Hva pakker dere til babyen i sykehusbaggen?

milliana

Flørter med forumet
Hei igjen, jeg sliter litt med denne sykehusbaggen jeg. Tenker, to bodyer i ull, en ull strømpebukse, en sparkedress, en lue å et par sokker. Ellers har jeg pakket med et helseteppe som jeg tenker å ha rundt henne i bilstolen på vei hjem.

har også et hentesett som består av en liten strikket kjole, strømpebukse og jakke. ( bruker en av bodyene under dette)

mangler jeg noe da?

Bør jeg feks ta med nattedrakt til babyen?

Og bør jeg ta med ammeinnlegg og bind til megselv eller trenger jeg ikke tenke på dette?

Bind er det på sykehuset, bleier også :) Greit å få gratis når du kan, det blir fort nok tid til å kjøpe selv ;) Ammeinnlegg finnes kanskje på sykehuset, men jeg har ikke sett det, så det tar jeg med.

Av klær til babyen kan du jo låne alt du vil på sykehuset, er litt ulikt hva folk synes om det - jeg personlig synes det er fint å slippe klesvask for noen dager (det kan fort bli mye ekstra klesvask med en baby ;)) selv om klærne kanskje ikke er særlig fine/passelige, men så er jo babyen så fin i seg selv :) <3 Så jeg har bare med det babyen skal ha på seg på vei hjem: body, strømpebukse, hentesettet, dress, lue, teppe :)

Jeg likte og bruke egne klær på babyen også på sykehuset så det er pakket også denne gangen :-) ellers har vi bilstolpose så blir den i bilstolen på vei hjem :-) Vet ikke o det blir brukt, men har hvertfall pakket med et par pysjer til babyen:-) Bind tar jeg ikke med, vanlige bind hadde ikke holdt de dagene på sykehuset sist hvertfall så bruker det de har på sykehuset hehe ammeinnlegg vet jeg ikke så tar med for sikkerhetsskyld :-)

Eg har pakka ned egne klær, sist måtte vi jo være lenge pga KS så da syns jeg det var koselig å ha mine egen klær på lille når familie og venner kom på besøk :)
Og tenker det er litt stas for storesøsknene også siden de har vært me å kjøpt :)
Har tatt med pysj også ;)

Helseteppe er også pakket ned da sykehuset kun har blåe......
Hentesettet som mor har strikket er med :)
Åsså holder hun på å strikke et pledd som jeg regner med blir til hjemreisen ;)

Ammeinnlegg tar eg me forsikkerhets skyld, men syns å husker de hadde på sykehuset..
Bild har jeg me ja, men brukte ikkje mine egne de første dagene, da brukte jeg de store som de hadde på føden..

Til meg sjøl har eg foreløpig lagt ned to ammetopper, en bukse, en vanlig topp og noen par sokker..
Innser eg muligens må pakke litt meir sia legen har hinta om at eg kanskje må komme ei uka før termin te sykehuset.....

Brukte egne klær på babyen sist, og kommer til å gjøre det denne gangen også.
De klærne de hadde på barsel her var rett og slett gigantiske, og egentlig ganske upraktiske - og så er det koselig å bruke egne plagg synes jeg :)

Har pakket et par bodyer, et par strømpebukser, en pysj og en sparkebukse + hentesettet. Svigermor holder på å strikke teppe, så det havner i bagen dersom hun blir ferdig ellers så bare røsker jeg med meg et av storesøster sine i farten ;)

Pakker også ammeinnlegg til meg selv da jeg ikke fikk dette på barsel sist.
Bind hadde de, så det tenker jeg ikke på.

Her har jeg pakket ned 2- 3 bodyer, 2 par sokker og og 1 snekkerbukse, strømpebukse. Kollega av meg strikker hentesettet så hu kommer med den til meg når jeg har født. jobber på sykehuset. Til meg selv har jeg pakket inn 2 bukser 2-3 topper, ammebh, ammeinnlegg.

Pakker hun det h*n skal ha på seg på hjemturen og et pledd til å ha over babyen i bilstolen. Låner klær på sykehuset når vi er der.

Back
Topp