Hva med mann folka?

Ametyst83

2005♡2011♡2023
Tilgangsansvarlig
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Fastelavnsbollene 2026
Alle diskuterer om hvor lenge en burde vente med og gå på byen etter fødselen, men da lurer jeg også på hva med mann folka?
Syntes dere dem burde drøye den en stund med og gå på byen etter at babyen er født?
Jeg syntes egentlig at mannen kan vente en 2 ukers tid med og begynne og fly på byen..

HAN skal vente like lenge som meg takk.
Men så må jeg si at han foretrekker at jeg blir med.
Er sjeldent (aldri) han går uten meg.

gubben ehr har gitt seg selv by forbud når det nærmer seg termin.
og han får ta mobilen om jeg ringer han og han er hos en kunde (av sjefen)

tror ikke han kommer til å fly på byen med det første... i så fall så må det være meg som har sparket han ut med venner for at han skal få ha det litt skøy...

Syntes egentlig at det sier seg selv at gubben holder seg hjemme og ikke flyr på byen og at dem i det hele tatt bare holder seg unna alkohol når terminen nærmer seg , men man har jo de som ikke gjør det [&:]

Heldigvis bekymrer jeg meg veldig lite for akkurat det. Min kjære er ikke spesielt glad i å gå på byen, ikke drikker han spesielt mye heller. Han sitter heller hjemme med en pils eller to og det må han jo gjerne gjøre[:)]

ORIGINAL: To blir tre jan2011

Heldigvis bekymrer jeg meg veldig lite for akkurat det. Min kjære er ikke spesielt glad i å gå på byen, ikke drikker han spesielt mye heller. Han sitter heller hjemme med en pils eller to og det må han jo gjerne gjøre[:)]

Sånn er min også.. er sjeldent han egentlig orker å dra rompa ut.. hehe

Min også[:D] 

Min er veldig glad i gå ut og kose seg med gutta. Men han har selv sakt at han ikke skal drikke fra etter julebordet(10.des) og til ungen er ute... Men håper ikke han løper på byn uka etter hehe... da får han nok høre det ja hehe

her er det tradisjon at kompiser drar med den nybakte pappaen ut når ungen er født... gjerne mens mor er på sykehus. Sist ble det første helgen etter, men nå som vi har flyttet nærmere skal man ikke se bort fra at det er en av de første dagene.

Syns egentlig det er en litt "fin" tradisjon jeg. Vet det blir snakket om fødsler og hva de andre har opplevd og sånn... og de har jo behov for å prate litt om sånne ting disse gutta og.

sist dro vel gubben på en ukes golftur da håvard var en mnd gammel... det syns jeg ikke var sååå stas. var myyye som var nytt, og det var greit å ha han hjemme.

ORIGINAL: litjpi

Min også[:D] 

og min [;)]

Jeg tenker at hver familie får gjøre det som passer best for de.
Jeg var ikke borte fra sønnen vår over natten før han var et år jeg og det var med blandende følelser da også. Kan ikke forvente det samme av mannen min.
Men han drakk ingenting sist før det hadde gått seks uker. Vi samsov med babyen og de første seks ukene skal man jo være ekstra forsiktig [:)]

Har egentlig ikke tenkt over dette, men tenker vi tar en tur ut sammen jeg en stund etter babyen er født. Vi er som regel på fest sammen, men da på middag og øl med gode venner og veldig sjelden på byen[:)]

Min var ute å feira mens jeg lå på sykehuset [:D] Synes det var helt greit jeg, de må jo få feire litt at de har blitt far sammen med kameratene sine [:)]
Men de siste ukene før termin får han holde seg hjemme, litt flaut å komme på føden med en beruset samboer [:D][:D] 

jeg lå rett ut på en seng de første to ukene etter fødselen sist... sambo gjorde alt unntatt å amme, jeg måtte noen ganger ha hjelp til å få babyen over på den andre siden av meg + å få snudd meg. sååå hadde han gått ut på byen innimellom der - ja da hadde jeg nok klikka, hehe!

husker ikke når han var på byen, men det var rimelig lenge etterpå tror jeg. tror nest at det var sånn at jeg måtte si at han kunne godt gjør det hvis han ville.... husker det ikke som no problem/krangel situasjon i alle fall. nå når jeg er gravid syns jeg han kan ut så mye han vil, men han er litt kjedelig blitt (gammal og voksen) så han liker best å vær her hos meg.

Med to små frå før er ikkje det noko problemstilling her i huset. Men om han skulle ha lyst på ein tur ut og eg føler meg i grei form ser eg ikkje noko problem med det, verken rundt termin eller etter fødsel.

Litt avsporing, men litt samme sak: Før fødsel så kommer dere til og få beskjed fra jm rundt uke 35 at mannen ikke burde drikke noe som helst fra da og frem til fødsel, for plutselig skjer det noe[8D]. Og jeg kan skrive under på hvor viktig det kan være[:-]. Sambo var på fest den dagen jeg fikk rier med nr 1 (uke 34), så det ble en DYR taxi regning den kvelden[8D]. 

Synes han kan vente med fly før vi har fått inn noelunde med rutiner...

Og han skal være hjemme 3 uker før fødsel...(erfarngsmessig)[:-]

Samme her[:)]
men jeg mener også at man trenger litt avkobling, så om han ønsker det, så skal ikke jeg nekte han en tur ut på byen. Man er i en boble den tiden, og trenger litt "pause".

For meg er det greit at han drar på byen kort tid etter, så lenge jeg selv har noe å gjøre (får besøk eller skal på besøk), så lenge ungen er rolig, og alt føles greit alene. Her er det også tradisjon med å feire at man er blitt far rett etterpå. Sist tok han det rolig, og kosa seg bare med kompisene, ikke noe storfylla. Da hadde han iallefall ikke fått sove sammen med oss! [:D]

Back
Topp