Hva mener dere?

Scarlett

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberbarna 19
så frøkna er snart 4 mnd. Når klokken er 19-20 så er hun utslitt og klar for legging. Av og til også rundt 18.
Hun våkner et par ganger før hun står opp alt fra 0430-0700. Svigermor maser om at vi må legge henne seinere for da sover hun også lengre.. jeg er uenig i dette, jeg kan jo ikke holde en baby på 4 mnd våken bare fordi hun sover lengre og bedre om natten da? Hva tenker dere?
 
Enig med hun over. Svigermor har ikke peiling! Overtrøtt baby er det verste som finnes! Ikke hold ungen våken lengre enn det du allerede gjør. Du følger barnets behov.
 
Dere gjør det riktig [emoji4]
 
så frøkna er snart 4 mnd. Når klokken er 19-20 så er hun utslitt og klar for legging. Av og til også rundt 18.
Hun våkner et par ganger før hun står opp alt fra 0430-0700. Svigermor maser om at vi må legge henne seinere for da sover hun også lengre.. jeg er uenig i dette, jeg kan jo ikke holde en baby på 4 mnd våken bare fordi hun sover lengre og bedre om natten da? Hva tenker dere?
Fikk akkurat samme rådet av min svigermor :p ..Fulgte det ikke. Kjipt å stå opp i 5-6-7-tiden hver dag, men men..
 
Du kan hilse din svigermor å si at det der er bullshit! Det eneste du oppnår ved å legge senere er et barn som etter all sannsynlighet står opp like tidlig, men som er en sur liten sak hele dagen, fordi hun ikke har fått nok søvn!
 
Eng med de som skriver over! Jeg fikk også høre det samme, og hver gang jeg la baby senere ble det bare styr, og en superovertrøtt baby! Følg din egen magefølelse, den er som regel rett:)
 
Takk for svar dere! Jeg kommer ikke til å legge hun noe seinere. I dag har hun vært noen timer hos svigers slik at vi kunne få sove ut litt. Hun kom hjem med henne rundt 2030 og jeg har nå gitt hun mat og lagt henne. Langt over leggetid i dag. Men jeg kan nesten garantere dere at hun IKKE sover noe lengre enn til seinest 07. :gen014
Så nei, ikke noe legging etter 20 her i gården!
 
Vi har testa det (Litt desperat), og det funker ikke å legge senere her. Blir snarere tvert i mot at det våkner tidligere, og dermed blir ekstremt lite søvn.
 
For mange blir det ofte motsatt. De våkner bare enda tidligere :p
Gjør akkurat som dere gjør. Følg jenta deres sine behov
 
Funker så absolutt ikke her i huset. Da hadde vi lagt de sent hver dag for å si det sånn:p
 
Nei fytti søren, A L D R I igjen. Har en så sinnsykt grinete baby i dag :smiley-angry017 våknet 05:30 og har siden 0600 hylt og hylt... hun nekter plent å sove og nå er hun overtrøtt. Men min samboer sier bare hun er gretten, og at det ikke har noe med at hun sovnet 2115 i går. Vel, jeg tror det er fordi hun har fått alt for lite søvn.
 
Last edited:
så frøkna er snart 4 mnd. Når klokken er 19-20 så er hun utslitt og klar for legging. Av og til også rundt 18.
Hun våkner et par ganger før hun står opp alt fra 0430-0700. Svigermor maser om at vi må legge henne seinere for da sover hun også lengre.. jeg er uenig i dette, jeg kan jo ikke holde en baby på 4 mnd våken bare fordi hun sover lengre og bedre om natten da? Hva tenker dere?

Har sjeldent hørt om babyer som sover lenger fordi de blir overtrøtte før de sovner ;) hvis min sovner lenge over leggetid, våkner han ofte enda tidligere enn vanlig, sur og gretten over for lite søvn.
Gjør det du tenker er best sier nå jeg :)
 
Søvn avler søvn sier de, og det stemte veldig godt med min eldste. Om hun la seg en time senere, våknet hun ofte en time tidligere og, så det fungerte dårlig her ihvertfall.

Minste sover lite på dagen, men ikke snakk om at han kan legge seg senere enn 18-19. Han blir hysterisk om han blir overtrøtt.
Bedre å stå opp litt tidlig en periode, en overtrøtt baby. Så går det seg til etterhvert :)
 
Ja, i dag er hun skikkelig grinete og vil ikke sove :( men hun er kjempe trøtt. Hun bare gråter og gråter... jeg skjønte nesten at dette kom til å skje, hun er jo vandt til 11 timer søvn om natten, mens i går fikk hun jo bare 7,5 og det merkes veldig godt..... uff dette blir en lang dag!
 
Nå er klokken 2030 og hun har fremdeles ikke sovnet for kvelden. Hele dagen har vært et mareritt!! :( hvordan kan vi komme i rutine igjen?? Nå er jeg så sint på meg selv som lot Svigers ha henne noen timer i går :(
 
Helt normalt å våkne flere ganger på natt fram til 2,5 år+
Erfaring fra eget barn er at om hun blir lagt for seint så er hun mer urolig på natt og våkner tidligere så er absolutt ikke å anbefale.
 
Helt normalt å våkne flere ganger på natt fram til 2,5 år+
Erfaring fra eget barn er at om hun blir lagt for seint så er hun mer urolig på natt og våkner tidligere så er absolutt ikke å anbefale.
Slik har det vært her også :nailbiting:
 
Back
Topp