Hva pakket du i baggen?

Agnete

Forumet er livet
Jeg må få pakket den baggen til sykehuset.. Jeg har tre ganger tidligere bare kastet noe opp i baggen.. Med førstemann endte jeg opp med stringtruser :p haha
Så jeg får prøve å planlegge litt bedre :D

Pakket 2 bukser, 2 singleter, 1 genser, noen par sokker, innesko, et sett med klær til baby, toalettsaker, shampo og balsam :)

Vær obs på at en del sykehus ikke stiller opp med de lekre nettingtrusene man gjerne bruker de første par dagene etter fødsel ;) Her må vi kjøpe dem selv på apoteket og ta med.

Vær obs på at en del sykehus ikke stiller opp med de lekre nettingtrusene man gjerne bruker de første par dagene etter fødsel ;) Her må vi kjøpe dem selv på apoteket og ta med.

De beste trusene i verden :D
Tror sykehuset dekker dette, gjorde det for to år siden hvertfall!
Takk for tips :)

Vi fikk låne klær til babyen på barsel, de anbefalte å bruke det så vi slapp å vaske klær med en gang vi kom hjem ;)

Jeg brukte trusebleier de første dagene på sykehuset, så hadde lite behov for truser, men ville nok pakket et par stykker hvertfall. Singleter, t-skjorter, nattskjorte, toalettsaker, tøfler som tåler vann/dusj, og noen gode varme sokker, det var iskaldt på barsel på Ullevål... Mobillader og eventuelt kamera kan være kjekt.

Anbefaler å pakke én bag med ting man kan trenge under selve fødselen, typ drikke, energisnacks, et skift av undertøy til både deg og mannen. Og så ha det man ser for seg å trenge under barseloppholdet i en bag/koffert som får vente i bilen. Blir fort trangt på fødestua, og hvis man får komplikasjoner må man rydde så det er minst mulig unødvendig der.

Vi hadde med en pysj og ett sett med tøy til minsten. Og teppe.

Jeg hadde med
-to strømpebukser
-to truser
-to kjoler
-singlet
-Amme bh og ammeinnlegg
-Sminke, sjampo, balsam og hårbørste
-Telefon og lader.

Mat og drikke fikk vi kjøpt. Jeg dro fort hjem og hadde ikke behov for alle klærne en gang.

Pakka alt som sto på ulike lister. Også en dongeribukse og stringtruser:p herregud så man lærer! Hadde jeg skulle født igjen hadde jeg gjort det ganske enkelt: Store, myke klær, klær til babyen siden sykehusklærne er fæl, en god krem til såre brystvorter, tlf ladder, shampo, balsam, såpe og dopapir. Når jeg fødte jentene gjor jeg ingenting annet enn å sove å amme så hadde ikke behov for verken snacks eller underholdning!

Til babyen hadde jeg med pysjamaser og et sett som vi reiste hjem i, i tillegg til lue og votter.

Til meg selv hadde jeg med:
2 kjoler
2 strømpebukser
3 truser
2 bh-er
Bukse
Genser
Ammetopp
Pysjamas
Sjampo
Balsam
Toalettsaker
Mobillader
Kamera
Ekstra batteri til kamera
Litt snacks og drikke

Følte meg fresh og fin på i kjole/tunika. Dessuten dekker de bleierumpa fint :P

Stort sett det samme som de over. :) Har også pakket med morgenkåpe og en nattkjole med ammestropper kjøpt fra H&M. Lett å slenge på seg morgenkåpen hvis man f.eks skal på toalettet/vandre litt. :)

Brukte sykehustruser og nettingtruse. Så for meg hadde det holdt med hjemreiseKlær, morgenkåpe, sandaler/tøfler og toalettmappe (toalettsaker og shampo)

+ kamera og mobillader

Gode bomullsboksere
Ammesingleter
Løse joggebukser
Sokker (vanlig/støtte)
Et par ruller mykt toalettpapir
Toalettsaker
Skift til far+deo & tannbørste
Kamera+lader
Lader til telefon
Et par-tre skift til baby om du ikke vil bruke sykehusklær
Hentesett
Babyteppe
Snacks
Smokker

Det har jeg på min liste :)

Store truser, bind, luftige og myke klær, tøfler, sminke, ammebher, brystvortesalve, håndkle, hårføner og andre toalettsaker til meg selv. Sambo hadde også fått med tøfler, rene sokker, truse og t-skjorte i tilfelle fødselen dro ut og han hadde lyst til å friske seg opp. Hadde med en pakke kjeks, tyggis, og en uåpnet imsdal, disse tingene var veldig greit å ha.

Kan også være greit med en bok, kamera, lader til kamera og telefon, og et sett klær til babyen til hjemreisen.

Back
Topp