Hva mener dere?

Jeg har ikke lest hele artiklen, men det er noe i det, men da mener jeg at de bør få slik opfølging som er i Porsgrunn, der blir de satt på slanking med diett først, og grunnen er jo selvføgelig for at det er lettere å lykkes dersom man er normalvektig og ikke veier alt for mye, det er jo bevist også at de som er ganske overvektige også har lettere for å miste og komplikasjoner i svangerskapet, derfor synes jeg det er bra med hjelp til slanking før de begynner med prøverør.

Det er sikkert noen som ikke er enig med meg, men grense på 32 er jo endel da.

Trodde foresten at det allerede var grense på overvekt jeg, og det er heller ikke så bra med undervekt.

Må bare legge til, jeg er ikke for å nekte overvektige assistert befruktning, men at de bør gå igjennom et slankeprogram før de starter opp med første forsøk. De bør jo få hjelp da, for å gjøre at de har størst sjamse for at det blir et vellykket resultat.

jeg er veldig enig med en av de som svarte inne på generell, at det bør være en grense ( dog kanskje ikke på bmi 32...), men at de som er over den grensen bør få skikkelig hjelp og oppfølging for å gå ned i vekt.

BMI på 32 er faktisk ikke så ille overvekt nå. jeg hadde BMI på 35 og fikk ingen reaksjoner fra sykehuset på det, annet enn at det for min egen del ville være en fordel å gå ned i vekt. og det visste jeg jo fra før.. [:D]

eg har pco sjøl, og veit virkeli kor vanskeli det er å ta av, og kor lett det er å legge på seg.. det er ikkje riktig å bli"straffa" for det med at ein blir nekta å få assistert befruktning i tillegg.. er litt uenig der... men selfølgelig så bør det gis hjelp til å gå ned i vekt og sånn... eg har vel ein bmi på 31... er lav og har kraftig beinbygning. er ikkje feit, men har ekstra kilo på mage og bryst...      er vel et litt ømt punkt der, så då blir eg litt engasjert[;)]hehe

ORIGINAL: ~AnnHelen~

blir forbanna jeg...   er jo som å si at sønnen min ikke skulle vært til...  har bmi over 32, og har et ivf mirakel....

har pcos og er overvektig, men jeg har god helse...  og lyktes på andre forsøk.... 

er enig om at de som ikke blir gravid pga overvekt bør få hjelp til å slanke seg først, men jeg hadde ikke eggløsning når jeg var tynn heller(lagt på meg alle kiloene etter jeg kom i puberteten), så er liksom ikke vekten min som er problemet.. det hadde vært der anyway...

Skulle ikke denne herlige skapningen kommet til verden...??

gullet mitt som jeg har bært frem, hatt et flott svangerskap(hadde foranliggende morkake med litt blødninger da, men har ikke noe med vekten å gjøre), lett fødsel, og super form etterpå.. gikk ned i vekt oxo når jeg var gravid, pga at hormonene stabiliserte seg...

Han skulle SELVSAGT ha kommet til verden!  Nydelig var han.

Nei absolutt ikke enig. Jeg er ikke overvektig selv, eller har jo noen kilo for mye da... men shit happens[:D] 

Noen av dem som er veldig overvektige kan rett og slett ha store problemer med å ta dem av seg uansett hvor hardt de prøver. Men for det så kan de bli gode foreldre og har rett til å forsøke! Prøverørs forsøk bør ikke være grenser, så lenge man har vært prøvere lenge...

Jeg begrunner det med at jeg har lest/hørt (sånn fra alle kanter) at mange overvektige blir gravide uten å prøve noe særlig. Derfor tror jeg det er en tilleggsgrunn enn overvekten som gjør at de ikke blir gravide..

Back
Topp