Hva mener du er definisjonen på...??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
på en treningsnarkoman?? eller en som er avhengi av trening?

Må det nødvendigvis være en dårlig ting?

Jeg føler meg litt som en nemlig.. jeg trener 5 dager i uken og det veldig viktig for meg. Jeg blir i dårlig humør eller lei meg om jeg ikke får det til.. føler meg svak og får dårlig selvbildet... men alikevel så er det ikke sånn at jeg f.eks setter det før sønnen min.. han kommer jo først uansett, men etter han så er vel treningen nesten viktigst[X(]

Jeg velger heller trening enn sex[X(] og mannen begynner å bli frustrert[X(]

En person som MÅ trene daglig.

ORIGINAL: Kittekat

En person som MÅ trene daglig.

men er det negativt?

Jeg ser på det som en litt negativ ting[:-]
Om man MÅ trene hver dag,koste hva det koste vil nesten!

ORIGINAL: Sandradee*

Jeg ser på det som en litt negativ ting[:-]
Om man MÅ trene hver dag,koste hva det koste vil nesten!

jeg må ikke hver dag, men 5 dager i uken.. men blir så nedbrutt av å ikke gjøre det[:o]

Jeg var det da jeg var 17.. Trente hver eneste dag etter skoletid.. ca 3 timer hver dag. Både dans og styrke. I tillegg gikk jeg på dans på vgs. På onsdager ble det da 5 timer trening, torsdag 7 timer og fredag 9 timer tilsammen. Hadde sixpack på ryggen.[X(]

Jeg klarte nesten ikke tenke på annet enn trening. Tilslutt var det ryggen som stoppet meg.

Det er ikke noe i veien med å trene hver dag. Det er vel heller mengden av trening det går på. Flere timer er jo ikke så veldig bra..

Treningsnarkoman for meg er en person som MÅ trene hver eneste dag, og som MÅ ta proteindrikk, karbohydratdrikk, glutamin, kreatin og ALT mulig annet...som innebærer å bygge muskler etc.

Jeg synes det er en negativ ting hvis det går ut over forholdet til barn, mann eller venner. Hvis det går utover ens sosiale liv eller dagen er ødelagt om man av en eller annen grunn ikke kommer seg på trening.

Hvis man har ett sunt forhold til det, og fint kan droppe en dag, barn, mann og venner kommer først og dagen er like fin om man en dag ikke kommer seg på trening som planlagt, da er det bare sunt.

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Jeg synes det er en negativ ting hvis det går ut over forholdet til barn, mann eller venner. Hvis det går utover ens sosiale liv eller dagen er ødelagt om man av en eller annen grunn ikke kommer seg på trening.

Hvis man har ett sunt forhold til det, og fint kan droppe en dag, barn, mann og venner kommer først og dagen er like fin om man en dag ikke kommer seg på trening som planlagt, da er det bare sunt.

Treningsnarkoman er et negativt ord for meg - generelt så tror jeg ikke det er sunt å være avhengig av ting for å ha det fint i hverdagen (snakker da ikke om at vi alle trenger luft, mat mm).

Hvis man prioriterer trening fremfor det meste annet da er man i mine øyne treningsnarkoman - særlig når man trener mange ganger i uka, og må få med seg alle øktene.

Og hvis man heller trener enn å ha sex - da er man enten treningsnarkoman eller har et elendig sexliv.

ORIGINAL: merete_80

Treningsnarkoman er et negativt ord for meg - generelt så tror jeg ikke det er sunt å være avhengig av ting for å ha det fint i hverdagen (snakker da ikke om at vi alle trenger luft, mat mm).

Hvis man prioriterer trening fremfor det meste annet da er man i mine øyne treningsnarkoman - særlig når man trener mange ganger i uka, og må få med seg alle øktene.

Og hvis man heller trener enn å ha sex - da er man enten treningsnarkoman eller har et elendig sexliv.

hehe, er ikke noe galt med sexlivet.. er bare det at jeg syns det er viktig å trene da.. altså ikke missforstå vi har et sexliv liksom... men hvis mannen plutselig spør om å ha sex når jeg egentlig hadde tenkt å trene.. så velger jeg heller trening[:)]

vet akkurat hvordan det er,og hva du føler..Fikk jeg ikke trent endag følte jeg at jeg var DÅRLIG/ELENDIG og hadde uro i kroppen, jeg MÅTTE nemlig ut å trene,for å få disse negative tankene ut av systemet ang. å ikke trene..

Back
Topp