hva meiner dere mimmi er forkortelse for???

lizzzzie

Elsker forumet
svigermor krever å bli kallt mimmi. jeg har sagt at jeg syns det er respektløst ovenfor mamma som er mormor. for jeg ser på mimmi som en forkortelse for mormor.

hva meiner dere mimmi er en forkortelse av?????

tusen takk for at dere holder med meg. svigers får nøye seg med at mormor barnebarna kaller henne mimmi. for det skjer ikke med aleksander. det skal jeg sørge for...mohahahaha

kall henne fiffi!!

hahahahaha

Har aldri hørt om mimmi jeg men mommo så[:D]

Vet ikke helt jeg.. Ser egentlig på Mimmi som ett navn jeg.. Men svigermor påstår også at hu er mimmi.. Enda bestemora til sambo het mimmi.. Syns det blir utrolig feil jeg.. Hvorfor ikke bare si bestemor eller farmor!! Dumme svigers[:'(]

Alle jeg vet om som sa mimmi som små har sagt det til mormor.. selv ier vi mommo til mormor..

Så jeg mener mimmi er mormor, men så mener jeg også det at det må jo barna finne ut av selv når de kommer til det stadiet der de begunner å prate og hva de greier å si selv eller vil si..

minmmi e mormor ja, tanteungen min kalle mamma altså mormor for mimmi...

meeeen søskenbarne på 5 år mitt kalle min mormor for mimmi, men hu e farmora hans...
men hu e mormor te så mang fler,så d kan hend d e derfor...

Hvis d er noe begge vil kalles så tror jeg at det hadde blitt nei til begge fra meg iallefall.Dumt omdet er noe som alltid skal henge ved liksom. Men personlig synes jeg mormor er mimmi.

Jeg syns mimmi går for mormor. Men vi har selv aldri brukt det.

Lillegutt har en mormor og en "abuelita" (bestemor på spansk)...

min mimmi er mormor!! farmor var bessa[:)]

men mine kusiner og fettere kaller også min mormor for mimmi! men det er jo dems farmor

Hvis det skal brukes så er det mormor syns jeg.

tanteungen min kaller mamman min for mimmi, så er godt mulig vi/Simon også blir å kalle henne det. Får se ;)  

Jeg kalte min mormor for mimmi av den enkle grunn at jeg ikke klarte og si mormor...Tyra kalte mammaen min mimmi (vi voksne har altid sagt mormor uansett) Og nå kaller Ronja mammaen min for mimmi..

Men svigermora mi ville og at ungene her skulle kalle henne mimmi...NEI sa jeg bare...Du får bli besta...Kan ikke ha to mimmi spør du meg...Og dette med mimmi har falt naturlig og valgfritt fra ungene her...
Stå på ditt....Bare si at mammaen din blir mimmi...Du kan jo si noe som at du selv kalte din mormor for mimmi så for deg blir det rart at ungene dine skal kalle farmor for mimmi....[;)]

Lykke til....Ingen hyggelig situasjon [;)]

Mimmi kan jeg lissom ikke huske å ha hørt.
ser ut til at svigermor må bli en fiffi[8D]
vi bruker bestemor og bestefar på begge sider så her blir det enkelt[:)]

jeg har sagt at jeg ikke godtar at hun skal kalle seg for mimmi. jeg reagerer hver gang hun bruker det, så det blir bare heilt feil for meg. men siden det ikke er noe problem for john hva hun kaller seg, så bryr hun seg heller ikke i hva jeg syns. vel å merke så har jeg ikke noe bra forhold til svigermoren min fra før, og tror at dette er bare en av tusen ting hun gjør for å gå meg på nervene. hun har vist meg null respekt siden jeg og john ble i lag. hun har til og med påstått at de fremtidige ungene til brødrene til john også vil komme til å kalle henne for mimmi. jeg sa bare til john at det tviler jeg på, for det kommer 2 svigerdøttre til inn der som også skal ha noe å si om saken.

Jeg tenker farmor jeg da, når jeg hører ordet mimmi....
Barna mine kaller deres mormor for mommo og farmor for bare farmor[:)] Unga til begge søstrene til mannen min kaller mormoren deres for mommo og farmoren deres for mimmi[:)] 

Back
Topp