Hva må man kjøpe? Trenger tips fra noen med erfaring :-)

Bkno2631982

Andre møte med forumet
Hei :anyone

Jeg er ca 3 mnd på vei med mitt første barn.
Har prøvd å sette meg inn i hva man må kjøpe før barnet kommer, men det er jo en jungel der ute. Jeg leser så mye forskjellig.
Så jeg lurer på om det er noen som har gjort dette før som kan gi meg noen tips.. Hva MÅ man ha?

:love7

En bilstol - med mindre du kan ta t-banen hjem..
En vogn eller noe å bære i - veldig fornøyd med Ergobaby bæresele :)
Et sted baby kan sove - vogge, seng..
Sengetøy.
Litt klær - ull er gull, året rundt.
En balje å bade i.
En stellematte eller stellebord.

Andre ting.
Bleier.
Inotyol sårsalve. Funker til alt.
Evt såpe eller olje til å bade baby i.
Ammeinnlegg.
Amme-bh.

Tror du skal klare deg med det.

Vil si det samme som over, men ammeinnlegg og litt bleier osv får man også i noen av babypakkene. Kan være lurt å ikke kjøpe for mye bleier på forhånd og gjerne se an hvilken str og merke som passer ditt barn.
Samme med noe salver. Jeg har kun brukt sinksalve, og er veldig fornøyd med det.

Vognpose (anbefaler Voksi pose som du kan utvide) Babycall har vi brukt mye!! Når hun sov på dagen lå hun ute i vognen. Det begynte vi med ganske tidlig.. da var vognpose og Babycall et must. Hun ble født i november, men her på Vestlandet kan det være kaldt i april også, så jeg tenker en tykk vognpose i vognen i starten denne gangen også...

Vil si det samme som over, men ammeinnlegg og litt bleier osv får man også i noen av babypakkene. Kan være lurt å ikke kjøpe for mye bleier på forhånd og gjerne se an hvilken str og merke som passer ditt barn.
Samme med noe salver. Jeg har kun brukt sinksalve, og er veldig fornøyd med det.
Enig! Prøvde både inotyol og bepanthen mot sår stump som begge skal være mirakel salver, men var kun dr. Greve sin zink salve som funket. Den er ikke like tørr og ekkel som vanlig zink :-)

Enig i mye av det som har blitt sagt over.. (bortsett fra at jeg hater sinksalve! Sverger til Eucerin aquaphor)

Men også:

Kluter (vaskekluter, gulpekluter) Veldig greit å ha noen store gulpekluter å legge under hodet til babyen i seng, vogn og andre steder babyen ligger mye.. så slipper du å bytte laken hver gang h*n gulper)

Smokker!!

Elektrisk brystpumpe er greit å ha i hus.. det er så greit å ha i hus når du evt trenger det, isteden for at du i panikken må ut å handla (særlig om du bor på en liten plass slik som meg, der utvalget på brystpumper er lik null).. har du aldri behov for den kan du heller selge den igjen..

Korthåret saueskinn beregnet på babyer..

Back
Topp