Hva mener dere om denne??

Diddij

Forumet er livet
Et par har 1 barn. Barnet er under 1 år.
De har fra fødselen av latt barnet sitte i en vippestol, frem til h*n klarte å bevege seg, noe som skjedde sent. Barnet ser underernært ut, og fikk stort sett ikke annet enn melk til h*n var 7-8 mnd.
Foreldrene våker stort sett hele natten, og barnet ligger da i stuen og sover. Der ligger barnet til laaaangt på formiddagen, utbæsja og skriker, foreldrene sover...

Dette er bare en brøkdel, hva mener dere???

ORIGINAL: CogJ

nr 1.. Hvordan vet du at dette stemmer helt?

nr 2.. Hvis du har vært der en uke, og sett at det er sånn HVER dag, ville jeg sendt inn bekymringsmelding..

nr 3.. Hvis det er noe som har sagt det til deg at de har sett en person gjøre det, burde du la det ligge..

[:)]

Ganske sikker på tilstandene...[&:][:@]

Høres ikke bra ut i det hele tatt!!!! Tror du de er bevisst på at det er et levende vesen de har ansvar for?

jeg lurer på hvems om vet at babyen ligger der og skriker mens foreldrene sover, og ikke gjør noe med det jeg[8|] f.eks bytte bleie, trøste, vekke foreldrene... ja...

ORIGINAL: Tyte

Høres ikke bra ut i det hele tatt!!!! Tror du de er bevisst på at det er et levende vesen de har ansvar for?

Nei tror liksom ikke helt det...men som CogJ sier her, skal man ikke bry seg når man ikke har beviser???
Synes litt synd i den ungen altså...

ORIGINAL: *Go`Jenta*

jeg lurer på hvems om vet at babyen ligger der og skriker mens foreldrene sover, og ikke gjør noe med det jeg[8|] f.eks bytte bleie, trøste, vekke foreldrene... ja...

Det er jo en sak i seg selv, nå er disse opplysningen kommet ganske sikkert fra flere hold...
Men kanskje man skal tipse med kamera ved senere anledninger...

det er mange barn som bare får/tåler melk fram til 7-8 mnd og mange barn tilbringer myye tid i vippestol med uheldige konsekvenser.
men hvis foreldrene lar et lite, og ikke minst, våkent barn være alene i mange timer uten tilsyn fordi de selv sover, da er det noe som skrangler veldig. hvis du vet at dette har skjedd gjentatte ganger ser jeg det som din plikt å gjøre noe med det. om du kontakter barnevernet, helsestasjon eller tar ansvaret i egne hender får være opp til deg. her er det helt tydelig av foreldrene trenger bevisstgjøring av ansvaret og opplæring i å ta seg av barnet sitt.

men hvis du ikke er mer enn ganske sikker, så ville jeg ikke blandet meg.. ikke før man så det med egne øyner.. og gjerne bilder..

Vil og bare si at en del av det er sett med egne øyne...

ORIGINAL: Diddij

men hvis du ikke er mer enn ganske sikker, så ville jeg ikke blandet meg.. ikke før man så det med egne øyner.. og gjerne bilder..

kan jeg spør hva du har sett med egne øyne

ORIGINAL: dumidalia

det er mange barn som bare får/tåler melk fram til 7-8 mnd og mange barn tilbringer myye tid i vippestol med uheldige konsekvenser.
men hvis foreldrene lar et lite, og ikke minst, våkent barn være alene i mange timer uten tilsyn fordi de selv sover, da er det noe som skrangler veldig. hvis du vet at dette har skjedd gjentatte ganger ser jeg det som din plikt å gjøre noe med det. om du kontakter barnevernet, helsestasjon eller tar ansvaret i egne hender får være opp til deg. her er det helt tydelig av foreldrene trenger bevisstgjøring av ansvaret og opplæring i å ta seg av barnet sitt.

Takk for den[;)]
Er egentlig litt av min oppfatning dette, men ville egentlig høre litt hva folk mener man skal gjøre...
Vil jo nødig gjøre noe feil liksom...men til syvende og sist vil jeg jo barnets beste!

Du trenger ikke beviser for å sende en bekymrigsmld. jeg og ei annen her gjorde det for en tid tilbake, uten beviser, og uten å ha møtt vedkommende. BV var glad vi sa ifra, de sjekker opp i saken, for å se hva det dreier seg om. Er jo ikke sånn at om du sender en bekymrings mld så styrter de avgårder å henter ungen på dagen[:)] E jo bare bra at folk bryr seg.

*barnet har ikke fått noe form for stimulering fram til 7-8 mnd alder, da lærte h*n på egenhånd å bevege seg litt forsiktig
*barnet har aldri hatt rutiner
*barnet fikk kun melk til h*n var 7 mnd, noe foreldrene faktsisk sa selv, noe som igjen gjør at dette barnet ser ganske sykt ut, veldig tynn, ble og mørk rundt øynene
*og jeg har og sett at barnet har ligget i bæsjebleie lenge, og grunnen til at man ikke kan gjøre så mye med det der og da er at man ikke vil tråkke foreldrene på føttene..

ORIGINAL: Lillemor1

Du trenger ikke beviser for å sende en bekymrigsmld. jeg og ei annen her gjorde det for en tid tilbake, uten beviser, og uten å ha møtt vedkommende. BV var glad vi sa ifra, de sjekker opp i saken, for å se hva det dreier seg om. Er jo ikke sånn at om du sender en bekymrings mld så styrter de avgårder å henter ungen på dagen[:)] E jo bare bra at folk bryr seg.

Ja tenkte litt slik jeg og...

Det er flere måter å gjøre noe med slike situasjoner. Men hva bør man gjøre?  DIDDIJ har "luftet" det her inne....
Har vært borti noe lignende selv...ikke enkelt...og det er ikke med god samvittighet man sitter igjen med hvis man vet at man sannsynligvis burde ha gjort noe.

ORIGINAL: Tyte

Det er flere måter å gjøre noe med slike situasjoner. Men hva bør man gjøre?  DIDDIJ har "luftet" det her inne....
Har vært borti noe lignende selv...ikke enkelt...og det er ikke med god samvittighet man sitter igjen med hvis man vet at man sannsynligvis burde ha gjort noe.

Takk takk[:)]
Er litt i tvil om hva jeg skal gjøre egentlig...[&:]

Takk for den[;)]
Er egentlig litt av min oppfatning dette, men ville egentlig høre litt hva folk mener man skal gjøre...
Vil jo nødig gjøre noe feil liksom...men til syvende og sist vil jeg jo barnets beste!

stol på din egen magefølelse også oppi alt dette.
hvis du synes barnevernet er litt drøyt, tar du heller kontakt med helsestasjonen. hadde det vært meg som visste dette om noen, hadde jeg ikke klart å la være å gi beskjed. barnet er avhengig av at voksne tar ansvar, det kan ikke si fra selv.
men husk at du skal leve med valget du tar[:)]

Takk for den[;)]

stol på din egen magefølelse også oppi alt dette.
hvis du synes barnevernet er litt drøyt, tar du heller kontakt med helsestasjonen. hadde det vært meg som visste dette om noen, hadde jeg ikke klart å la være å gi beskjed. barnet er avhengig av at voksne tar ansvar, det kan ikke si fra selv.
men husk at du skal leve med valget du tar[:)]

Jeg vet at jeg skal leve med det valget jeg tar, og derfor er det litt vanskelig dette...
Vet at jeg kommer til å tenke på dette daglig, på den stakkars ungen som bare har det "sånn passelig" i stedet for kjempe godt...

ORIGINAL: Gulljenta07

*barnet har ikke fått noe form for stimulering fram til 7-8 mnd alder, da lærte h*n på egenhånd å bevege seg litt forsiktig
*barnet har aldri hatt rutiner
*barnet fikk kun melk til h*n var 7 mnd, noe foreldrene faktsisk sa selv, noe som igjen gjør at dette barnet ser ganske sykt ut, veldig tynn, ble og mørk rundt øynene
*og jeg har og sett at barnet har ligget i bæsjebleie lenge, og grunnen til at man ikke kan gjøre så mye med det der og da er at man ikke vil tråkke foreldrene på føttene..

Huff først om fremst ville jeg nok prøvd å snakket med foreldrene om det, gjøre dem litt klar over hva dem gjør med stakkars ungen [&:][:(]
Om det ikke hjelper ville jeg ringt eller sendt bekymrings mld til BV, for ALLE barn har rett på å ha det trygt, godt og bo i ett hjem der de bryr seg om en.

Å snakke til foreldrene er håpløst, derforlufter jeg her inne...for det er prøvd fra så mange hold å si noe til de, men de blir bare sinte...

De er ikke veldig gamle.
Kanskje jeg tar en prat me helsesøstera her bare for å høre hva hun mener...[:)]

Takker alle for svar[:)]

Back
Topp