Hva mener dere*link*

Looney

Forumet er livet
VIP
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=23271853&mpage=3&key=

Enig med HI. Blir litt irritert på "populære" kampsaker som folk kaster seg på uten å ha tenkt ordentlig gjennom. [>:]
Fordi hun er en søt og flink (og hvit) pike så er det umenneskelig å kaste henne ut på tross av at hun har fått avslag, behandlet på lik linje med alle andre, og oppholdt seg ulovlig i landet i 8 år. Hadde hun vært fra Etiopia eller Somalia og oppholdt seg ulovlig her hadde ingen stilt spørsmål om hun skulle sendes ut..... Likhet for loven sier jeg.

Men når det er sagt så burde det gjøres noe med asylpolitikken her i landet! Det er inhumant å la folk gå i åresvis å vente på å få behandlet asylsøknaden sin. Etterhvert som årene går blir jo barn født og man blir en del av samfunnet. Det burde vært en maks tid på ett år på å vente på svar på asylsøknaden sin.

ORIGINAL: McBaby

Enig med HI. Blir litt irritert på "populære" kampsaker som folk kaster seg på uten å ha tenkt ordentlig gjennom. [>:]
Fordi hun er en søt og flink (og hvit) pike så er det umenneskelig å kaste henne ut på tross av at hun har fått avslag, behandlet på lik linje med alle andre, og oppholdt seg ulovlig i landet i 8 år. Hadde hun vært fra Etiopia eller Somalia og oppholdt seg ulovlig her hadde ingen stilt spørsmål om hun skulle sendes ut..... Likhet for loven sier jeg.

Men når det er sagt så burde det gjøres noe med asylpolitikken her i landet! Det er inhumant å la folk gå i åresvis å vente på å få behandlet asylsøknaden sin. Etterhvert som årene går blir jo barn født og man blir en del av samfunnet. Det burde vært en maks tid på ett år på å vente på svar på asylsøknaden sin.

Helt enig i alt du skriver!

Jeg synes hun skal få være fordi hun har gått inn for å integrere seg, og hun er en ressurs for samfunnet. Jeg er sterkt imot alle de som kommer hit og bare oppfører seg ufordragelig (spytter på jenter som sier hei på gaten for eksempel. For en jente skal jo ikke ta initiativ eller hva det er som er galt med det. Jeg er ganske farget av at vi har fått asylmottak, med mange tvilsomme folk på plassen min...) Så da er jeg ikke enig med dere McBaby og Skrållan.

ORIGINAL: McBaby

Jeg mener ca det samme.  Men om hun skal bli forran andre er det "premie"  for hun har integrert seg så godt...?  Tror mange kunne blitt mye bedre integrert enn de blir. Norge har tatt/tar inn for mange i forhold til tilbudet vi kan gi dem. Greit de skal lære norsk men etter det blir de liksom overlatt til jobbsøking og i påvente av det blir de gående å drive..
Det må bli mye frustrasjon over å ikke ha NOE avklart på årevis. 

Jeg har tenkt en del på hvordan vi kan ta kontakt og faktisk bli kjent med dem men det er vanskelig syns jeg.
Her har sanitetsforeningen invitert damer på møter.Først var mennene med og fikk informasjon om HVA dette er. De var veldig positive til at kvinnene skulle bli med i et nettverk. Damene stortrives sammen.Skla bli med der selv nå[:)]
 Møter MANGE blide og kontaktsøkende mødre men faktisk er jeg litt redd for å bli kjent med dem FORDI jeg vet for lite om dem rett og slett.. Media fremstiller ofte innvandrere ,spes Somaliere som ekstremt brutale og kriminelle og det er vel en del sannhet men det gir ikke alle en fair sjanse til å bli med i et norsk samfunn fordi vi frykter dem... DET er trist..

Ble langt og klønete og kanskje ikke helt svar på det HI spurte om men men..[;)]

ORIGINAL: Shopoholic

Jeg er ikke egnet for og svare egentlig, jeg blir så forbanna og provosert så det og holde seg saklig funker dårlig i slike saker [8D]

Uff da, men du kan jo si hvorfor du er provosert.[:D]

Fordi hun skal ikke forskjellsbehandles og få være når andre sendes ut, eller fordi hun må dra mens Krekar får bli?[:D] Kan sette alternativ 1 og alternativ 2 om du vil, så slipper du å si mer enn det, hehe[:D] Neida, du svarer selvfølgelig bare om du vil[:D]

Jeg er veldig i tvil om hva jeg mener og ikke mener.

Men jeg vil heller ha denne jenta her lovlig slik at hun kan bidra til det norske samfunnet, enn muslimer og andre som overhodet ikke interesserer seg for å integrere seg i landet vårt, voldtar og driver med andre lovbrudd, ikke prøver å lære språket vårt og kun er opptatt av hva de skal få av den norske stat. For akkurat de kan jeg virkelig spare meg for å ha i landet vårt kjenner jeg.

Men jeg er enig i at hun ikke skal få lov å bli fordi hun ner blitt litt "kjendis". Men hun ønsker i allefall å jobbe og betale skatt til den norske stat i motsetning til mange andre!

ORIGINAL: McMor

Jeg er ikke egnet for og svare egentlig, jeg blir så forbanna og provosert så det og holde seg saklig funker dårlig i slike saker [8D]

Uff da, men du kan jo si hvorfor du er provosert.[:D]

Fordi hun skal ikke forskjellsbehandles og få være når andre sendes ut, eller fordi hun må dra mens Krekar får bli?[:D] Kan sette alternativ 1 og alternativ 2 om du vil, så slipper du å si mer enn det, hehe[:D] Neida, du svarer selvfølgelig bare om du vil[:D]

Jeg kan vi si UT, ut med dem. Ingen forskjellsbehandling. Hadde vi i norgen i utgangspunktet ikke tatt inn så mange hadde vi og at mer mulighet til og hjelpe dem med og komme seg inn i det norske samfunn. [:-]
Alt for mange av dem!
JAAAAAAAAA!!!!

Back
Topp