Hva når reservemor eller reservefar

Hmm jeg bor med bonusdattra mi 100% og min egen datter, når vi gjør noe sammen eller jeg skal skryte av dem, så sier jeg at verdens søteste, nydligste unger osv? Skiller ikke på jentene når jeg skriver om dem på face..sånn sett. Men så har bonusdattra en mamma som bry seg sånn måtelig :)

Det tror jeg ikke at jeg hadde likt..

Hadde en episode her for litt siden.. hvor jenta mi satt og pratet.. og i forklaringen hennes så sier hun at jeg lærer litt av mamma.. litt av pappa.. og litt av NN.. som også er litt mammaen min..

?!?! tenke jeg bare da

Og sa at nei, hun er ikke mammaen din.. ikke litt engang.. hun er mammaen til 2 andre barn hun...

Tok opp dette med bf.. og fortalte at sånt liker jeg ikke.. og sånt skal dere heller ikke fore datteren min med!

Etter dette har det guskjelov vært slutt på det

Nei, det synes jeg ikke noe om!
Nå bor jeg sammen med barnas far da, men han har 2 unger fra før og jeg hadde aldri fått meg til å skrive noe sånt, jeg ville ikke likt det om det hadde vært meg og prøver å sette meg inn i hennes situasjon!
Synes nesten det er respektløst ovenfor mamman/pappan jeg!

Jeg kunne ha skrevet noe som "-det er liv i huset når alle er samlet" el. lignende, ikke at jeg gjør det heller for skriver aldri noe på face!

mammatileijente skrev:

Hadde en episode her for litt siden.. hvor jenta mi satt og pratet.. og i forklaringen hennes så sier hun at jeg lærer litt av mamma.. litt av pappa.. og litt av NN.. som også er litt mammaen min..

?!?! tenke jeg bare da

Og sa at nei, hun er ikke mammaen din.. ikke litt engang.. hun er mammaen til 2 andre barn hun...

Tok opp dette med bf.. og fortalte at sånt liker jeg ikke.. og sånt skal dere heller ikke fore datteren min med!

Akuratt det samme har mini her og sagt, og han har ikke blitt fora med noenting... Det kan jo være at ungen føler det litt sånn og derfor kom det ut sånn??
Ble foresten bare glad jeg når min sa det, tenk så heldig han er som har 2 fantastiske mammar, en skikkelig, og en bonus!

Rekekreke skrev:

mammatileijente skrev:

?!?! tenke jeg bare da

Akuratt det samme har mini her og sagt, og han har ikke blitt fora med noenting... Det kan jo være at ungen føler det litt sånn og derfor kom det ut sånn??
Ble foresten bare glad jeg når min sa det, tenk så heldig han er som har 2 fantastiske mammar, en skikkelig, og en bonus!

Det var NN og bf som hadde sagt dette til jenta mi.. og det synes jeg svært lite om.. Hun er ingenting annet enn kjæresten til pappa for jenta mi.

Liker NN kjempegodt jeg:) Veldig positivt for jenta mi at bf har møtt henne.. men noen mamma er hun ikke for jenta mi altså.. har bare 1 mamma hun:)

helt feil å skrive gutte/jenta til a mor/far!! Alt annet er jo ok og koselig at de gleder seg men ikke kalle seg mamma eller pappa til barnet om barnet allerede har en mamma og pappa i live..

*Meya* skrev:
Det er litt på grensen for min del :P Mannen min kaller ungene mine for "ungene" eller "jentungen" eller "guttungen", uten å påpeke at han er bonusfaren, men de bor jo med oss, men han kaller seg ikke far eller pappa eller noe lignende, de kaller jo han ved navn. 

samme som her - gubben bruker "ungene" i  alle sammenhenger og tar alltid de med i konklusjoner og gruer seg nok like mye som meg til de skal 3 uker på sommerferie til pappaen nå... MEN hadde han skrevet slik på face hadde jeg nok blitt sinna, og hadde en evt ny dame til eksen skrevet slik hadde jeg blitt sur! Greit nok hun er gla i ungene og gleder seg til de kommer, men de er faktisk MINE!!! grrr :P

Back
Topp