Hva mener dere?

Snickers_81

Glad i forumet
Eksen til samboeren min står oppført som aleneforsørger for begge guttene sine selvom hun har samboer og hele pakka (det er da faren til yngste barnet hennes), hun mottar jo da også en del stønader som aleneforsørger, dette strider mot alt jeg står for og mener at det er sånne ting som ødelegger for alle de som virkelig trenger disse ordningene. Jeg har så lyst til å melde i fra om dette til NAV, men vet heller ikke om det er helt riktig av meg, og egentlig er det jo ikke min sak hva hun gjør.

Så trenger noen gode råd fra dere kloke jentene.
 
min første reaksjon er at DETTE melder du inn.
men om man setter seg i hennes situasjon. Det kan godt hende at de stønadene hun får gjør at alt går rundt. Jeg kjenner til frustrasjonen selv om å falle mellom smutthull. jeg er student og han jobber. Hos husbanken tjener vi for mye med hans lønn og mitt stipend og hos Nav tjener vi for lite (jeg er heltidsstudent, ikke arbiedsaktiv)

Hva med å prate med henne først?
 
men går det ann å gi så tidlig da? han er bare 3 mnd :) 

ser ut som han har låsninger i nakken, så han strever litt med å spise. jeg har ikke verdens største pupper akkurat så jeg kan ikke akkurat bare velte de rundt .
så jeg lurte på om han hvertfall skal få litt grøt med mm på kvelden, sånn at han blir mett ordenltig på kvelden, da han er trøtt og utålmodig :) men er så usikker på om det er så lurt med tanke på fordøyelsessystemet og magevondt
 
Her går det mer i at hun ikke gidder å jobbe, hun hadde en deltidsjobb for noen år siden som hun sluttet i helt uten grunn.
Og de er en hel gjeng som bare henger hjemme og ikke gjør noenting, og lar gubbene jobbe.