hva med alt annet *insp*

2 tette

Glad i forumet
jeg er en av de som mener at barn skal lære seg at de kan ikke får alt selv om andre har det..

Nå mener jeg selvfølgelig IKKE og kaste i seg godis og potetgull å nekte barnet. Det blir for dumt for meg også, men hva med brus, kaffe, ja ting som vi voksene veldig ofte har i løpet av dagen som barna ikke får noe av?

Jeg er selv avhengig av Pepsi Max og skjønner selv at jeg ikke kan fortsette med den på samme måte hvis jeg ikke vil at barnet mitt skal ha i seg noe brus, godis osv før hun blir introdusert til det fra ut siden.. Men både mamma (når jeg var liten) drakk brus og kaffe, samt venniner av meg i dag med barn, gjør dette daglig..

Ja, hva mener dere?

Her i huset drikker vi kun vann alle mann! Og det vi spiser, får gullet!
I bursdager o.l kan vi drikke brus, for gullet liker ikke og vil absolutt ikke ha!

tror ikke jeg heeelt skjønte hva du mente...?

er vi på besøk å det serveres brus, kjeks, godis etc, så får jo ungene.... 

men jeg drikker ikke brus eller juice eller noe foran ungene uten at de får... jeg setter meg ikke ned å tar meg en yoghurt foran tryne på dem liksom.... vet jo at de også vil ha, så da må de enten får eller jeg la vær å spise..

greit at barn skal lære seg at man ikke kan få det alle andre har, men syns det er feil måte å gjøre det på ved at vi foreldre sitter å nyter ting foran dem og sier de ikke kan få...

Spiser eller drikker ikke så mye Isak ikke kan få.. Han er ram til å tigge, så hvis han ikke kan smake venter jeg til han har lagt seg.

her i huset drikkes det aldri brus, kun ved litt finere anledninger og ofte ikke da heller. vi drikker stort sett bare farris istedefor brus, og da får hun også farris. ellers drikker vi melk og vann. hvis vi selv drikker brus så får hun også.
ingen av oss spiser godis, så det får hun helst når vi er på besøk hos andre og/eller evt lørdager. kake spiser vi heller så opg si aldri, men hun har besteforeldre som er kakomane, så hun får jo litt der når vi er der.

Her i huset drikker vi bare vann [;)] Snuppa får også melk (Det drikker ikke jeg for jeg tåler ikke)
Og ellers i uken har vi et sunt kosthold, spiser ikke godis osv mitt i uken det gjør vi bare på lørdag [;)]
Og da i små moderate mengder!

Nå vet mini her hva brus og godis etc. er og at det er noe godt, så jeg spiser/drikker ikke sånt foran han hvis han ikke kan få. Det syns jeg ikke noe om.
Kaffe og annen "voksendrikke" vet han at ikke er for barn og vil heller ikke ha det.

Det hender en sjelden gang vi drikker brus hjemme. Vesla kan få, men hun vil ikke ha, for hun liker det ikke. Hun vil heller ha vann eller havremelk, så da er det ikke noe problem.

Når hun en gang begynner å like brus, får vi vel skjerpe oss og bare drikke det etter leggetid og på lørdag.

Kaffe og denslags er ikke noe problem heller. Det er så tydelig en voksendrikk som det kan få blitt. Det skjønner hun fint.

Det som er litt vanskelig/spesielt hos oss er at pappaen tåler alt, jeg tåler ikke skalldyr, rå frukt og nøtter, og vesla tåler ikke egg og melk. Så selv om vi som regel prøver å lage fellesmiddager som alle tåler, så er det uunngåelig at det er en del mat som ikke alle kan spise uansett. Vi kan ikke unngå all mat noen er allergiske for, for da blir det veldig lite igjen som vi kan spise.

Jenta mi maser aldri når jeg drikker brus eller kaffe. Om vi drikker pepsi max til middagen og hun får vann, så sier hun ikke noe på det. Andre ting kan jeg ikke spise foran henne, og det er helt greit. Og om hun begynner å mase på brus og kaffe så slutter jeg å drikke det foran henne. (Veeeeel, kanskje ikke kaffen da... [;)] )

Jeg og samboeren drikker altfor mye cola zero, men det tror jeg Nicholas er vant med. Han koser seg, og er fornøyd med å få saft eller melk allikevel han. En sjelden gang spør han om å få brus han også, og da får han som regel det.

Det eneste jeg spiser/drikker mens han ser på, er kaffe. Og det har han aldri vist noe interesse for, så det er ikke noe problem.

Vi spiser ingenting foran han som ikke han får, samme med drikke. Vann til middag og melk til frokost, lunsj og kvelds - that's it. Og så smoothie og Biola innimellom da[:)]

ORIGINAL: Charl0tte

Spiser eller drikker ikke så mye Isak ikke kan få.. Han er ram til å tigge, så hvis han ikke kan smake venter jeg til han har lagt seg.

Back
Topp