Hva mener han med at 3000 vil dø pga de nye solariumsreglene?

Ehm...Den tok ikke jeg heller helt.
For at påstanden skal kunne stemme må det jo være positivt med solarium, og det er det jo ikke, så...?!

Nei, det jeg ikke skjønner helt...
Jeg vil heller tro at 3000 dødsfall unngås årlig pga de nye reglene.

Oj, må være noe galt med han der...
3000 vil dø årlig av å ikke få benytte solarium?! det er jo for det første bare de under 18 som ikke får lov å benytte seg av tjenesten lenger. Tviler sterkt på at 3000 ungdommer vil dø av å ikke få bruke solarium.
Dokumentert forskningsresultat? Hahaha sier jeg bare.. Pga d-vit? Da tror jeg folk må begynne å ta tilskudd om det er så galt at man dør av d-vit mangel før man blir 18 år..

Èn kreftforsker er ikke skeptisk til solarium, og dermed har han fjotten her fått for seg dette.

Først: emoticon

Så: Jeg har ikke lest linken, men tar jeg heeeelt feil om jeg tipper FrP'er? (Ooops, det er ikke bra å anta at dumme utsagn kommer fra den kanten - beklager min forutinntatthet.)

Kanskje han mener at 3000 dør fordi solstudioer må legge ned, og noen vil da miste så mye inntekt at de sulter?

Vet at det er flere forskere som har knyttet økte mengder av D-vitamin (fra sola) til det å forebygge noen krefttyper. Det er imidlertid stor uenighet om betdydningen av dette.

Jeg tror et av de største problemene med solarium er at svært få beskytter huden med solkrem før de tar sol på samme måte som man gjør når man er utendørs.

For min del ser jeg større ulemper og usikkerhet rundt bruken av solarium, så jeg syns det er flott at unger/ungdommer som ikke klarer å ta en informert beslutning faktisk ikke får lov til å svi seg...

*lykkeligst* skrev:

Så: Jeg har ikke lest linken, men tar jeg heeeelt feil om jeg tipper FrP'er? (Ooops, det er ikke bra å anta at dumme utsagn kommer fra den kanten - beklager min forutinntatthet.)

Nei, det var sikkert en muslim..

Men over til saken. Kan jo hende han mener at flere vil bruke melanotan (?) Det er jo veldig skadelig. Jada, jeg vet at det er ulovllig i Norge, men det er narkotika også. Ikke mindre som dør av det.

Det var visst en forsker som mente at flere ville dø av d-vitaminmangel derom solariene blir lagt ned eller får økt aldersgrense, så denne fjotten henger seg opp i det og ikke alle krefttilfellene som skyldes solariumsbruk.

Lissyjane skrev:

*lykkeligst* skrev:

Men over til saken. Kan jo hende han mener at flere vil bruke melanotan (?) Det er jo veldig skadelig. Jada, jeg vet at det er ulovllig i Norge, men det er narkotika også. Ikke mindre som dør av det.

Det at de vil gjøre dumme ting er ikke et godt nok argument for å sette aldersgrense på noe kreftfremkallende i mine øyne...

Lissyjane skrev:

*lykkeligst* skrev:

thihi

Back
Topp