Hva og hvor ofte spiser dere?

• Trådstarter Trådstarter JuniSpireGammel
  • Opprettet Opprettet
J

JuniSpireGammel

Guest
Jeg har et konstant sug i magen... og skulle sikkert spist mye mer... men jeg har så sinnsykt dårlig matlyst!! Det er sjeldent noe som frister... sliter skikkelig med dette altså.. selv pizzan på fredag var over etter 2 biter...

Flere som har det sånn ?

Hva og hvor ofte og hvor mye spiser dere ?

Spiser ikke så mye siden jeg er mye kvalm denne gang og det skal ingenting til før jeg blir skikkelig kvalm. Men prøver å spise regelmessige små porsjoner og gjerne noe som er litt salt for det døyver kvalmen litt :) har egentlig ingen råd å komme med siden jeg ikke har vært kvalm de andre to gangene..

Spiser det samme som jeg alltid har gjort jeg

Frokost: 2 skiver
Lunsj: 3 skiver/salat
Middag: Vanlig porsjon
Kveldsmat. 2 skiver

Og en frukt eller to eller litt godt i løpet av dagen:)

Spiser også som vanlig:)
Frokost: To skiver/frokost blanding
Lunsj: To skiver
Middag: Prøver å få i meg mest mulig grønnsaker
Kveld: Liker ikke å spise kveldsmat, så det blir det sjelden. Prøver å få i meg et glass biola/yoghurt.

Sliter skikkelig jeg... idag fant jeg noen fine rundstykker til å steke.. tenkte kanskje det kunne hjelpe til en forandring... begynte med dem litt før 8... fått i meg en halv.. og jobber med den andre nå... Alt bare byr meg rett i mot... og ikke er jeg kvalm heller...slitsomt :( 

Begynte å tulle med dette på søndag... frem til da har det gått greit !

Julekulaa skrev:
Sliter skikkelig jeg... idag fant jeg noen fine rundstykker til å steke.. tenkte kanskje det kunne hjelpe til en forandring... begynte med dem litt før 8... fått i meg en halv.. og jobber med den andre nå... Alt bare byr meg rett i mot... og ikke er jeg kvalm heller...slitsomt :( 

Begynte å tulle med dette på søndag... frem til da har det gått greit !

Uff, ikke noe gøy. Hadde det slik første gang jeg og. Du får prøve å få i deg nok næring, men tror det skal ganske mye til for at det ikke er bra for fosteret altså, det tar den næringen den trenger som regel. Da blir det du som får for lite. Men får håpe det går fort over :P

Hei! :)
Jeg har også sug i magen, å maten byr meg ikke imot så jeg må begrense meg selv så jeg ikke bare sitter å knasker mat.. Spiser vanlig iløpet av en dag (som di andre skriver ca), men prøver å spise en del frukt å grønnsaker mellom måltidene.
Siden jeg ikke liker vanlig melk holder jeg meg til biola å prøver å spise yoghurt.
Åsså tar jeg muliti vitamin tilskudd også :)

Håpe ting blir bedre snart, at du klarer å spise et måltid som andre.. Det er kjipt når ting byr imot :s

Får håpe det snart går over ja- ganske slitsomt! Jeg er til vanlig både glad i å lage mat og i å spise mat ;)

Får håpe det snart går over ja- ganske slitsomt! Jeg er til vanlig både glad i å lage mat og i å spise mat ;)

Uff, jeg er skikkelig matlei om dagen... Men noe må man jo spise, så prøver hvertfall å få i meg frokost, også må jeg jo lage middag hver dag og da spiser jeg det jeg orker.
Men magen blir så utrolig fort full om dagen

Min å blir full med en gang, MEN også sulten like fort..!! Jeg tror jeg bare må prøve å lage meg litt "annet" enn hverdagsmat for å se om det hjelper... hvis det er noe som frister så skal det lages... lurer litt på ostesufflet... det føles som om det frister.. kanskje det blir middag idag!
Ellers er jeg lite glad i melk... men nå er melk med litt sjokoladepulver bare drømmen.. så det er da iallefall noe :)

Celin Marie skrev:
Uff, jeg er skikkelig matlei om dagen... Men noe må man jo spise, så prøver hvertfall å få i meg frokost, også må jeg jo lage middag hver dag og da spiser jeg det jeg orker.

Julekulaa skrev:
Min å blir full med en gang, MEN også sulten like fort..!! Jeg tror jeg bare må prøve å lage meg litt "annet" enn hverdagsmat for å se om det hjelper... hvis det er noe som frister så skal det lages... lurer litt på ostesufflet... det føles som om det frister.. kanskje det blir middag idag!
Ellers er jeg lite glad i melk... men nå er melk med litt sjokoladepulver bare drømmen.. så det er da iallefall noe :)

Celin Marie skrev:

Fader heller, nå fikk jeg lyst på sjokolademelk jeg også 

Celin Marie skrev:

Julekulaa skrev:

Celin Marie skrev:

Fader heller, nå fikk jeg lyst på sjokolademelk jeg også 

Det er vel ikke det verste man kan få lyst på ;)

Jeg sliter veldig med å spise nok til vanlig,men hadde endelig funnet en rutine som gjorde at jeg greide å dytte noe spisende og sunt inn i kjeften 4 ganger daglig. Veel det varte ikke lenge.
I går spiste jeg en halv yoghurt og en pizzabit og det ble med det. Jeg sliter med kvalme,og det blir jo ikke bedre av å ikke spise men jeg får det ikke ned:(

men jeg SKAL greie å komme inn i rutinen min igjen.
Den så slik ut: Frokost: havregrøt med en kvart banan og litt blåbær.
lunsj: salat med skinke eller feks stekt kyllingfilet med brokkoli,løk og paprika.
Middag: Fisk eller noe kjøtt med masse grønnsaker til(jeg er ikke så glad i ris,pasta og poteter,men tok litt av det ved siden av innimellom).
Kvelds: Yoghurt med musli.

I mellom dette såprøvde jeg å få i meg et eple eller noen bær. Har drevet aktivt med trening siste året og kjenner kroppen bare svinner av dette her,så får dra meg selv i fletta og prøve igjen:)
Håper du finner matlysten din igjen:)

Da har jeg lurt mannen til å rive ost... Så nå skal jeg prøve meg på ostesufflet... men jeg er litt ugg og litt daff... så det går litt tregt!

Og jeg derimot, har skikkelig god matlyst! jeg spiser og spiser!

Og det jeg har fått mest dilla på av alt er grønnsaker, særlig cherrytomater! Og søtsaker har jeg ikke noe lyst på! Noe som er heeelt greit!

Back
Topp