Hva pakker dere til babyen?

*IdaMor*

Elsker forumet
Nå som jeg ikke stresser i det heletatt, med å pakke min egen bagg, så tenkte jeg å starte med det vi skal ha med til lillebror. Men hva pakker dere?
Vet de har klær (trøyer, og heldrakt) på sykehuset, men følte sist, at gutten ikke bel vår, før han fikk på sine egne klær, vist dere sjønner hva jeg mener :P
De har jo også, stelleprodukter.... så hva står igjen å ha med?
Hjelp :P

Jeg bruker det de har på sykehuset til vi skal hjem, orker ikke dra med meg så mye.
Men skal ta med en bamse som storebror har kjøpt og et teppe som mamma har hekla :-)

Jeg har pakka et helseteppe som min mor strikke til storebror da han kom til verden. Det tar jeg med denne gangen:) synes det var så koselig å bruke vårt eget teppe:) Ellers har jeg pakka 2 ting av alt; 2 bodyer, 2 strømpebukser, 2 sett med klær...

Jeg vil ta med litt klær slik at vi kan bruke våre egne. SIst gang gjorde vi ikke det, men det var mest fordi vi ikke hadde så små klær hjemme, så mannen måtte ut og handle og vaske til vi skulle hjem.

Jeg har strikket body, lue, sokker og votter som jeg skal ta med, og mamma har strikket et deilig ullteppe. Skal også ta med hentesettet, selvsagt. Men det vanskelige er jo å vite hvilken størrelse vi må ta med.. Vi skal på vekstestimering igjen på fredag, så jeg pakker nok babyklærne etter det.

Vil gjerne bruke mine egne klær da sykehusklærne er skikkelig stusselig..Blir jo så stas å ha på de søte rosa plaggene.
Jeg har strikket ulllteppe og skal skal ta med en liten rosa bamse som jeg skal henge på senga:)

Det glemte jeg jo også å skrive, lue og votter + bilstol med kjørepose :) har også en strikket pose som jeg kommer til å ta med, sånn i tilfelle vi får bruk for den:) hadde vært koselig om hun lå i den når min mor som har strikket den kom på besøk:)

Mange gode tips her ;) Jeg har pakket 3 bodyer 1stk i 50 å 2stk i 56. 2 bukser 2 strømpebukser 2 par sokker, en nattdrakt i ull og så skal jeg pakke ned ett teppe jeg har heklet selv, men det er ikke færdig enda :P

Så må jeg vel årdne ferdig bilstol med pose. Så det står klart til at pappaen skal ta det med den dagen vi skal hjem. (tar ikke med det når vi drar på sykehuset, nåkk å drasse med seg)

Er så vanskelig å vite hvilke str, man skal pakke!? Pakket bare ned str 50 til storebror og han svømte i de :S Og jordmoren min tror han her blir ca samme str som storebror.. men for sende pappaen avgårde etter klær som passer vist det blir krise :P vist ikke så har vi jo klærne de har på sykehuset da.

Har ordnet stellevesken med klær til hjemreise, bilstolen er også klar. Men de to tingene får gubben ta med seg når han henter oss :)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum

Jeg har også pakket ned klærne i stellebaggen, slik at vist den ikke blir med på sykehuset når vi drar inn får å føde, så vet jeg at pappaen kan finne den å ta den med når han kommer tilbake :P Stoler ikke på at han kan pakke og planegge noe av dette på egen hånd :P

Jeg har også pakket ned klærne i stellebaggen, slik at vist den ikke blir med på sykehuset når vi drar inn får å føde, så vet jeg at pappaen kan finne den å ta den med når han kommer tilbake :p Stoler ikke på at han kan pakke og planegge noe av dette på egen hånd :p

Hahaha =)
Stakkars pappaen her måtte ut og handle klær sist gang, alt vi hadde var for stort. Og hentesett måtte han også kjøpe :)

Det måtte gubben her og, ikke alt men noe nytt. Hadde bare 56 for jeg trodde det ble en stor gutt. Men han svømte jo i 50:p

Det måtte gubben her og, ikke alt men noe nytt. Hadde bare 56 for jeg trodde det ble en stor gutt. Men han svømte jo i 50:p

Tror at vist jeg hadde sent kjæresten avgårde for og kjøpe klær, hadde han nok bare stått der å klødd seg i hode :P
Jeg tror jeg har kommet til den konklusjonen, at vist det ikke passer det jeg pakker, så får vi bruke sykehus-klær.. selv om de er slitte å ganske stygge, men praktiske da :P

Kommer til å pakke bodyer og strømpebukser til bruk på barsel. En kjole eller noe om hun skal pyntes til besøk =)) og strikkesettet hun skal ha på hjem. Og teppet jeg har heklet. Bilstolen tar mannen seg av når vi hentes. Pakker alt i samme bag. Meg og lille snupp sitt.

2 bodyer, 2 sparkebukser, 2 luer, baby"tøfler", hentesett, tjukkdress, aden + anais muslin teppe :)

Jeg har pakket 2 pysjer, 1 tynn heldrakt, 3 bodyer, 2 bukser, helseteppe, hentesett, 3 par sokker, 1 strømpebukse, 1 tynn lue, heklet teppe fra kommende oldemor til hjemreisen. La også med nesesuger og tykk lue til hjemreisen har jeg ikke kjøpt ennå. Bilstolposen tar pappaen med når han henter oss:)

Back
Topp