Hva med samsoving når baby blir mobil?

ivfmamma

Elsker forumet
Maiblomstene 2016
Heldigvis har ikke mini begynt å bli mobil ennå. Hun vil ikke sove i egen seng og samsoving funker bra hos oss.

Men hva gjør man når babyen begynner å bevege på seg? Hun legger seg jo noen timer før oss.

Min lille sover heller ikke i sin seng så legger han i vår på kvelden... han er blitt veldig mobil, men har skjøvet sprinkelsenga inntil på ene siden og lagt dynene og putene på andre siden :) fungerer fint :)

Vi har samsovet med alle tre. Eldstemann 2,5 år. Mellomste 1,5 år og yngste er nå snart 11 mnd og ingen plan for hvor hun skal sove etterpå.

De legger seg før oss. Og vi har kjapp responstid når de våkner. De har vel falt ut en gang hver i den fasen hvor de er mobil men ikke kan gå ut av senga. Har lagt et mykt underlag på gulvet i den fasen (dyne. Gymmatte eller annet)

Vi har samsovet med alle tre. Eldstemann 2,5 år. Mellomste 1,5 år og yngste er nå snart 11 mnd og ingen plan for hvor hun skal sove etterpå.

De legger seg før oss. Og vi har kjapp responstid når de våkner. De har vel falt ut en gang hver i den fasen hvor de er mobil men ikke kan gå ut av senga. Har lagt et mykt underlag på gulvet i den fasen (dyne. Gymmatte eller annet)
OK, så de beveger seg ikke så mye når de sover? Har jo på babycall, hører fort når hun er på vei til å våkne. Eneste dumme er at vår seng ikke er inntil noen vegger. Må ha dyner og slikt på begge sider da.

Mine har ikle bevegd seg så mye i søvne. Og trekker alltid mot min side av senga = veien ut fra rommet.

Senga inntil veggen eller madrass på gulvet og ikke noe kanter å falle på?

Har babycall med kamera så jeg ser når han begynner å røre på seg.

Vi har senga inntil veggen og legger puter/dyner som "hinder" rundt henne. Da senga ikke var inntil veggen hadde vi dyner, tepper og madrass på gulvet slik at hun falt på noe mykt hvis hun skulle falle :)

Vi flyttet senga inntil veggen for en periode.
Men han lå veldig stille.

Vi har hatt en sprinkelseng inne på vårt rom, helt inntil vår seng og med en side borte, som de legges i først på kvelden og så har de kommet over i vår utpå natta. Da sover vi inntil hverandre likevel ;-)

Min måtte over i egen seng, i hvert fall før vi la oss. Lagde ikke en lyd før han plutselig gikk i gulvet :( han var litt tidlig ute med krabbing og sånt, da, mulig det var årsaken. Vi hadde ham i babynest i starten, og det gikk veldig fint :)

Senga inntil veggen eller madrass på gulvet og ikke noe kanter å falle på?
Ingen kanter bare gulv. Tenker vi legger madrass på gulvet på begge sider av senga . Men hvis hun ruller er det større sannsynlighet at det er på min side.

Har babycall med kamera så jeg ser når han begynner å røre på seg.
Jeg har en jeg også fra phillips men den er kjempe dårlig :( var bra da vi brukte den ifjor ( hadde valper). Men nå bare faller den ut og bråker hver gang den skal koble seg til. Kanskje jeg skal levere den til Expert og spørre om ny

Eldsta samsov vi med til hu var halvannet år, hu lå ytterst ved siden av meg og trengte aldri å lage noen vegg ved sengekanten. Fælt ut av senga en gang og det var ved dagsoving, men aldri hendt igjen.
Yngste er 10 måneder, sengen står inntil veggen så han ikke ruller ut(litt mer vågal han). Han har prestert å krabbe ut 3 ganger etter han begynte å bli mobil, men nu krabber han bare bort til kanten, setter seg og venter til vi kommer inn. Om kvelden/natten når han våkner ligger han bare i skinnet uten å røre på seg.

Han ligger i sengen vår halve natten. Nå både krabber, reiser seg og går han. Aldri opplevd at han har falt ut av sengen annet enn en gang :p normalt sett våkner jeg ved den minste bevegelse fra han. Den ene gangen har han aket seg nedover og falt fra enden av sengen. Vi har veldig lav seng, så ingenting skjedde annet enn at han da virkelig våknet og begynte å bable for å få oppmerksomheten vår :p når han våkner nå, så setter han seg opp i mellom oss og klapper oss litt på hodet eller roper høyt mamma eller pappa. Våkner uansett når han våkner, men jeg synes det er så koselig med den herlige klappen eller at han sier mamma/pappa <3 vi har sprinkelsengen også som han av og til sover gjennom natten i, da står han i sengen når han våkner og roper for full hals, selv om vi bare er en halvmeter unna :D

Han ligger i sengen vår halve natten. Nå både krabber, reiser seg og går han. Aldri opplevd at han har falt ut av sengen annet enn en gang :p normalt sett våkner jeg ved den minste bevegelse fra han. Den ene gangen har han aket seg nedover og falt fra enden av sengen. Vi har veldig lav seng, så ingenting skjedde annet enn at han da virkelig våknet og begynte å bable for å få oppmerksomheten vår :p når han våkner nå, så setter han seg opp i mellom oss og klapper oss litt på hodet eller roper høyt mamma eller pappa. Våkner uansett når han våkner, men jeg synes det er så koselig med den herlige klappen eller at han sier mamma/pappa <3 vi har sprinkelsengen også som han av og til sover gjennom natten i, da står han i sengen når han våkner og roper for full hals, selv om vi bare er en halvmeter unna :D
Så koselig!

På natta våkner jeg med en gang, men det hender hun sover der på dagen også.

Så koselig!

På natta våkner jeg med en gang, men det hender hun sover der på dagen også.
Det har han bare gjort noen få ganger, men med så lav seng og mykt underlag rundt, så hadde ikke jeg stresset med det :) nå har han også lært seg å ake ned fra sofa og stoler med ben og rumpe først utfor :p

Hei TS!
Ser at det er mange år siden du stilte dette spørsmålet, men jeg har snart samme problemet og lurer på hva du endre opp med å gjøre? Fant du en god løsning?

Back
Topp