Hva mangler jeg til barnevogna?

Dørstokkmila

Blir kjent med forumet
Jeg er førstegangsfødende og venter en sønn i juli :Heartblue

Jeg har kjøpt meg den kjente barnevognen fra Emmaljunga, navn "mondial duo combi white leatherette" og ønsker å ha så mye som mulig klart allerede nå, tross at jeg kun er i uke 18+5. Om det er noen der ute som har noe genialt til vogn å dele med meg, eller noen tips så taes alt i mot med stooooor takk!

Lammeskinn er veldig greit. Siden du får på sommer kan det være greit med termoneter som henger inne vognen. Helsetepper til varme dager. Kroker til å ha på holdtaket til poser, syelleveske osv.

Tinkafu koppeholder. I den fargen du selv ønsker.

Jeg hadde ikke holdt ut en vogn uten :P Det er plass til to kopper og et lite rom i midten med glidelås.
Jg pleier å ha en kaffe eller flaske i ene rommet, og mobil/kort i lommen og vannflasken, leke og gjerne bilnøkler hennes i den andre. Så slipper jeg å rote nedi stelleveska. :P
Trillet vogna til ei venninne med sønnen henens i, og jeg var skikkelig frustrert haha :P

Reflekser er veldig greit å feste på, jeg brukte dem til å "pynte" vogna. Ei rosa fremme, og en snøkrystall på hver side festet i rammen. Og jeg klistret på noen helt nederst på understellet, man ser dem ikke med mindre man går innpå og ser etter dem.

Tinkafu koppeholder. I den fargen du selv ønsker.

Jeg hadde ikke holdt ut en vogn uten :p Det er plass til to kopper og et lite rom i midten med glidelås.
Jg pleier å ha en kaffe eller flaske i ene rommet, og mobil/kort i lommen og vannflasken, leke og gjerne bilnøkler hennes i den andre. Så slipper jeg å rote nedi stelleveska. :p
Trillet vogna til ei venninne med sønnen henens i, og jeg var skikkelig frustrert haha :p

Reflekser er veldig greit å feste på, jeg brukte dem til å "pynte" vogna. Ei rosa fremme, og en snøkrystall på hver side festet i rammen. Og jeg klistret på noen helt nederst på understellet, man ser dem ikke med mindre man går innpå og ser etter dem.

Tikafu skal jeg absolutt se nærmere på! Takk skal du ha. Har aldri hørt om det merke før! :)

Lammeskinn er veldig greit. Siden du får på sommer kan det være greit med termoneter som henger inne vognen. Helsetepper til varme dager. Kroker til å ha på holdtaket til poser, syelleveske osv.

Termometer for å ha inni vogna har jeg aldri kommet på selv. Takk skal du ha!

Jeg har handlet inn en vognpose i lammeskinn for høst og vinterbruk. Er det dristig å kun gå for babynest i vognen om sommeren med tilgang på vogndyne og vognteppe/helsepledd? :)

Nei om du får bbynest nedi så! :) vi fikk ikke plass i vår simo duo vogn. Du må se an temperatur. Tynne bomullsluer til å ha i vogna på de varmeste dagene.

I juli så trenger man ikke så mye nedi vogna. Vi brukte bare trekket og vårt juli barn kokte nedi der. Fikk beskjed på sykehuset at hu måtte kles på siden hu var så liten( 2705). Men der tok de feil. Hu lå I bare tynn body hele sommeren. Men termostat burde vi ha hatt. Men er lurt å ha en pose eller dyne til høsten og vinteren.

Hvis du ikke allerede har kjøpt vil jeg anbefale exlusiv regntrekket til emmaljunga! Det sitter bedre på vognen og når ungen blir litt større kan den sitte å titte ut av vognen uten å bli våt siden det er sånn gjennomsiktig plast :p

Tror ikke babynestet vil få plass i bagen, da må du ha et lite babynest i hvertfall!

I sommer når lillegutt var nyfødt brukte vi to ullpledd som ulik tykkelse til i vognen! Så regulerte vi hvor mye han hadde over seg veldig lett alt etter hvor varm han var :) på de varmeste dagene hadde vi kun helseteppe :)

Også bør du ha noe mer solskjerming! Skjermen kan ikke dras så langt fram uten å gi åpning bak! Vi har sånn "gakkgakk neb" sånn som dette: http://www.barnevognskilt.no/tinkafu-solskjerm-til-vogn-uv50.html veldig kjekt!

Ellers så er jeg enig i koppholder, spesielt når du får over til sportsdelen for da kan du ikke lenger bruke bagen til oppbevaring :D

Kan også anbefale både vår/høst og vinterpose! Urolig kjekt med disse posene :)

Lammeskinn, vognpose (dyne/pledd), myggnetting, reflekser og regntrekk er det eneste du TRENGER, men koppholder og sånt kan jo være praktisk om du skal gå tur med mye på slep. :)

Koppholder er sikkert fint det, men det er noe jeg tenker du kan vente å se om du trenger. Jeg har to koppholdere, og har aldri brukt de. Så råder deg til å kjøpe Lammeskinn, refleks (trenger jo ikke å være laga for vogner, kan bruke en vanlig refleksvest og legge over vogna også), regntrekk og myggnetting. Alt det andre kan du vente med å se.

Syns sånn muffe til å feste på håndtaket, var digg på vinteren. Ikke noe man må ha, men litt luksus :-)

Det ønsker jeg meg. Men fy for en pris

Ja, sånn muffe har jeg faktisk sett litt på. Men prisen er nok litt for stiv, også for meg ;)
Jeg tenker at jeg skal kjøpe sånn lammeskinnsvotter (passer likegodt til far som til mor) også syr jeg fast solide trykknapper fra tommelen til votten. Da henger de der permanent og er veldig god og varm å for hendene. Et tips til alle egentlig! :)

Ja, sånn muffe har jeg faktisk sett litt på. Men prisen er nok litt for stiv, også for meg ;)
Jeg tenker at jeg skal kjøpe sånn lammeskinnsvotter (passer likegodt til far som til mor) også syr jeg fast solide trykknapper fra tommelen til votten. Da henger de der permanent og er veldig god og varm å for hendene. Et tips til alle egentlig! :)
Ebay. ;)

Det er da ikke så dyrt over alt, 2-300 kr. omtrent det samme som votter koster. Veldig praktisk, man kan være stressa når man skal ut av døra med en liten baby, utrolig kjedelig å glemme vottene.

Det er da ikke så dyrt over alt, 2-300 kr. omtrent det samme som votter koster. Veldig praktisk, man kan være stressa når man skal ut av døra med en liten baby, utrolig kjedelig å glemme vottene.
Og hvor er det? Har bare funni til rundt 1000 kr.

Bæretube (eller sjal) til sykehuset! På noen fødeavd låner de bort.

Back
Topp