Hva med pappane?

Hanna C

Gift med forumet
Hei[:)] Jeg har tenkt litt på dette med de kommende pappane... Vi som er jenter, får jo utvilsomt et veldig nært forhold til babyen vår. Vi går jo tross alt med babyen i magen i over ni mnd. Vi vet hva den liker og ikke liker, når den er fornøyd og ikke fornøyd osv.. Men hva med pappane? De får vel kanskje en litt annen opplevelse av det? De står jo på en måte "utenfor" det hele. Hva slags erfaringer har dere med dette, jenter? Hva gjør dere for at denne unike opplevelsen skal bli så lik som mulig for begge parter? Kjæresten min har vært med på absolutt alle kontroller helt fra begynnelsen av. Alt fra lege, jordmor og sykehus, og det synes jeg er kjempeflott, men allike vel så blir jo opplevelsen annerledes for oss jenter, eller? [8|] Noen som forstår hva jeg mener?

Klem Hanna C

Ja,en blir noe kjent med babyen som er i magen- men når den titter ut så er det et nytt individ,som både mor og far må bli kjent med!
Greit mamma'n får mye "rettigheter" om hun ammer,for det er jo liksom ikke så greit for pappa'n...Men da kan jo pappa'n f.eks ta meste parten av bleie stellet til å starte med,mye en lærer der og! Med første her så begynte vi nesten med en gang å dele 50/50,så vil vel igrunn si det at vi kjente tulla vår like godt etter noen uker.
Viktig å huske på å ikke tviholde på beisen selv i starten,for da kan pappa'n føle seg utenfor- la han slippe til med en gang han og!
Pappa'er kan masse de!!![:D]

Enig med star83. La de ta del i alt som de kan ta del i fra starten av, så blir de ikke holdt utenfor. Det er jo kjempefint at samboern din er med på kontrollene så har han mulighet til å spørre om ting han lurer på også.

Fridas pappa var også med på alle kontroller, ul og selve fødselen. Vi deler på oppgavene og siden jeg ikke har ammet, kunne han ta del i måltidene også. Synes han er kjempe flink og styrer veldig med Frida. Han ønsker å ta del i stell og omsorg for henne så mye som han kan. Helgene er veldig mye pappa og Frida[:D]

Ja, etter fødselen er det ikke noe "problem". (Ikke at det er noe problem nå heller) Men jeg synes det er så kos og gå gravid, og mange ganger kunne jeg ønske at kjæresten min kunne ta del i alle de fysiske forandringene som skjer, det blir liksom ikke det samme og fortelle om det[:)] Jeg synes f.eks det er litt vanskelig å videreformidle følelsen av det første sparket, og andre fantastiske ting som skjer hver dag[:)] Det er jo vi jenter som kjenner de fysiske forandringene så tett inn på kroppen hver dag. Selv om mange fedre er sympatigravide, he he[:D]

Back
Topp