Hva overrasket deg mest ved graviditet?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Var det noe som overrasket det med graviditeten? Ble det ikke helt som du hadde trodd?
Graviditeten kan by på mange små og store overraskelser. Hva forundret deg mest?
 
Alle de merkelige tingene jeg kjente på kroppen. Hadde liksom ikke forestilt meg at det skulle være så mye vobdter og ubehagelige ting!
 
At jeg skulle skifte personlighet :arghh:
 
At jeg skulle gråte så lett, gråter litt lett vanligvis, men når skal der næsten ingenting til, haha :hilarious:
 
At man kan få bekkenløsning veldig tidlig. Og hvor ille det er å ha intrahepatisk kolestase. Hadde ærlig talt lyst til å skjære opp magen og dra ungen ut selv på slutten.
 
Hvor mye ubehag som følger, hvor fantastisk det er å i kjenne bevegelse.
 
Hvor mye vondter man kunne få, hvor gøy det var å kjenne lille i magen og alle kommentarene fra folk rundt :p
 
At man kunne få bekkenløsning før man knapt hadde begynt på svangerskapet - trodde man måtte være godt på vei og begynne å veie en del mer enn til vanlig før bekkenet sa takk for seg. Den gang ei...
Ble også overrasket over hvor hormonell og "sår" jeg var overfor enkelte ting. F.eks da det ene epletreet vårt fikk en trøkk, så var jeg både ildsint på gravmaskinføreren (ikke direkte til han altså) og KJEMPELEI meg for at treet ble ødelagt. Hører til historien at jeg aldri har plukket epler fra det, og at det den dag i dag er hugget ned :hilarious:
 
Hvor bedritent det er! 25 uker på vei, har ligget rett ut i 22 av dem, med unntak av alle turene på do for å spy :arghh:

Men det kanskje aller mest sjokkerende er all redselen for at mageboeren ikke har det bra. Hadde intet mindre enn fire blødninger i uke 7/8/9, og den frykten var ganske brutal. Etter at jeg begynte å kjenne liv er det absolutt verste når det plutselig er stille der inne i flere timer, og ingenting jeg gjør skaper reaksjon. Det er så skremmende at jeg knapt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Selv om vi har vært på mange ultralyder og jeg vet at jeg ikke kjenner halvparten av alle bevegelsene hans (morkake foran), så er det fremdeles full panikk når det blir stille.

Og selv hvor bedritent det er, så spiller det overhodet ingen rolle hvor kjipt jeg har det så lenge Lille har det bra. Utrolig hvordan instinktene kikker inn :wideyed:
 
Back
Topp