Hva pakker dere til dere selv?

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Har så smått begynt å pakke fødebagen. Sliter litt med å vite hvor mye klær jeg skal pakke til meg selv, og hvilke. Frister så lite å kun pakke med seg svarte tighser og joggebukser. Har litt lyst å ta med noen gravidkjoler, men tipper det blir stress med amminga, og at det kanskje blir litt kaldt.

Også er jeg sånn i tvil hvor mange skift jeg skal pakke. Skal ha ks, så vet ikke hvor lenge jeg blir der.

Dere som har tatt ks før. Hva gikk dere i i ettertid? Sykehusskjorter eller vanlige klær? Og hvor mye pakker dere andre med?

Gikk med pysjbukser og lang topp ute i avdelingen. Mørke bukser pga blødning! Ikke for tighte pga svært bind :) inne på rommet hadde jeg ammebh og sykehusskjorte. Hadde ikke pakket siden jeg ble lagt inn fra et besøk på poliklinikken. Var i uke 37 men hadde ikke tenkt på det. Så mannen kastet noen klær, deo og tannbørste i en bag. Var der 5 dager etter KS. Trengte ikke gravidkjoler. Tenkte bare på baby, amming og mat! ;)

Jeg gikk på en smell sist og hadde pakket alt for lite sokker. Nå har jeg 6 par i baggen tror jeg ;) Også ammeinnlegg, gjerne i ull. Ellers behagelige klær som ikke strammer hverken her eller der.

Bagen min er ferdig pakket med:

- 2 stk ammesingletter
- 3 stk amme t-skjorter
- 2 stk amme-BH
- 1 stk ammekjole
- Joggebukse
- Tights
- 1 stk lang genser
- 1 stk tynn jakke
- 5 stk Gode truser
- 3 stk sokker
- Crocs
- Tannbørste + Tannkrem
- Shampoo, Balsam og dusjsåpe
- Børste
- Sminke
- Bodylotion
- Lipcyl
- Toalettpapir (Lambi)
- Bind
- Morgenkåpe
- Mobillader
- Kamera?
- Lesestoff/IPad
- div. Energi til fødsel, f eks sjokolade, energibar, juice, osv.. Det man ønsker.

Har også egen bag med alt ammeutstyr som f eks kremer, pumpe og ammeinnlegg , men det er pakket i babybagen som skal være med på barsel :-)

Har vært treg selv. Ikke pakket enda, er 37+5 idag, men tenker vi pakker den imorgen. Jeg har ikke planer om å ta med masse forskjellig skift. 2 joggebukser, 2 t skjorter fra samboer, 1 ammesinglet og 1 ammegenser. Det tror jeg holder i massevis. 2 ammebh. Og selvfølgelig alt som tilhører puppene, innlegg og krem og sånn. En pakke av det største bindet fra libresse.

Bagen min er ferdig pakket med:

- 2 stk ammesingletter
- 3 stk amme t-skjorter
- 2 stk amme-BH
- 1 stk ammekjole
- Joggebukse
- Tights
- 1 stk lang genser
- 1 stk tynn jakke
- 5 stk Gode truser
- 3 stk sokker
- Crocs
- Tannbørste + Tannkrem
- Shampoo, Balsam og dusjsåpe
- Børste
- Sminke
- Bodylotion
- Lipcyl
- Toalettpapir (Lambi)
- Bind
- Morgenkåpe
- Mobillader
- Kamera?
- Lesestoff/IPad
- div. Energi til fødsel, f eks sjokolade, energibar, juice, osv.. Det man ønsker.

Har også egen bag med alt ammeutstyr som f eks kremer, pumpe og ammeinnlegg , men det er pakket i babybagen som skal være med på barsel :)

Jeg skrev listen går, men har ikke pakket. Satt også og funderte på om jeg skal ta med ammepumpa jeg har kjøpt, men låner man ikke sykehusene sine mens maner der? Har skrevet på ammeputa jeg har kjøpt fra Doomoo, for tviler på de har sånne gode der ;)

Takk for gode tips! Husker ikke om jeg var varm eller frøs etter fødsel sist, men tror jeg var ganske kald, så tror jeg tar med litt gensere:)

Jeg skrev listen går, men har ikke pakket. Satt også og funderte på om jeg skal ta med ammepumpa jeg har kjøpt, men låner man ikke sykehusene sine mens maner der? Har skrevet på ammeputa jeg har kjøpt fra Doomoo, for tviler på de har sånne gode der ;)

Mener at sykehuset har ammepumpe om du trenger det, men sist jeg fødte ville de heller ar jeg skulle håndmelke for å få oppstart på melkeproduksjonen mener jeg. Tror heller ikke ammepute er nødvendig for så få dager. Ikke alltid melken kommer med en gang heller:)

Jeg vil helst bruke privat, men jeg er litt sær :-) Hehe! Selvfølgelig har de også :-) Ammeputen har jeg også med! :-)

Back
Topp