Hva mener dere om denne??

Det at du skal leve med den avgjørelsen du tar er vel egentlig bare enda en grunn til å sende en bekymringsmld til BV allerede i morgen. For som sagt,du trenger ikke ha noe dårlig samvittighet overfor foreldrene, for BV tar ikke barnet fra de med mindre et er absolutt nødvendig, og hvis det er saken så vile jeg heller levd med avgjørelsen at jeg gjorde moe med det, enn at jeg burde gjort det menikke gjorde det. Du kan sende en mail til BV og forklare situasjonen, og du behøver ikke å oppgi navnet ditt.[:)]

ORIGINAL: Lillemor1

Det at du skal leve med den avgjørelsen du tar er vel egentlig bare enda en grunn til å sende en bekymringsmld til BV allerede i morgen. For som sagt,du trenger ikke ha noe dårlig samvittighet overfor foreldrene, for BV tar ikke barnet fra de med mindre et er absolutt nødvendig, og hvis det er saken så vile jeg heller levd med avgjørelsen at jeg gjorde moe med det, enn at jeg burde gjort det menikke gjorde det. Du kan sende en mail til BV og forklare situasjonen, og du behøver ikke å oppgi navnet ditt.[:)]

Dere er gulle gode jenter[:)]
Jeg sender inn en meldig i morgen, kanskje jeg tar kontakt på tlf, forklarer saken og hele greia...
Ingenting i mot å si navnet mitt heller, og ja, jeg kjenner foreldrene...

ORIGINAL: Gulljenta07

ORIGINAL: Diddij

De er ikke veldig gamle.
Kanskje jeg tar en prat me helsesøstera her bare for å høre hva hun mener...[:)]

Takker alle for svar[:)]

Okai, men uansett er IKKE den oppførselen godtatt om man er ung eller gammel.
Jeg er selv ung, men klarer å ta godt vare på datteren min fordet [;)]
Ja det var en god ide, greit å få luftet ut litt tanker hos henne.

Mhm[:)] Da gjør jeg det[:)]
Ja dte er sant som du sier, det skal ikke ha noe å si, når man har valgt å få barn, så må man da virkelig ta vare på barna man setter til verden og[;)]

Syns det høres helt forfærdelig ut, å syns at du som vitne burde gjøre noe. Ett barn skal ikke ha det sånn, det er noe vi alle oppegåenes vet.

ORIGINAL: Auliana

Det er vel ikke så mye å tenke på dersom forholdene for barnet er slik du beskriver og du er sikker i din sak på. Først får barnet så si bare melk til 7-8 mnds alder, så sier du at barnet bare får melk til 7 mnds alder....? Om barnet ligger med bæsjebleie hele formiddagen og skriker? Hvorfor er det ingen som griper inn? Siden det er så mange "vitner" til leveforholdene til barnet. Hvor er helsestasjonen, siden barnet er underernært og ligger etter motorisk fordi det har sittet i en vippestol fra fødselen av?

Du sier at du skal leve med valget du tar, om du er sikker på at forholdene er slik du beskriver så er jo ikke valget så vanskelig. Barnet vil jo antageligvis få det mye bedre om det taes affære og utenforstående griper inn. En bekymringsmelding til barnevernet betyr ikke at foreldrene får vite at det var du som ga beskjed, såvidt jeg har forstått blir kilden holdt skjult for foreldrene.

Om du ikke gjør noe, siden du vet at forholdene er så dårlige, er det enda værre om du "holder kjeft" for å skåne deg selv eller foreldrene.

Foreldrene trenger kansje hjelp, siden dere har forsøkt alt fra flere hold er det på tide å la noen andre gripe inn og ta en avgjørelse som er til barnets beste. Hva enn det måtte være.

Ja, 7, 7-8 mnd...samma det, men ungen ser underernært ut...[&:]
Og ja, jeg lurer og på hvor helsestasjonen er inni alt dette, for de går på kontroll med barnet..
Det er mange som har prøvd å gripe inn i denne saken, men som jeg har sagt tidligere her, så er(speielt familien) veldig forsiktig med å gjøre noe, da de ikke vil tråkke foreldrene på tærne...
Og når det har gått så langt som dette så er det litt trist at ingen har gjort noe, derfor lufter jeg det her inne for å høre meninger rundt dette.
Og det er visstnok blandede meninger, men jeg tror jeg har funnet ut hva jeg skal gjøre[;)]

ORIGINAL: Enaj

Hvor er helsestasjonen opp i dette ? Dersom de går til kontroller med barnet så hadde vel helsesøster oppdaget noe ?
Spesiellt dersom barnet er underernært ?

Vildig enig, men har snakket med helsesøster nå og saken blir tatt opp[;)]

ORIGINAL: Lillemor1

Akkurat det jeg skulle skrive. [;)]

ORIGINAL: *Go`Jenta*

ORIGINAL: CogJ

men hvis du ikke er mer enn ganske sikker, så ville jeg ikke blandet meg.. ikke før man så det med egne øyner.. og gjerne bilder..

Vil og bare si at en del av det er sett med egne øyne...

kan jeg spør hva du har sett med egne øyne

*barnet har ikke fått noe form for stimulering fram til 7-8 mnd alder, da lærte h*n på egenhånd å bevege seg litt forsiktig
*barnet har aldri hatt rutiner
*barnet fikk kun melk til h*n var 7 mnd, noe foreldrene faktsisk sa selv, noe som igjen gjør at dette barnet ser ganske sykt ut, veldig tynn, ble og mørk rundt øynene
*og jeg har og sett at barnet har ligget i bæsjebleie lenge, og grunnen til at man ikke kan gjøre så mye med det der og da er at man ikke vil tråkke foreldrene på føttene..

Du vil ikke tråkke foreldrene på tærne, men du vil gå til barnevernet. Synes nå det er ganske feigt å ikke tåre å si noe til foreldrne når du er der, går ann å si det på en litt forsiktig måte til å begynne med... men barnevernet vil du gå til med en gang...Jeg hadde tatt det opp med foreldrenn først, og visst de ikke forstod det eller forbedret seg så hadde jeg godt til barnevernet hvis du mener at barnet har det så fælt som du mener.. For da er det jo selvfølgelig til barnets beste, og barnevernet kan hjelpe med saken videre og bestemme hva de vil gjøre..

ORIGINAL: Bollen

men hvis du ikke er mer enn ganske sikker, så ville jeg ikke blandet meg.. ikke før man så det med egne øyner.. og gjerne bilder..

*barnet har ikke fått noe form for stimulering fram til 7-8 mnd alder, da lærte h*n på egenhånd å bevege seg litt forsiktig
*barnet fikk kun melk til h*n var 7 mnd, noe foreldrene faktsisk sa selv, noe som igjen gjør at dette barnet ser ganske sykt ut, veldig tynn, ble og mørk rundt øynene
*og jeg har og sett at barnet har ligget i bæsjebleie lenge, og grunnen til at man ikke kan gjøre så mye med det der og da er at man ikke vil tråkke foreldrene på føttene..

Du vil ikke tråkke foreldrene på tærne, men du vil gå til barnevernet. Synes nå det er ganske feigt å ikke tåre å si noe til foreldrne når du er der, går ann å si det på en litt forsiktig måte til å begynne med... men barnevernet vil du gå til med en gang...Jeg hadde tatt det opp med foreldrenn først, og visst de ikke forstod det eller forbedret seg så hadde jeg godt til barnevernet hvis du mener at barnet har det så fælt som du mener.. For da er det jo selvfølgelig til barnets beste, og barnevernet kan hjelpe med saken videre og bestemme hva de vil gjøre..

Saken er ganske varsomt tatt opp med foreldrene, uten at det hjelper. Og det er ikke bare jeg som har prøvd å ta tak i dette.
Hvis du mener det er feigt, så må du fortelle meg hvilken måte jeg skal gjøre det på da...!!!

Hvis du mener du er sikker på disse forholdene osv, så hadde jeg ikke vært i tvil om å sende en bekymringsmelding! Om det er slik så får barnet hjelp, og er alt bare bra så skjer det ingenting[;)]

sier vel segselv hva man mener om sånt...er du helt sikker på alt dette, så, ja er vel ingen tvil at man burde gi en bekymringsmelding til barnevernet..

eller først og fremst snakke med foreldrene, de er venner av deg regner jeg med siden du vet så mye

ORIGINAL: Bollen

Saken er ganske varsomt tatt opp med foreldrene, uten at det hjelper. Og det er ikke bare jeg som har prøvd å ta tak i dette.
Hvis du mener det er feigt, så må du fortelle meg hvilken måte jeg skal gjøre det på da...!!!

Hadde sagt det til dem når de var der, tror babyen har bæsja og skulle hatt en ny bleie f.eks, og spurt eller sagt litt om de andre tingene du nevnte, og hvis de ikke bryr seg hadde jeg gått videre med det, men da hadde jeg ihvertfall visst at jeg hadde prøvd å snakke med dem først, og dermed at å gå til barnevernet var det rette. For du hadde gitt dem en sjanse til å bli obs på det og å forbedre seg, men om de ikke gjør det, så er vel det beste for barnet at barnevernet tar saken og kan hjelpe dem og fylle dem opp.

Syns du skal trå veldig forsiktig jeg altså.  1 fjær blir fort ti høns!

jeg synes du skal si ifra..
det er ikke normalt å få mistanker vist alt er som det skal være uansett.. mener jeg..

Back
Topp