Hva plager gutten min??

Mary Evelyn

Glad i forumet
Mini har vært en drøm av en unge helt siden han ble født, med unntak av når han har reagert på maten jeg har spist. Jeg var sikker på at han ikke reagerte lengre for et par uker siden, men har hatt flere kvelder med hylskriking à la magevondt. Sukkervann har hjulpet.
Samtidig ser jeg han biter mye. De første to tennene fikk han opp rundt 3 mnd. Mandag og tirsdag hadde han høy feber(41) og sov det meste av tiden. Fikk paracet. I tillegg har bæsjbleiene kommet hyppigere(og på nettene): mer luft i magen, og grønt. Han har brekt seg/spydd mange ganger.
Jeg er så i tvil på hva jeg skal diagnostisere... Tannplager og derav feber og dårlig mage/kvalme? Og derigjennom ekstra var på det jeg spiser?
Han er bedre nå(ikke feber og tilsynelatende frisk), men gråter mye på kveldstid uten at jeg forstår hva det kommer av. Han nekter å ta pupp for å sovne og jeg har båret og vugget og prøvd alt mulig for å roe han ned.

Kan dette skyldes bare tenner??? Har ikke begynt med fast føde.

Feber og grønn bæsj er ikke det tegn på tenner? Prøvd og smørt dentinox på tannkjøttet der kanskje det er tenner på vei, for å se om det hjelper?
Hvis du er fortsatt usikker så hadde jeg tatt en tur til legen, de er vel veldig kjappe med og ta inn små barn. Få tatt en crp for å se om det er infeksjon.

Stakkars liten da!
Har noen av dere vært i dårlig form? Influensa, vond hals etc? De små reagerer jo anderledes på sykdom nå i begynnelsen siden kroppen jobber med immunforsvaret sitt.
Når lille her har hatt ordentlig magevondt så har hun heller ikke villet hatt pupp for å sovne, men skal da legges over skuldra eller i bæresjal for å sovne! (Tror det hjelper med litt press på magen) Noen ganger, hvis hun ille våkner før jeg får lakt, må hun legges på magen for å få sove. Så snur jeg heller litt senere :)

Grønn bæsj er jo tegn på magevondt ja! Hvordan virket smertene når han hadde fått paracet forresten?

Det fagpersonene sier er at de ikke vet om tannfrembrudd gir feber, eller om feber fremskynder tennene.

Nå er det jo fredag, og en tlf til fastlege kan jo kanskje være greit? (du som ser og kjenner barnet ditt) Tenker det er bedre å snakke med fastlege enn å måtte dra på legevakten...

Håper det går bedre med lillegull nå :)

❤25/2-13❤

Takk for svar! Idag ble han full av utslett og jeg konkluderer med 4. barnesykdom.. I tillegg til tenner..(?)
Ikke bare enkelt dette. Gutten er i alle fall bedre. Nå skulle jeg bare likt å være sikker på om han reagerer på noe sv det jeg spiser eller ikke....

Back
Topp