Hva mangler dere av utstyr?

julina

Betatt av forumet
Er det noe dere skal utsette til etter babyen har kommet?
Det er ikke alt vi ønsker å ha, som vi MÅ ha før babyen kommer..

Nå er jeg snart uke 32, og der kom panikken. Jeg som skulle være SÅ rolig og ikke stresse siden jeg er andregangs og har full kontroll... neeeiida! :)

Vi skal hente bilstolen i dag, samt kjøpe stellebordet og to nye kommoder vi trenger til bad og soverom.

Ellers har jeg skrevet lister. Massevis av lister for å klarne opp i hodet mitt. Og samboeren min, han rister på hodet. Snart kommer han sikker til å riste av seg hodet.

Øverst på den ene lista har han notert:
Julianna's OCD (Obsessive–compulsive disorder) liste.

Under har jeg notert meg:

Vi mangler pr August:
Bilstolpose Voksi Move
Sprinkelseng
Sprinkelbeskytter
Sengesett x 2
Laken x 3
Babycall Withings Smart Baby Monitor
Uro til seng fra sprell.no

Lekegrind barnashus, uten hjul slik den ikke blir så høy. Ca 80x80
Madrass og sengekant til lekegrind
Leketeppe / babygym (type SKIP HOP)

Ergobaby bæresele startpakke m nyfødt

Klær:
Ulldress fra Nøstebarn Mørkegrå
Ullbody i str 56 og 62
UllLue fra Nøstebarn
Pysjamaser i heldress med fot
Pysjamas i ull fra nøstebarn str 56 eller 62
6 par sokker

Apoteket:
Babyolje, zinksalve, wipes uten parfyme, neglesaks, hårbørste baby..

Er det bare jeg som holde på å tippe over... ? :dance011

Hehe. Kjenner meg litt igjen, men det er med ting som må gjøres. Har en lang fin liste på kjøleskapet..

Av ting vi må kjøpe er det kun en til babycall. Vi har en sånn som kan ha 2 babydeler. Men det er mannens oppgave og han vil vente lengst mulig pga garantien.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Babycallen er også samboeren min sin oppgave. Jeg vil egentlig ikke ha babycall for jeg mener vi ikke trenger det ;)

Vi trenger noen omslagsbodyer og sokker og votter, ellers tror jeg vi klarer oss greit med klær.
Vi har bestilt barnevogn og sprinkelseng inklusive madrass og ett sengesett, har dyne. Barnevogna kan ta litt tid (men de sa at den skulle ikke være noe problem før 8.10 som er termin), senga kommer på døra (fra ikea) på fredag :)
Vi mangler sengesett til vogn.
Jeg ønsker meg en Bedside crib, men får se om jeg finner en brukt. Mangler ett babynest, tipper hun blir å sove i senga med oss, men da vil jeg ha litt "beskyttelse "rundt henne :) Mulig vi får det av kollegene til mannen, mulig jeg skal sy selv, da får jeg evt to, men det er greit.
Har ikke vognpose, men stemora mi jobber med å få ei dame til å sy av saueskinn som de har fått laga fra sauene hjemme hos dem, koselig med noe personlig :) Hun strikker også to babyteppet til oss :) Mamma strikker heldress i ull til bilturen hjem fra sykehuset. Ellers er vi ganske klare :) Så om snuppa skulle finne på å dukke opp nå så klarer vi oss greit utstyrsmessig.

Sent from my iPad using BV Forum

Babycallen er også samboeren min sin oppgave. Jeg vil egentlig ikke ha babycall for jeg mener vi ikke trenger det ;)

Vi har ikke tenkt å skaffe babycall nå, hun skal bo på rommet vårt og kjøkkenet/stua som jåvi oppholder oss på er rett i nærheten så tror vi kommer til å høre henne til å begynne med. Kanskje vi kjøper det seinere da :)

Sent from my iPad using BV Forum

Kjenner meg igjen! Har lister overalt og litt småpanikk:-P

Det vi mangler er:
Vugge til å ha ved siden av senga vår +madrass, sprinkelbeskytter, laken, sengehimmel
Bilstolpose. Skal ha voksi move tenkte vi :-)
Stellebord: skal kjøpes inn på mandag. Mangler og badebalje, og litt "apotekting" + oppbevarinskurver
Lekegrind til å ha i stua+ babynest som jeg skal få av venninna mi.

Også er det mye småting som sengetøy, bilspeil, ulltøy, ammebher og annet ammeutstyr osv.
Er mye mer detaljert på lista, men husker ikke alt i hodet :-P skulle vel i grunn helst ha hatt alt på plass, men utgiftene må også fordeles :-):-)

Har det meste

Vi venter med å pusse opp barnerom, har et helt hus å pusse opp og babyen skal ligge på vårt rom i begynnelsen.
Er usikker på om vi skal ha stellebord. Brukte ikke det med førstemann og vet ikke om vi har plass.
Sengetøy har vi i guttefarger, kanskje jeg skulle kjøpt noe som var litt jentete.
Mangler sikkert litt klær,men vil se hva vi får av andre som gaver først
Brystpumpe mangler
ammebh
bilsete; mannen sitt ansvar.
Himmelseng ting over vogga,holder på å bli laget.
leketeppe babygym.
Få fikse dekkene på barnevogna, de lekker luft

Kommer ikke på noe annet vi trenger i hus.

Her er egentlig alt klart! Kan ikke komme på en eneste ting vi mangler aom vi trenger inne babyen kommer :) å ladyes..det er en fantastisk digg følelse ;) har tilogmed kjøpt en pakke ammeinnlegg og 2 pakker med bleier ^^,

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Mangler altfor mye føler jeg.. Tør ikke tenke på det ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mangler heldigvis ikke så mye.
Men må iallefall ha ny babycall, da den andre er sporløst forsvunnet. :P
Så trenger jeg en sengkant, og underlag til å ha i lekegrinda og noe sengetøy.

Jeg har veldig mye på plass, MEN det mangler jo helt klart en del småting. Jeg merker jeg utsetter det kjedeligste som:

- Ammegreier. (Amme bh, pumpe etc)
- Hårbørste, neglesaks, badetermometer etc.
- Babygym
- Bilspeil
- Babyrede/nest --> skal bestille i dag. 2 stk.
- Babycall, om vi trenger? Bor i liten leilighet, mulig jeg dropper det.
- Uro til seng
- Bæresele (om jeg trenger.. usikker)

Fikk sånn stor lapp fra Babyshop med huskeliste, som jeg krysser ut når jeg har kjøpt inn. Veldig kjekt å ha, men kommer nok ikke til å kjøpe alt på den listen. Føler noe er uviktig.

Vi skal vente til etter fødsel med å kjøpe newborn set fra Stokke, ellers er alt i hus nå. Venter på et par andre ting i posten, men det er bestilt. Barnerommet er ferdig, utstyr og klær er handlet inn, og idag har jeg kjøpt alt ned på detaljnivå som navlerens til baby og bind til hjemkomst, har også skrevet ferdig lista til sykehusbagen idag og begynt så smått og pakke :-) Eeeelsker alt som er gjort, hihi, godt å føle seg klar Ift utstyr og praktiske ting:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har fått på plass alle de "store" tingene(vogn, seng, vugge, stellebord,tripp trapp med newborn, bilstol). Vogna ble faktisk levert på døra i dag(meeeen jeg er på ferie, så får ikke pakket den ut før jeg kommer hjem på søndag). Har kjøpt en haug med klær, klarer jo ikke å la vær når jeg kommer over noe fint. Er i Spania nå, og her har jeg gådd litt amokk på Zara. Det er jo så mye fint, og så er det jo så billig i forhold til i Norge. Det jeg mangler som jeg tenkte å kjøpe før mini blir født er en til dyne + noen flere sengetøy, Risa Rosa vognpose, stelleveske(venter på at det skal komme en ny til Bugaboo-vognen), ny madrass til vugga, litt håndduker og kluter, diverse kremer/olje/apotekprodukt. Så tenkte jeg at jeg kanskje venter med å kjøpte babycall(tror ikke vi trenger det den første tiden), brystpumpe(tenker at det kan være lurt å se at man klarer å amme/produsere melk før man kjøper dette??? Noen meninger/tanker om det?). Vippestol og bæresele tenkte jeg å se litt an behovet, og eventuelt ønske oss det i julegave. Jula kommer jo fort etter fødsel! Samme tenker jeg med feks babygym. Den vil nok ikke bli brukt før rundt jul uansett?!

Jeg føler lista mi er betraktelig mye kortere enn den var for bare noen uker siden. Nå gjenstår bare:

1. Barnevogn
2. Vognpose
3. Stellematte
4. Kluter/håndklær
5. Hverdagsting som bleier, krem/salve/olje til vask og stell.
6. BabyCall
7. Uro til seng/soveplass i stue
8. Evt. ekstra kommode/skap. Har plutselig fått en haug med klær i str. 62-104 som trenger oppbevaringsplass.

Ellers føler jeg vi har alt. Det vi ikke har nå får vi kjøpe om behovet melder seg etter fødsel.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Hmm, føle eg begynne å få kontrollen, men litt gjenstår :P

Babynest
Ammeinnlegg
Stokke Tripp Trapp stol
Bilstolpose
Vognpose
Muligens et sengesett i blått.

Har jo da mesta igjen ette jentungen, og masse nøytralt ;)

E sikkert nåken småting t så mangle, så eg ska følga godt med her inne :P

Jeg har veldig mye på plass, MEN det mangler jo helt klart en del småting. Jeg merker jeg utsetter det kjedeligste som:

- Ammegreier. (Amme bh, pumpe etc)
- Hårbørste, neglesaks, badetermometer etc.
- Babygym
- Bilspeil
- Babyrede/nest --> skal bestille i dag. 2 stk.
- Babycall, om vi trenger? Bor i liten leilighet, mulig jeg dropper det.
- Uro til seng
- Bæresele (om jeg trenger.. usikker)

Fikk sånn stor lapp fra Babyshop med huskeliste, som jeg krysser ut når jeg har kjøpt inn. Veldig kjekt å ha, men kommer nok ikke til å kjøpe alt på den listen. Føler noe er uviktig.

Kan plutselig stryke brystpumpe på listen her nå. Vitus Apotek reklamerer med 30% her på siden, og jammen var ikke brystpumpe på salg, så da ble det en Medela elektrisk. Var jo nesten 500kr å spare. Visste ikke at dem var såååå dyre.

Hahah vi mangler ca alt! Har kun et par små klær, badekar/badestol, stellematte og lampe! Og har fått en vippestol.. Men jeg stresser ikke, alle butikkene er åpne til langt på kveld :);) Må jo ha noe og gjøre på frem til fødsel:p

Åh vi mangler så meget, sikkert mye jeg ikke vet at vi trenger engang. Skal opp til min søster om noen uker å raide igjennom hennes ting, regner med vi får ei grei innføring av nødvendigheter der. Men det vi har er følgende:
◇ Brio happy dup vogn
◇ Stokke vippestol
◇ Stokke daybed
◇ Ymse klær
◇ Sprinkelseng
◇ RisaRosa Vognpose
◇ Babynest
◇ 1 stk anti-colic flaske fra Avent
◇ 2 stk tutter fra Avent (selvlysende håndtak)
◇ Kosebamse

Så... mangler sikker mye, men jeg orker ikke stresse. Søster har bedt meg vente med en del innkjøp siden dem har så mye, typ ulltøy, badekar, babygym, ymse leker, flaskesteriliserer, brystpumpe, bilstol osvosv...
Ang. babycall ser jeg ikke behovet helt enda, vi har vårt hovedsoverom med døra inn til stua i den nye leiligheten, så med døren på gløtt tror jeg vi skal høre trollet godt (om han slekter på meg).

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Her er egentlig alt klart! Kan ikke komme på en eneste ting vi mangler aom vi trenger inne babyen kommer :) å ladyes..det er en fantastisk digg følelse ;) har tilogmed kjøpt en pakke ammeinnlegg og 2 pakker med bleier ^^,

Hvilke ammeinnlegg har du kjøpt? Jeg føler det er en jungel!

Hvilke ammeinnlegg har du kjøpt? Jeg føler det er en jungel!

Kjøpte på rema 1000 :) ei venninne som anbefalte natusan sine så då prøve vi dei ;) men har hørt at avent? sine skal vær av dei beste, men her i hus går ej litt etter pris så då prøve vi ut natusan først ;)

Back
Topp