Hva må vi damer tåle?

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Inspirert av en annen tråd oppfatter jeg at noen damer syns det er innafor å forvente at menn tåler dårlig oppførsel og hormonutbrudd under mensen og svangerskap.

Men når jeg har lest flere tråder og svar her inne virker det som mannfolka ikke får lov til mye. F.eks dra på fester eller drite i å vaske hjemme. :p

Så hva syns dere at vi burde tolerere av mennene våre da?? Siden de skal tåle så inderlig mye av oss (noe jeg ikke er enig i)

Jeg har absolutt ingen regler for hva mannen min "får lov til" han er en fri mann å gjør som han vil... Vil han ikke vaske så gjør han ikke det vil han ut med kompiser så gjør han det... Kunne aldri vært i et forhold der jeg følte jeg måtte sette regler for noen eller at mannen spurte meg om lov til noe... Jeg ville ALDRI hatt en hyggelig kveld hjemme om jeg hadde "tvunget" mannen til å være hjemme med meg....

Vi damer må vel tåle at mennene har dårlige dager de også slik som oss selv om de ikke kan skylde på mens eller graviditet.
Menn må også få gå ut og feste/sosialisere. Innenfor fornuftens rammer.

Husarbeid er noe begge parter skal ta del i. Du har ikke reservasjonsrett fordi du er mann. ;)

Min mann gjør som han vil å jeg som jeg vil. Å vi må tåle hverandre på vårt beste og vårt verste. På tross av våre ulikheter i forhold til at mitt liv kanskje styres mer av homoner enn hans til tider! Men vi har relativt god dialog. Å gjør sjeldent ting uten å ha snakka sammen. Jeg forventer at han bidrar mer hjemme nå som han går hjemme å jeg er avsted 3 dager i uka. Men feks når jeg var i permisjon. Så tok jeg meg av hus og mat. Å han jobba å betalte regningene :P jeg orker ikke bruke energi på å krangle om bagateller. Å vi er veldig ulike i behovene våre. Han trenger en fest å litt sprell av og til. Jeg trenger å være med familie og venner. Å bare slappe helt av feks.

Jeg synes ikke den ene parten skal måtte forvente eller tåle mer enn den andre, uavhengig av hvem av dem som har flertallet av mannlige hormoner og hvem som menstruerer :-p

Selvsagt er det greit at mannen er forberedt på at en gravid kvinne kan være hormonell og at hun dermed sier og gjør ting deretter (jeg er gravid nå og vet at lunten min er kortere enn normalt), men her kommer god, gammel kommunikasjon inn, tenker jeg. Det er lettere å bære over med noen dersom man snakker sammen og vet hvor det kommer fra, enten det er raseri over sure sokker i sofaen eller tårer over at han drar ut på fest. På den andre siden hadde jeg aldri funnet meg i at mannen var sur og grinete overfor meg og barna bare fordi fotballaget hans tapte eller en dårlig dag på jobben; da må han heller si at han ikke er i humør, slik at vi kan tilpasse oss hverandre uten altfor sure miner. Det er lov å ha dårlige dager, men det er stor forskjell på hvordan man velger å takle det.

Vi forsøker å ha stor takhøyde overfor hverandre, både når det kommer til hva vi har lyst til og hvordan vi ter oss overfor den andre. Forhold handler om å gi og ta, og ut i fra alt det han gir i forholdet synes jeg det er helt på sin plass at han med god samvittighet kan reise med kompiser en helg, gå ut på fest (noe som forøvrig ytterst sjelden skjer) eller dra på trening noen ganger i uken. Dette er da basert på at det er en sunn balanse; hadde han tatt det som en selvfølge at det var greit å dra ut på fest hver helg hadde det jo vært noe annet.

Dette ble langt, men kort oppsummert synes jeg vi kan forvente forståelse, toleranse og respekt på samme måte som de fortjener det av oss :)

Jeg synes ikke man skal tåle at mannfolka ikke hjelper til hjemme. Om det er det du mener med "drite i å vaske". Men man skal tåle at mannen har et liv utenfor husets fire vegger, akkurat som jeg har det. Det er viktig å være litt med andre og få nye impulser utenom jobb. Ellers synes jeg man skal dele på jobben med å drive en familie og et hushold. Og forresten, jeg kan være rimelig grusom under pms, men da får jeg heldigvis høre det! :p

Mannen gjør som han vil. Det har han alltid fått lov til. Lot han dra på strippeklubb når han var i polen. Hadde blitt med hvis jeg hadde vært med haha. Eller så forventer jeg at han bidrar litt hjemme

Vet dere. Jeg synes mannfolka skal få lov å treffe kompiser innimellom og ta seg en øl om de vil. I helga blir det fest hjemme. Jeg skal jo ikke drikke, så blir litt rart for min del. Men skal være der likevel. Kjæresten min gleder seg til dette!

Jeg synes begge skal tåle, jeg. Gi og ta, det er det som skaper et godt forhold..
Og ja - jeg mener absolutt at menn skal tåle kvinnelig oppførsel, noe premenstruell oppførsel jo er. Det er ikke noe en kan styre uten videre, det er hormoner. Akkurat som at menn har andre typer hormoner de ikke kan styre.

Jeg synes begge skal tåle, jeg. Gi og ta, det er det som skaper et godt forhold..
Og ja - jeg mener absolutt at menn skal tåle kvinnelig oppførsel, noe premenstruell oppførsel jo er. Det er ikke noe en kan styre uten videre, det er hormoner. Akkurat som at menn har andre typer hormoner de ikke kan styre.
Til tider kan noen kvinner ta helt av, og jeg syns ikke man skal la det gå utover mannen gang på gang. Man må jo ta ansvar for egen oppførsel selv om man er irritabel og hormonell. Jeg hadde ikke likt om mannen gikk og kjeftet og smalt på meg fordi han har en dårlig dag 7 dager i uken hver måned. Syns liksom det høres ut som menn skal tåle så mye, mens mange her inne faktisk skriver at gubben ikke får lov til å gå ut, eller de syns ikke gubben skal få lov til å gå ut fordi de ikke kan enten pga graviditet, amming eller fordi de ikke har barnevakt.

Hvis mannen skal tåle hormoner, er det jo bare på sin plass at han får komme seg ut og være med venner også :)

Min har det veldig fritt i forhold til mange andre har jeg inntrykk av. Han jobber fullt, bruker MYE tid på fotball( sparker selv) og jakt. Er med på fester når det er noe. Eneste gangen jeg har satt ned foten, var en hyttetur med fotball-laget. Da hadde han vært til null hjelp hjemme over lengre tid, lillegutt har blitt mer krevende og jeg er sliten, så da sa jeg at jeg kommer til å bli veldig sur om du blir med. Du fortjener ikke denne turen når du ikke bidrar noe hjemme. Nå er det like ille igjen, men han skal få dra på fest til helga;)

Jeg mener faktisk at mannen bør ha litt høyere terskel for å "bli sur tilbake" når jeg er hormonell, men det er sjeldent et problem hos oss. Jeg oppfører meg ikke dårlig eller urimelig, men er litt mer krass enn vanlig og han lar det passere.

Når det gjelder å "få lov" til ting, så sier jeg klart ifra om det passer dårlig at han drar ut, enten det gjelder fest eller trening. Det gjelder begge veier, vi må ta hensyn til hverandres ønsker. Noen ganger må jeg gi meg, andre ganger må han, uansett hvem av oss som var tenkt seg ut eller ønsker å ha den andre hjemme. Det synes jeg ikke er urimelig så lenge det gjelder oss begge.

Jeg giftet meg med en voksen mann med egne meninger, og er glad for det. Han klarer å tenke selv, prioriterer oss over venner når det er nødvendig, spør meg om vi har planer som familie før han legger planer med venner og tar en diskusjon når det trengs.
Så lenge han ikke blir voldelig på noe vis, og holder seg saklig i diskusjoner, tåler jeg alt han gjør.
Og det går begge veier. For det gjør våre liv mye lettere. Hva andre gjør driter vi i ;)

gubben har frie tøyler, men når han sier ja til en ting og hanhar lagt andre planer og glemmer at han har sakt ja til meg blir jeg veldig greten

også når han holder med andre i en diskusjon, men egentlig ikke følger med. Da for han smake litt på sin egen medesin etterpå! XD

Min mening, selvfølgelig da med tanke på min samboer, er at han har like mye tanker og følelser og er et menneske og derfor å like mye lov å bli frustrert og lei.
Han kan helt fint få ta seg en tur ut til venner eller på byen. Han kan helt fint få lov å ta seg en pils.
Min kjære står på pinne for meg, spesielt nå når jeg er gravid, så synes derfor at jeg må tåle at han trenger en timeout eller ti og at han gjør noe for seg selv også.

Jeg føler jeg må tåle alt egentlig, utenom fysisk eller psykisk vold, utroskap eller respektløs behandling.

Vi er to likestilte mennesker i et forhold, og vi har forventninger til hverandre deretter. Det betyr at siden vi er to om å være i dette forholdet, må vi være to som tar hensyn til hverandre, stiller opp for hverandre, og respektere hverandre. Om jeg får lov til å ha en dårlig dag i blandt, så er det en selvfølge at han og får lov til det. Vi er også to om å være foreldre, noe som betyr at INGEN av oss bare kan gå ut på fest hver gang vi føler for det, eller reise på venneturer til stadighet. Men det er ikke fordi vi er kjærester, men fordi vi er foreldre. Vi er også to som eier og bor i hjemmet vårt, så da er vi to som har ansvar for å holde det rent og ryddig her. På samme måte som vi er to som har ansvar for snømåking og plenklipping. Med andre ord, her har vi samme fordeler, krav og forventninger selv om vi ikke har samme kjønnsorgan.

Jeg synes begge parter må tåle like mye, og man kan ikke oppføre seg som en heks hver gang man har mensen ;)

Noen ganger må en part tåle mye mer over en lengre periode som ved depresjon, langvarig sykdom, svangerskap som påvirker mye i hverdagen osv. Men det går begge veier! Når mannen lider under kraftig manneinfluensa må man varte opp :)

Jeg syns det er bullshit at menn skal ta imot all hormonell drit. Voksne mennesker bør klare å Sture oppførselen sin. Har man en dårlig dag kan man si ifra og evt gi beskjed om at deg ikke er dagen alle verdensproblemer skal løses.

Her er det skjev fordeling av husarbeid, men det er jammen fryktelig skjev fordeling av vedlikehold av hus og biler også ;)

Min mann får lov å gjøre hva han vil så lenge er er klare over det :-P synest ikke kan skal finne seg i at eg er bitch bare for eg ikke kan styre hormonene mine :-P

Mannen gjør som han vil. Det har han alltid fått lov til. Lot han dra på strippeklubb når han var i polen. Hadde blitt med hvis jeg hadde vært med haha. Eller så forventer jeg at han bidrar litt hjemme
Mann min skal på gutter tur med tvilling broren sin og lille broren sin nå i slutten av mai, dette er en tur dem alltid har hatt men etter tvilling broren fikk seg dame så skal dem ikke innom stripe klubben de alltid har besøkt.. Eg forstår ikke at han ikke får lov.

Eg og hadde blitt med om eg kunne :-P hehe :-D

Back
Topp