Hva pleier dere å spise til middag i helgene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Er litt matlei om dagen, og det går ofte i det samme føler jeg.

Fredag er obligatorisk med taco. Litt lei, men barna elsker det :)
Lørdag har vi ofte gryte, lasagne eller pizza. Søndager er litt hipp som happ. Forrige søndag hadde vi kjøttkaker.

Hva pleier dere å spise i helgene?

Forskjellig da.

Men fredag er ofte taco. Lasagne. Mousaka. Gratinert gryterett. Fylte baguetter.

Lørdag blir ofte biff og hjemmelaga fløtegratinerte poteter. Hjemmelaga pizza. Take away :p Wok. Kyllinglår og diverse sauser og sånt.

Søndagsmiddag kan fint være pølsegrateng. Lammefrikase. Koteletter. Komle. Lapskaus.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Taco, pizza, gryte, kylling, lasagne, kjøttkaker, koteletter, steik, osv..

Går i det samme hver helg :p

Fredag er det som oftest taco, evt pizza, fajitas. Lørdag lager vi ofte biff med baktpotet eller fløtegratinerte poteter. Evt chicken tandoori, pizza, pita pizza med biffstrimler, biffsnadder. Søndager er vi ofte på middag hos mamma og de eller Svigers. Men typiske søndagsmiddager er laks, biffstroganoff, kjøttkaker, sosekjøtt, kotelletter. Imorgen skal vi faktisk ha hamburger etter min kjæres ønske. Dagen derpå.. ;-) hehe. Har du mat app'ene på tlf da? Jeg har mat prat og rema 1000. Funker det når man vil prøve noe nytt. :-)

På søndager spise vi oftes hos mamma og pappa. Skikkelig søndagsmiddag:-)
Fredag og lørdag skiller seg ikke fra mandag og tirsdag:-) vi venter ikke til lørdagen for å spise biff feks .

Taco er en gjenganger ja. Eller lasagne, enchiladas (leenge siden fordi sambo ikke tåler sterk mat for tiden, men jeg elsker det!), burgere, strimlet svinekjøtt/biffkjøtt, koteletter, kylling på diverse vis...

Varierer jo litt, men typisk fredags- og lørdagsmiddag er taco, nachos, enchiladas, pizza, wok, hjemmelaget burger, steinbitfilet med godt tilbehør, biff, kyllingfilet...

Søndag har vi ikke noe fast, kan være alt fra kjøttkaker eller karbonader til kokt torsk. I morgen skal vi ha hjemmelaget komle hos foreldrene mine, gleder meg!

Taco og pizza blir det ofte fredager og lørdager. Er jo så godt! Søndager liker jeg å ha litt søndagsmiddag, kjøttkaker, kjøttboller o.l. Sist søndag hadde vi kyllingfilet med fløtegratinerte poteter, fløtesaus og kokte grønnsaker. Ellers kan vi ha svinefilet med ovnsbakte poteter, saus og kokte grønnsaker. Kanksje fylt med kremost og surra i bacon. Nam nam!

vi spiser ganske variert men er en god blanding av noen ganger sunn mat og noen ganger litt mer usunn mat ;)
men jeg syns det er så godt med hjemmelaga finnbiff å da har jeg skavet reinkjøttet selv å gjett om det blir mørt.
men vi prøver og ikke få gjengangere på middager så vi går lei av maten :) syns det er artig å prøve ut forskjellige matretter så jeg bruker matprat og internettet til å finne matretter men sånne avanserte middagsretter som tar flere timer orsker jeg ikke ;) idag blir det hjemmelaget pasta carbonara

Biff, grønnsaksuppe, kjøttkaker, , lasagne, pizza, torsk,

Synes liksom søndagsmiddagen skal være litt "ordentlig", godt kjøtt eller noe sånt. Er vokst opp med det, men mannen skjønner ikke helt greia.

Her blir det veldig ofte varianter over taco og pizza. Men her lager vi guacamole og salsa selv og masse tilbehør, og ofte bruker vi soyataco, bruker pitabrød noen ganger eller lager quesedillas e.l. så det er ikke akkurat det samme hver gang.

Varierer mye fra helg til helg i grunn, men har stortsett alltid taco på lørdag:)
Denne helgen var det hjemmelaget pizza,taco og hjemmelagde kjøttkaker:D Nam nam!

Varierer veldig fra helg til helg. Denne uka var det indisk kyllingsuppe, hjemmelaget nanbrød til på fredag.
Lørdag var det biffsnadder, røstipoteter med rosmarin og havsalt på lørdag. I dag (søndag) var der ytrefile av okse med ovnstekte poteter og grønt til.

Søndager pleier det å være fiskekaker eller kjøttkaker som regel. Eller noe i den duren.

Lørdag er gryterett/lasagne/pizza, og fredag er taco eller indisk.

Vi pleier å ha noe tex-mex på fredag, altså nachos i form med Philadelphiaost, kjøtt osv, eller taco, enchilladas, quesidilla.
Lørdag har vi ofte noe godt kjøtt som ytre eller indre file av okse eller svin, noe potet av noe slag som gratinerte, ovnsbakte, bakte eller pommet frites, grønnsaker enten salat eller woket eller noe, oh en god saus, søndag har vi enten noe kose mat som vi har lyst på eller noe "ordntlig" mat som steik med tilbehør:)
bruker aktivt internett (allesoppskrifter.no, og tine.no), og apper som matprat, rema og meny for inspirasjon og nye oppskrifter når jeg lager ukens meny:)

Prinsesse juli 2013

Fredager er det som regel taco, nachos eller enchiladas.
Igår hadde vi biffstrimler, grønnsaker og dressing i pitabrød
Idag hadde vi skikkelige hamburgere med pommes frites, salat og fullkorns hamburgerbrød

her går det i take away, taco eller taco i form med nachochips, lasagne eller gryterett på fredager og lørdager og på søndager blir det noe med poteter :)

Back
Topp