele sitt liv :p

Ikke noe spesielt.

Ingenting, er i mot det, så jeg holder guttungen unna så lenge der går:)

Setter en lykt på trappa og har snop klart til de som måtte ringe på. :)

Vesla er bare 2 så hun er nok sikkert mest skeptisk til hele opplegget :p

Jeg synes det er helt ok da. Og har akseptert at det er en ny tradisjon som er kommet for å bli.

...husker første gang jeg hørte om Halloween, da var jeg 11...det er 16 (!!!) år siden :eek: :p Så at det er noe "nytt" må man lengre ut på landet med. Tenk at dagens VGS elever har kjent til Halloween hele sitt liv :p

her hørte jeg ikke om det spesielt før for 5-6 år siden, og det er først de siste 2-3 årene de har drevet å gått rundt her. (stor by)

men hva jeg mener betyr ikke så altfor mye. ungene skal få gå om de har lyst, har venner som skal gå.

Kjøper inn godteri, deler ut, barnet mitt kler seg ut, ringer på til 2-3 naboer jeg stoler på. Spiser godteri ;)

Nei, der er så små så de skjønner ikke hva det er en gang..vi er bare hjemme :)

Jeg liker ikke komersielle "høytider".
Men i år er det klassefest dagen før, men halloween som tema, så jeg føler vi må gå.

Feirer det ikke, men jenta har bursdag rundt de tider, så vi har av og til kjørt halloween som tema for bursdag. Alltid kjekt å kle seg ut :-)

Gjer ingenting utav det. Har kjøpt inn litt godis to år på rad uten at nokon dukka opp, så i år lar eg det vera (men har sikkert noko i skapet i tilfelle nokon skulle komma;))

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har hvert på HalloVenn
Veldig greit med små barn. Ingen skumle kostymer, masse leker som har godteri som belønning :-)

De første årene samlet vi venninnegjengen med barn og reiste rundt til familie.
Etter det har vi hatt tacofamiliemiddag her hjemme. Familien som kommer har med godis til gutta som de leverer i døra, litt omvendt Knask eller Knep :p Og vi gir godis til barn som kommer på døra. De gikk også en runde sammen med nabobarna i fjor :)
I år skal de gå Knask eller Knep hos pappa'n sin og jeg skal sitte hjemme i mørket, om jeg ikke stikker et annet sted :p

Back
Topp