Hva mangler dere????

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Hva mangler dere til babyen (eventuelt dere selv) som dere må ha i hus før babyen kommer?

Ull innlegg, ammeinnlegg Gulpekluter Vognpose(aner ikke hvilken jeg skal kjøpe...) Uro Sånne svære nattbindbleier(ugg.....) Smokker Ammebh... Klær og sånn har jeg etter storebror, og samme med vogn...

Alle små ting, som kluter, håndkler, sengetøy osv... Men også vognpose.. Og ALT til mor X)

Trenger håndkler og sengetøy.. ellers så har jeg meste av klær og alt fra storebroren.

Mangler ganske mye :). Det eneste vi har kjøpt så langt er bilstol og stellematte, men vi har arvet mye klær samt vippestol, babygym og vokipose. Det som står øverst på lista er vel vogn, seng (inkludert madrass/ sengetøy) og resten av stelleutstyret. Av utstyr og ting til meg selv har jeg ikke skaffet noe enda. Termin er ikke før mot slutten av november da, så føler ikke jeg har så veldig dårlig tid egentlig :)

Vognpose , håndkler og ammemadrass er vel i grunn det som mangler. Ellers handler vi inn etterhvert som vi skulle fått bruk for det. Regner med at vi får en del fra familie og venner også så vil ikke kjøpe for mye småting :P

Her mangler vi alt plast-rotet fra apoteket (smokker, flasker, brystskjold, pumpe, osv), og ammeBH til mor. Har erfart at det er greit å vente med sånne innkjøp til etter man har møtt babyen. :) Og så sånne småsprøyter til melk/sukkervann/saltvannsløsning (kjekt når man får vinterbarn som blir tette i nesen...)

Vurderer å kjøpe ammepute denne gang, hvis ammingen går greit, men tar det på sikt. 

Ellers mangler vi noen helsetepper og ullpysj.

Og jeg er enda ikke ferdig med vognposen jeg strikker/syr... Hm, det ble visst litt.

Åja, og så venter jeg på bade-oljene i posten, men de er bestilt (Burt's Bees).

Heldigvis stenger ikke butikkene etter at jeg har født. :)

Her er alt på plass med unntak av en madrass som kan skjæres til, til bruk i ei gammel vugge som ikke har standardmål, og babycall som mannen har fått innkjøpsansvaret for:) Godt å vite at alt er på plass! Permisjonen starter om to uker, så ser frem til å sysle med litt (les: mye...hvor kom alle klærne fra??) klesvask og litt annet småstæsj som må gjøres klart til han kommer :)

Her mangler vi også mest småting som kluter, ammeinnlegg, amme bh, og slike ting. 
Alle store viktige ting er i hus. 
Men tenker å vente til etter fødselen for å se hvilket behov vi får for alle småting.

Har det viktigste. Mangler bare sånne små ting: Uro, lammeskinn (har et lite til vogna men vil ha et større til seng/soveplassen) har 1 ammebh, skal vente med å kjøpe flere til melken er kommet får fullt, babycall (men har så liten leilighet at jeg ikke tror dette blir nødvendig), Bæresele (men skal vente å se om dette er noe vi kommer til å ha bruk for), pluss noen ekstra laken og sengetøy hvis dette blir nødvendig.. 

Tjaa.. Vi har vel det nødvendigste i boks. Men vi mangler sånne småting som skal under stellebordet. Og amme-bh. Og ullammeinnlegg. Og litt ullklær til babyen. Bæresjal(et must), babycall, ammepute (om vi får behov for det) og... Diverse ting til barnerommet som ikke egentlig er nødvendig :P

mangler overmadrass i ull, ammeinnlegg i ull, søskenvogn og flere ullbodyer i minste str... fant ut at jeg bare hadde 1 i str 56, og et par i 62.. trodde jeg hadde handlet mye slikt jeg...

Vi mangler ammeinnlegg- vanlig og i ull, vippestol, kantbeskytter til senga, stellebord og lekegrind. Siden jeg ikke har barn fra før så er jeg veldig usikker på om vi har nok av klær, kluter og sengetøy. Men det kan man jo alltids kjøpe mer av etter behov:)

Her har vi kontroll på det meste bortsett fra sengen. Der manglet det en skrue for å få montert den- så skruen er bestilt og jeg håper den straks er i mine hender slik at alt er klar før baby kommer :-) Er i uke 37 i morgen så jeg syns det er på tide at alt er klart i tilfelle.... :-)

Har en viss oversikt på papiret, uten å huske den i hodet.

Det jeg kommer på er ammeBH. Men det kjøper jeg ikke før etter jeg har født. Ingen poeng i å handle det nå da vet jeg erfaringsmessig at de vokser mye etter fødslen. 

Vi holder på med å rydde ut av det som skal bli babyrommet, så skal pusse det opp etterhvert.
Så får jeg legge inn i hyller og kommoder etterhvert og få litt oversikt.
Holder på å få oversikt over alt tøyet vi har til minimini:) 

Hmm tja si det, er førstegangs så vet jo ikke alt  en trenger hehe, men eneste jeg vet er fler amme bh-er har handla en, ellers så får en heller se an om en trenger flasker, ammepute osvosv... tror ikke han skal ha  manko på klær i allefall, for har akkurat fått tilbud om enda mer gutteklær, samt at det kommer mye fra bror min.

Back
Topp