Hva når reservemor eller reservefar

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
skriver ting på facebook som "ååhh nå er det bare to dager til gullet kommer, det blir såååå godt å se klumpen til a "mor"(evnt far) igjen. Alt for lang tid mellom hver gang <3 <3" Det er ikke sitt eget barn man snakker om, men kjæresten sitt. Er det litt rart?

Både ja og nei..Ja fordi det er ikke hennes barn men nei fordi at man blir jo glad i disse barna for det men hadde nok ikke skrevet det på den måten,men heller: " Gleder meg til helga for da kommer guttungen/jentungen til kjæresten igjen" 

Ja, litt rart syns jeg nok det er... Men uten at jeg er i den situasjonen selv (hverken jeg eller mannen har særkullsbarn), så tenker jeg at det er vel bedre at forholdet mellom bonusmor/far er sånn, enn at h*n hadde skrevet: "åh nei, om to dager kommer den forbanna ungen igjen! Jeg som heller hadde lyst til å ta meg en tur på by'n denne helgen!" Litt satt på spissen, selvfølgelig, men jeg kjenner flere som har et litt betent forhold til eksens nye partner, og den personens forhold til barna....

Min søster har en stesønn som hun har hatt hver 2 helg siden han var nyfødt, og hun skriver sånne ting, og enda verre.. Legger ut masse bilder, styrer og ordner på FB om hvor fantastisk det er.. Hadde jeg vært mor til det barnet hadde jeg klikket i vinkel. 

blir nok ikke helt riktig å skrive "til a mor" og slike ting som kan få andre til å tenke at denne reservemora/faren går å innbiller seg det er deres barn på en måte.. for meg blir det litt at jeg tenker de gjør det for å stikke xen i siden med å gni inn at de har overtatt faren liksom, og at barna godtar det..
men å skrive med litt annet ordvalg at de gleder seg er jo bare fint... om forholdet har vart lenge vel og merke.. blir for teit etter kort tid i forholdet å holde på slik...
egentlig kjenner jeg at jeg mener innerst inne at man kan holde noe for seg selv egentlig... man trenger ikke gå inn for å irritere eller såre noen om det skulle være tilfellet..

Rart når det blir til a mor osv. Kan jo enkelt byttes ut med kommer til oss. Men flott at de gleder seg synes jeg.

FancyPants skrev:
"til a mor"? Næh, det hadde jeg syns vært rart om kjæresten til mini sin pappa skrev altså.

Ja, det er jo rart.. Men vi er forskjellig, så jeg hadde nok bare bitt tennene sammen og ikke brydd meg.
Det hadde helt sikkert vært mye mye myyyye værre hvis "stemoren" eller hva jeg skal kalle henne ikke hadde likt ungen, og grudd seg til ungen skulle kommet.  

Siden hun teller ned dager og gleder seg, så regner jeg med at de har det ganske fint sammen... Så den biologiske moren bør egentlig være litt glad innerst inne..

Vær glad for at det er den veien og ikke det motsatte... :)

Min mor og hennes samboer er ikke på fb, men hadde de vært det så hadde de ikke skrevet sånne ting. Det er ikke de å vise følelser.

Pappa og hans samboer er på fb, men de skriver heller ikke sånne ting i respekt av oss tilfelle vi skulle føle det rart, he he!
Men det hadde ikke gjort oss noe om de hadde gjort det :) De forguder barna og de forguder dem, pluss de hadde aldri lagt ut bilder av de. Så hadde ikke gjort oss noe i det hele tatt om de hadde skrevet noe sånn :) 

Skal sies at jeg har et annet forhold til pappa og hans samboer en til min mor og hennes samboer.

Trone skrev:
Min mor og hennes samboer er ikke på fb, men hadde de vært det så hadde de ikke skrevet sånne ting. Det er ikke de å vise følelser.

Pappa og hans samboer er på fb, men de skriver heller ikke sånne ting i respekt av oss tilfelle vi skulle føle det rart, he he!
Men det hadde ikke gjort oss noe om de hadde gjort det :) De forguder barna og de forguder dem, pluss de hadde aldri lagt ut bilder av de. Så hadde ikke gjort oss noe i det hele tatt om de hadde skrevet noe sånn :) 

Skal sies at jeg har et annet forhold til pappa og hans samboer en til min mor og hennes samboer.

Men her var det i ein siruasjon der dama til barnefaren til jenta di hadde hatt slike statuser, ikkje besteforeldra :)

forøvrig så synes eg det er veldig flott når reserveforeldre har eit godt forhold til kjæresten sine barn, men å kalle seg for mor osv ville eg synes var litt sært! :P

Det er litt på grensen for min del :P Mannen min kaller ungene mine for "ungene" eller "jentungen" eller "guttungen", uten å påpeke at han er bonusfaren, men de bor jo med oss, men han kaller seg ikke far eller pappa eller noe lignende, de kaller jo han ved navn. 

Dette gjelder overhode ikke meg altså. Har bare sett en sånn status hos noen jeg kjenner noen ganger. Det har fått meg til å tenke over det. Jeg syns det er litt pussig, og hadde kjæresten til faren til mine unger begynte å kalle seg for "mor" til mine barn ville jeg nok reagert.

det hadde varmet mitt mammahjerte om bf sin samboer hadde skrevet det. hadde bare syntes det var fint at hun var glad i ungen min, når barnet tross alt bor der litt. hvis "mor" hadde stått i gåsetegn hadde det vært greit. men ser ikke nødvendigheten med å bruke akkurat det ordet.

sorciere_ skrev:

Trone skrev:

Men her var det i ein siruasjon der dama til barnefaren til jenta di hadde hatt slike statuser, ikkje besteforeldra :)

forøvrig så synes eg det er veldig flott når reserveforeldre har eit godt forhold til kjæresten sine barn, men å kalle seg for mor osv ville eg synes var litt sært! :P

Ha ha ha, der ser du.. Svarer som jeg har vett til på morgenquisten.. .:p

Men uansett, stemor til snuppa hadde aldri i veeeeeerden skrevet noe sånn om mi. No way... Aldri hadde det skjedd. 
Hadde ikke gjort meg noe, for da hadde jeg i alle fall sett at det hadde kommet noen følelser ang det at hun kommer dit annen hver helg...
Men sa i fra til faren at hun fikk ikke kalle seg mamma. Mor kunne heller gå, men at det var en avtale mellom snuppa og henne som jeg ikke skulle blande meg opp i. Stemor nekter å bli kalt noe annet en sitt navn da snuppa ikke er hennes egen, fikk jeg beskjed om. Så.. Jupp..

Det er ikke en case her dette altså .Skulle heller ønske det kom noen slike gladstatuser.. 

Ville aldri skjedd her.
At hun gleder seg kunne muligens skjedd, men ellers skjermer hun seg gjerne litt mer enn det - men det kommer noen søte statusoppdateringer om de gjør noe spesielt når Jr. er der. :)
Jr. har kalt henne "mamma" i farten noen ganger, hun har ikke gjort noe stort nummer ut av det men har tatt det opp helt rolig opp med ham dersom det blir litt mye av det, hun er veldig klar på at selv om de er kjempeglade i hverandre er det JEG som er mamman. :)
Hjemme hos meg har han noen ganger kalt henne "S[navn]-mamma", noe jeg synes er søtt. :)
Hun har vært en del av livet hans siden han var litt over året, og har vært en enorm ressurs som virkelig har stilt opp, vist omsorg og kjærlighet, ansvar og innsatsvilje, så jeg pleier å omtale oss som en "utvidet kjernefamilie" og hun og eks-mannen jakter leilighet for meg i nærheten av dem. :D

Når hun fulgte Jr. og meg til hørselstest her om dagen (hun har bil, det har ikke vi) ble hun med inn, og ble ført opp i papirene der som "bonusmamma" etter vårt ønske. :D

Men, som sagt: Hun ville aldri finne på å omtale seg selv som "mamma" eller "mor" på fjesboka eller overfor Jr.

Ja, det er litt rart!

Jeg kan skrive "koser meg med verdens beste barn" f.eks, men ikke "golle golle nydelige jenta kommer klisse klisse klass" Det blir for dumt....

Trone skrev:

sorciere_ skrev:

Trone skrev:

Ha ha ha, der ser du.. Svarer som jeg har vett til på morgenquisten.. .:p

Men uansett, stemor til snuppa hadde aldri i veeeeeerden skrevet noe sånn om mi. No way... Aldri hadde det skjedd. 
Hadde ikke gjort meg noe, for da hadde jeg i alle fall sett at det hadde kommet noen følelser ang det at hun kommer dit annen hver helg...
Men sa i fra til faren at hun fikk ikke kalle seg mamma. Mor kunne heller gå, men at det var en avtale mellom snuppa og henne som jeg ikke skulle blande meg opp i. Stemor nekter å bli kalt noe annet en sitt navn da snuppa ikke er hennes egen, fikk jeg beskjed om. Så.. Jupp..

Det er ikke en case her dette altså .Skulle heller ønske det kom noen slike gladstatuser.. 

Huffja, når du seier det på den måten, så heller for ivrige enn det motsatte... :'( må vere sårt for jenta di også!! :\ Ho som er så skjønn <3

Back
Topp