Hva med strekkmerker!!!!

DenUngeMammaen

Betatt av forumet
Har selv gått opp 3 bh størrelser i cup snart 4 og har fått veldig strekkmerker. Er i uke 25 nå så regner med at de vil vokse mer. Vet det er helt vanlig men kunne valgt dem bort =) Blir strekkmerkene/ huden fin igjen og i så fall etter hvor lang tid? Vet at den kan ikke bli lik. 

Ville vært fint om noen kunne dele sin erfaring. Så tusen takk på forhånd. 

Eg fekk dei første strekkmerkene på magen rundt veke 30. Dei neste vekene var det nesten som å sjå ein eksplosjon i sakte film. Heile magen var dekka då guten kom. Fekk ikkje på puppene, men litt på låra. Og då guten var eit par månader gamal kom det nokre breie, lange, ekle på hoftene/i sida. Merkeleg plass og tidspunkt...

I løpet av halvanna år var fargen blitt som fargen på resten av meg og det er den framleis. Strekkmerkene vert jo og naturlegvis smalare når huden trekk seg saman. Fekk ingen nye strekkmerker då eg var gravid med lille, fargen holdt seg og "normal" gjennom svangerskapet.

8 måneder siden fødsel og strekkmerkene er der ennå, dog mye svakere. Er fornøyd slik de er nå, for mot slutten av svangerskapet var de veldig mørke! De har lysnet og er nesten jevne med huden .

Jeg har ikke fått noen strekkmerker i svangerskapa mine (bank i bordet, noen uker igjen enda), men fikk ganske mye på låra da jeg var tenåring. Da var jeg såpass flau over det at de ikke fikk så mye sollys osv på sommeren, men da jeg ble litt eldre og ikke brydde meg lenger ble de blekere ganske mye fortere. Nå synes de nesten ikke.

Back
Topp