Hva må vaskes?

milliana

Flørter med forumet
Da har jeg vært å kjøpt milo og sensetivt vaskepulver, så nå skal jeg veske babyklærne.
sengetøy og tepper må også vaskes vel.

hva annet må vaskes? Vaskekluter? vognpose? Trekket i bilstolen? Teppet i lekegrinnen? Tøyleker Som bamser?

Føler meg litt grønn her...

Jeg har vasket klær, tepper, sengeklær, voksiposen, stellekluter osv.. Har ikke vasket bamsene, men har bare tre små foreløpig, og de er ikke vaskbare står det på de (den ene har en pipegreie i, og de andre noe ranglegreier).

Okey, men da vasker jeg stellekluter og voksiposen også. takk for svar.

Vasker alt jeg.

Vasker det som kan vaskes, og det er vel mer eller mindre alt. Leker og babygym etter storesøster venter jeg en stund med enda, for det er ikke noe som kommer til å bli brukt den første tiden uansett (og har mer enn nok av andre ting å henge fingrene i). Klær og sengetøy er jeg ferdig med. Neste prosjekt blir å vaske dyner, vognpose og vognbagene. Har ikke vasket vognbagen etter at storesøster har brukt den så den skal få seg en grundig vask. Søskenvognen kjøpte vi brukt, så bagen der skal få seg en enda grundigere vask ;) Lammeskinnet må også vaskes, men først må jeg finne det :P Dere som allerede har vasket dette, har dere gredd skinnet etterpå også da? Hvilken børste har dere brukt? Brukte dere ullshampo eller vanlig milo til selve vasken av skinnet?

Jeg vasker bare klær, sengesett, tepper, kluter osv.. ikke voksiposen å sånne ting.. men så er det ikke lenge siden sånt ble brukt her.. så blir vel å vaske mye av det som blir helt nytt og klær ;)

Vasker det som kan vaskes, og det er vel mer eller mindre alt. Leker og babygym etter storesøster venter jeg en stund med enda, for det er ikke noe som kommer til å bli brukt den første tiden uansett (og har mer enn nok av andre ting å henge fingrene i). Klær og sengetøy er jeg ferdig med. Neste prosjekt blir å vaske dyner, vognpose og vognbagene. Har ikke vasket vognbagen etter at storesøster har brukt den så den skal få seg en grundig vask. Søskenvognen kjøpte vi brukt, så bagen der skal få seg en enda grundigere vask ;) Lammeskinnet må også vaskes, men først må jeg finne det :p Dere som allerede har vasket dette, har dere gredd skinnet etterpå også da? Hvilken børste har dere brukt? Brukte dere ullshampo eller vanlig milo til selve vasken av skinnet?

Det finnes spesielt vaskepulver for skinn, kan hvertfall kjøpes der de selges skinn :) Jeg har korthåret skinn som jeg ikke børster etterpå.

Jeg vasker det som vaskes kan :)

Det finnes spesielt vaskepulver for skinn, kan hvertfall kjøpes der de selges skinn :) Jeg har korthåret skinn som jeg ikke børster etterpå.
Har også korthåret skinn, men tenker at det kanskje kan "klumpe" seg alikevel?
Får ta meg en tur inn på nøstebarn og se, mener jeg har sett at de har forskjellige remedier for pleie av skinn der :)

Ser at det går an å ta av trekket i bilstolen, hvertfall den nyfødt tillegsputen.. Bør denne vaskes?

Vasker det som vaskes kan jeg :D

Jeg tenker og å vaske det som vaskes kan.
Men splitter ny dyne - trenger jeg å vaske den?

Jeg tenker og å vaske det som vaskes kan.
Men splitter ny dyne - trenger jeg å vaske den?
Det gjorde ikke jeg.. Vasket bare dynetrekk og laken og la på.. Tenker at en helt ny dyne inni trekket kanskje ikke er så farlig!? :)

Jeg vasket alle klær, kluter, sengetøy osv her om dagen, rart å se alle småplaggene på klesstativet... Vasket også lammeskinnet, og skal børste ulla når den er helt tørr. Selv om den er helt kort. Men syns den andre siden blir så stygg? Selve skinnet tørker liksom ut? Er det meningen at man skal sette det inn med noe?

Her vaskes det som vaskes kan ;)
Lammeskinnet har jeg brukt nylonvask på og det ble godt som nytt.. Har det som selges hos babyshop. Trenger ikke å børstes ;)

På "mobben"

Back
Topp