Hva mente legen?

Natepate

Andre møte med forumet
Hjemme fra legen just og vet dere hva han sa? 

"Ring meg når du har født da slik at jeg forsatt kan tjene penger og ta inn nye pasienter" 
Hva mente han med det? Jeg tenker jo at han forsatt skal stri med meg som min lege i mangen år? Blir ikke han fastlegen til barnet også?

Det hørtes da ut som en merkelig ting å si :-p

Ja! Jeg ble helt lammet i døren og bare " Jah det skal jeg".. burde jo igrunnen bare spurt men forventet det ikke! 

Ble helt satt ut av det.. jeg bare  " Jaja Hadet da" burde jo spurt men.. 

Hm, ja det hørtes rart ut. Datteren vår har ihvert fall samme fastlege som meg og sambo. Hvorfor skulle man velge en annen til barnet sitt?

Er det ikke noe med at leger får betalt for antalle personer de er fastlege for? Å når du har født en til, vil det være positivt for han som får enda en pasient/kunde. Kanskje det var en merkelig spøk?

Han tenkte vel kanskje på at du ikke trenger å gå så ofte til legen som du gjør nå?? at da har han mer tid til andre nye pasienter?? ikke vet jeg altså, bare det første som slo meg når jeg leste det...

Sikkert fordi han da får en til pasient (baby) hvis du sier baby skal ha samme fastlege eller fordi han får mer tid til andre pasienter som andre har sagt her.
Eller kanskje de får en "fast pris" av staten pr gravide pasient som blir lav fordi de bruker mer tid på oss enn andre pasienter? (jeg gjetter her altså..) 

Men måten han sa det på var ganske uhøflig/teit, så det var sikkert ment som spøk i tillegg til en påminnelse om at baby skal ha fastlege feks?  :-)
Hvis ikke det var en spøk så burde han sjekke de sosiale antennene sine, da burde han gå på kurs for å lære seg å si ting på en litt hyggeligere måte..

Back
Topp