Hva mener du er merkeklær?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Litt avsporing fra en annen diskusjon, for jeg vet man ser litt forskjellig på det.

Skal en del til før jeg ser på det som merkeklær egentlig.
Men, Gant, Levis Hilfiger, Polo...

Jeg kjøper selv det jeg synes er fint, og som barna liker. Det er alt fra HM til Burberry. De har mye Levis, de har mye Hummel, de har mye Gullkorn design, de har mye Wheat, Marmar osv......
Ja, jeg liker nok kvalitet, og det som ikke "alle" andre har, men har ingenting imot å kjøpe noe fra kjedene om barna ønsker seg noe derifra. :)

Selv så kjøper jeg Hust and claire, nameit, litt memini. Kjøper igrunn kun ull. Bomullsklær syr jeg selv.
Kjøper også mye ull fra reflex på barnashus. Og regntøy. Synes det er rimelig. Dette er ikke de dyreste klærne..Det er fremdeles merker, selv om det ikke er dyre merker..

Skal en del til før jeg ser på det som merkeklær egentlig.
Men, Gant, Levis Hilfiger, Polo...

Jeg kjøper selv det jeg synes er fint, og som barna liker. Det er alt fra HM til Burberry. De har mye Levis, de har mye Hummel, de har mye Gullkorn design, de har mye Wheat, Marmar osv......
Ja, jeg liker nok kvalitet, og det som ikke "alle" andre har, men har ingenting imot å kjøpe noe fra kjedene om barna ønsker seg noe derifra. :)
Vi kjøper og bruker det samme som deg :p
Levis, Wheat, Hummel og marmar er favorittene her og det vi stort sett kjøper. Sammen med litt gullkorn, RL, gant og Tommy Hilfiger :)

Gant, Levis, Tommy h, Nike, kalvin klein, Volcom.
Handler en del på kidsbrandstore, og der er det ofte tilbud. Ellers går det i svarte umbro bukser.

Kjøper mest gensere på kidsbrandstore. Yttertøy kjøper jeg kvalitet for her vi bor er det kaldt på vinteren og blåser ekstremt mye.

Barna bryr seg ikke, men jeg liker å handle kule klær til de. Av og til bommer jeg helt, det jeg synes er kult liker de ikke- haha.
De er enkle, så de spør aldri om nye klær

Ralph Lauren, By Malene Birger, Michael Kors, Karl Lagerfeld, Mulberry, osv.

Finnes jo klær i alle prisklasser, men for meg med mitt budsjett/min prioritering er merkeklær de som er så dyre at jeg ikke hadde kjøpt det spontant. Og jeg måtte vært sikker på at plagget kunne blitt brukt mange ganger:happy:

Jeg investerer alltid litt ekstra i yttertøy, og prøver å bli flinkere til å ikke kjøpe dårlig kvalitet på klær som skal brukes mye. Bedre for miljøet, og lommeboken på sikt.

Gant, Calvin Klein, Volcom, Marlene Birger, Prada, Chanel etc.

Om jeg kjøper meg noe klær, så er jeg mest opptatt av at det blir brukt. Er ikke typen som fornyer hele klesskapet hvert år. Kjøper heller dyrere plagg, med lengre levetid og bedre kvalitet. Viktigste er at jeg er fornøyd med det jeg kjøper, ellers blir det liggende. Har kun kjøpt to bukser iløpet fem år, resten har jeg fått brukt fra andre for eks. Har mange plagg jeg har hatt i 10-15 år, som jeg bruker fortsatt.

Er førstegangsgravid, så når barnet blir født blir vi å prioritere mest brukt de første årene. Småbarn bryr seg ikke om merker og pris på klær uansett. Tenker de pengene gjør seg bedre på fondssparing, frem til barnet begynner å interessere seg for hvordan type klær det har lyst på.

Last edited by a moderator:
Liker ikke ordet merkeklær, for ALLE klær har et merke ;) Pris trenger absolutt ikke å ha noe med kvalitet å gjøre :)

Back
Topp