Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg mener at man skal ta kontakt med barnevernet dersom man er bekymret for et barn. La de gjøre en vurdering på om det er "ille nok", det skal ikke hvermannsen gjøre.rodstilk skrev:
Jeg har selv ringt barnevernet ang en familie, og jeg vet de følger med og hjelper familien nå, selv tre og et halvt år etterpå. Det at barna fortsatt sliter veldig mye, det er svært trist - men jeg har ihvertfall gjort det jeg kunne for dem. Det er ikke noen andre som kan si de har god samvittighet ang den familien!MrsMeoh skrev:
Problemene i den nevnte familien var tema rundt en julemiddag (!!!) hjemme hos oss, hvorpå min mor, og venninnen sa det rett ut "hadde mora bare kunne dratt fra mann og barn, så hadde det vært et bedre utgangspunkt for barna". Jeg ble sjokkert, og luftet muligheten til å ringe barnevernet, men ble avfeid, og spørsmålet druknet i samtalen deres.
Jeg, som er over 20 år yngre, var den eneste som tok tak i situasjonen og ringte barnevernet. Da jeg fortalte dette til min mor i etterkant - så ble jeg møtt med harske og stramme kommentarer. For enn om jeg hadde ødelagt familien? Enn om de følte seg så overvåket av barnevernet at foreldrene gikk fra hverandre?
Det er ikke nødvendigvis enkelt å være den som ringer - men den som gjør det, gjør ihvertfall noe som er riktigere enn å snakke om bekymringene rundt et matbord!
Jeg er glad jeg ringte, men fant ut at enkelte ikke tåler å høre at det er gjort - så om det blir en neste gang - så holder jeg det for meg selv!