Hva om jeg bæsjer mens jeg føder?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
Har ingen bekymringer... Det er jo naturlig uansett hva som måtte skje. Jordmødrene har vel sett det meste så det er jo ingenting å være flau over.. :)

Klyster, sier jeg bare ;) Godt med alt som er gjort på forhånd ;) Men hadde ikke brydd meg særlig om det hadde skjedd, det hadde jo vært ganske naturlig når man presser for harde livet.. Og jordmødrene har nok sett det meste :) Men fikk klyster med de to første og vil nok helst ha det igjen, så slipper både jeg og jordmødrene det når pressingen starter :)

Klyster, sier jeg bare ;) Godt med alt som er gjort på forhånd ;) Men hadde ikke brydd meg særlig om det hadde skjedd, det hadde jo vært ganske naturlig når man presser for harde livet.. Og jordmødrene har nok sett det meste :) Men fikk klyster med de to første og vil nok helst ha det igjen, så slipper både jeg og jordmødrene det når pressingen starter :)

Ble det satt når du hadde intense rier, eller hvordan var det der? Tror jeg vil ha det denne gangen for å si det sånn :)

Bekymrer meg ikke for det i det hele tatt, men klyster er jo en fin ting da ;)

Helt enig! Klyster it is ;) har tatt med engang jeg har komt fødeavd. tror ikke jeg hadde klart det der med intense rier :p

Ble det satt når du hadde intense rier, eller hvordan var det der? Tror jeg vil ha det denne gangen for å si det sånn :)

Nei, det tror jeg ikke jeg hadde klart! Med første hadde jeg ikke rier, men måtte få drypp pga vannavgang, + de håpte riene kom av klysteret.. Det gjorde de, men så dabbet de av igjen. Med andre var jeg inne på sjekk tidlig (rundt 3 cm) så bare spurte om å få det da, siden det virket som det var i gang :) Det er jo ikke behagelig, men godt å slippe å tenke på det under fødsel + jeg tror det blir lettere etterpå når man skal på do nr 2.. Det er hvertfall noe jeg har "grudd" meg litt til.. :P

Helt enig! Klyster it is ;) har tatt med engang jeg har komt fødeavd. tror ikke jeg hadde klart det der med intense rier :p

Nei, ikke jeg heller!! Jeg har bare ligget i en krøll når riene er kraftige, verken klart å stå/gå/snakke eller noe annet enn å ligge der, puste og konsentrere meg om rien :P Har vært "heldig" å være inne av div årsaker tidlig i fødselen, og spurt om å få det da :)

Nei, det tror jeg ikke jeg hadde klart! Med første hadde jeg ikke rier, men måtte få drypp pga vannavgang, + de håpte riene kom av klysteret.. Det gjorde de, men så dabbet de av igjen. Med andre var jeg inne på sjekk tidlig (rundt 3 cm) så bare spurte om å få det da, siden det virket som det var i gang :) Det er jo ikke behagelig, men godt å slippe å tenke på det under fødsel + jeg tror det blir lettere etterpå når man skal på do nr 2.. Det er hvertfall noe jeg har "grudd" meg litt til.. :p

Ja, men dette skal jeg virkelig gjøre denne gangen. Rakk det ikke forrige gang og det er jo selvfølgelig ikke noe gøy! Men fikk etter fødsel da, var rett og slett livredd for å gå på do :) Orket ikke tanken på det med alle stingene :P

Jeg og fik klyster og det satte virkelig i gang reine også. Jordmord sa det kunne sette ting fortere i gang, så takket ja til bileieren tror de hadde sånn bleie på meg helt til jeg begynte å presse.

Forrige gang ordnet kroppen så fint opp selv. Fikk skikkelig do-trang i løpet av de første timene med rier, så trengte ikke klyster :)

Håper kroppen ordner opp selv denne gangen også for jeg blir så utrolig dårlig av klyster. Blir kvalm og uvell, og kaldsvetter. Men har ikke kroppen ordnet opp selv så kommer jeg nok til å be om det da det kan føre til fin fremgang i fødselen. Det er jo klart det er lettere for babyen å komme seg nedover i bekkenet om endatarmen er tømt ;)

Forrige gang ordnet kroppen så fint opp selv. Fikk skikkelig do-trang i løpet av de første timene med rier, så trengte ikke klyster :)

Håper kroppen ordner opp selv denne gangen også for jeg blir så utrolig dårlig av klyster. Blir kvalm og uvell, og kaldsvetter. Men har ikke kroppen ordnet opp selv så kommer jeg nok til å be om det da det kan føre til fin fremgang i fødselen. Det er jo klart det er lettere for babyen å komme seg nedover i bekkenet om endatarmen er tømt ;)

De sier det er normalt å få løs mage og at kroppen ordner opp selv før fødsel. Jeg kan ikke huske å ha hatt det, så for meg har det vært veldig greit med klyster :) Men skjønner jo du ikke vil ha det om du blir så dårlig :/

De sier det er normalt å få løs mage og at kroppen ordner opp selv før fødsel. Jeg kan ikke huske å ha hatt det, så for meg har det vært veldig greit med klyster :) Men skjønner jo du ikke vil ha det om du blir så dårlig :/
Ja, dersom kroppen ikke ordner opp selv så er jo klyster et veldig greit alternativ :)

Jeg tok lakserolje sist,det var gansk "behagelig" faktisk, ikke vondt eller dårlig, og fikk tømt meg skikkelig, kvelden før,men det er vist ikke helt gunsti for fødselsforløpet har jeg hørt!.?

Back
Topp