Hva må man ha til vinterbaby før fødsel?

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Ser det er en del guider på hva man bør ha i hus før fødsel. Jeg som ikke har barn fra før aner ikke hva som faktisk er nødvendig her og ikke. Tenker så smått å begynne å handle inn ting etter uke 12 (slik at utgiftene blir fordelt utover året).

Har dere tips på hva som bør være i hus? [emoji4]

Fikk barn i januar sist gang også, og ull er veldig greit å ha! Vi hadde ikke bilstolpose sist, og det angret jeg på, så det kommer vi til å kjøpe denne gangen [emoji4] Også er en god og varm vognpose lurt [emoji6]

Følger denne [emoji28] jeg har min gamle "voksipose" fra da jeg var lita, som ei dame dreiv å laga på 90-tallet... Den er faktisk mye bedre kvalitet og tykkelse/materiale på en dagens voksiposer :) men annet enn det, trenger jeg også masse råd på vinterbaby-stuff [emoji16][emoji173]

Jeg tenker også ull. Jeg strikker en del selv, også har jeg litt etter storebror. Han kom riktig nok i Juni så ikke noe særlig nyfødt ull fra ham. Tenker også å ønske ull til jul fra familie og venner =)
Utover det blir det helt klart bilstolpose også har vi "voksipose" med saueskinn fra samboer var liten (den er riktignok blå, men jeg følelsen sier at det er gutt til så da bruker vi denne gangen også)

Fikk barn i januar sist gang også, og ull er veldig greit å ha! Vi hadde ikke bilstolpose sist, og det angret jeg på, så det kommer vi til å kjøpe denne gangen [emoji4] Også er en god og varm vognpose lurt [emoji6]

Bilstolpose har jeg ikke tenkt på. Da kommer det på listen og! [emoji4] takk for tips!

Bilstolpose og en god vognpose :-) Ull er stort sett gull, MEN det er mange små bebier som reagerer på det, spesielt body og strømpebukser som er direkte på huden :-( Kjøp inn litt i de minste størrelsene, og se om småen tåler det. Dumt å bruke masse penger på ullplagg som ikke kan brukes, snakker av erfaring :-P

Som de andre sier så er ull supert! Kommer til å ha et babyteppe i ull, 2 "hentesett" som vi kan veksle mellom, bilstolpose, lammeskinn og voksipose i vogn og ullundertøy:))

En god vognpose liggende på et lammeskinn med kort ull var gull her for marsbebis. Sikkert enda bedre for skatt i januarnatt.

Jeg skal kjøpe trehjuling og en ski til å sette på framhjulet :)

• Vogn med plass til vognpose (gjerne dun) i babydelen. Der er disse bilstolposene veldig fine (og små!). Ellers er saueskinn i vognen veldig greit.
  • Bilsete (med base) som du kan også ha bilstolposen i
  • Praktiske og varme klær (gjerne ull, men du vet aldri om h*n er allergisk så kjøp ikke så mye, eventuelt ting med lang returrett du ikke vasker før bruk som nøstebarn). Pysj i ull er veldig fint på kaldt soverom, brukes gjerne hele dagen og luftet/vaskes lett mellom bruk. Ull er også veldig elastisk, så du trenger ikke så mye.
  • Lue i ull!
  • Myke tepper i ull eller fleece
  • Ammeinnlegg i ull til deg (spesielt viktig i kulden)
  • Stoooor og varm bærejakke om du skal bære fra dag 1
  • Leketeppe (og gjerne en yogamatte eller lignende under om det er gulvkaldt hos dere)
I tillegg kommer jo det andre nødvendigheter som bleier, kluter, stelleprodukter, soveplass og dyne/teppe til sengen i tillegg til "nødvendigheter" (men likevel greit å ha i hus) som babynest, stelleveske og bæresele/-sjal.

2 deilige babytepper i ull!
Kommer til å bruke omslagsbodyer i bomull ( de fra H&M er billigst og best), de ligger jo mest inntil en av oss + med teppe over seg uansett [emoji4]

Hva er forskjell på bilstolpose og vognpose? Var innom en babybutikk igår og prøvde å sette meg inn i hva ting var og hva de het :-) er fottrekk/ fotpose det samme?

Hva er forskjell på bilstolpose og vognpose? Var innom en babybutikk igår og prøvde å sette meg inn i hva ting var og hva de het :) er fottrekk/ fotpose det samme?

Bilstolposen er mye mindre, og passer i en bilstol. Vognposten er større, og beregnet på vogna. Bilstolposen har hull for beltene i bilstolen. Den er kjekk å ha, ettersom babyen ikke skal ha mye klær på seg innom beltene. Med bilstolposen, så blir barnet varmt likevel :) Så kan man åpne opp posen når bilen er god og varm :)

• Vogn med plass til vognpose (gjerne dun) i babydelen. Der er disse bilstolposene veldig fine (og små!). Ellers er saueskinn i vognen veldig greit.
  • Bilsete (med base) som du kan også ha bilstolposen i
  • Praktiske og varme klær (gjerne ull, men du vet aldri om h*n er allergisk så kjøp ikke så mye, eventuelt ting med lang returrett du ikke vasker før bruk som nøstebarn). Pysj i ull er veldig fint på kaldt soverom, brukes gjerne hele dagen og luftet/vaskes lett mellom bruk. Ull er også veldig elastisk, så du trenger ikke så mye.
  • Lue i ull!
  • Myke tepper i ull eller fleece
  • Ammeinnlegg i ull til deg (spesielt viktig i kulden)
  • Stoooor og varm bærejakke om du skal bære fra dag 1
  • Leketeppe (og gjerne en yogamatte eller lignende under om det er gulvkaldt hos dere)
I tillegg kommer jo det andre nødvendigheter som bleier, kluter, stelleprodukter, soveplass og dyne/teppe til sengen i tillegg til "nødvendigheter" (men likevel greit å ha i hus) som babynest, stelleveske og bæresele/-sjal.

Er det en mops jeg ser? Mopsefolk, jo! Haha

Bilstolposen er mye mindre, og passer i en bilstol. Vognposten er større, og beregnet på vogna. Bilstolposen har hull for beltene i bilstolen. Den er kjekk å ha, ettersom babyen ikke skal ha mye klær på seg innom beltene. Med bilstolposen, så blir barnet varmt likevel :) Så kan man åpne opp posen når bilen er god og varm :)
Takk! :-) er helt grønn på dette feltet, så deilig med gode forklaringer :-D

• Liker
Reactions: COR
Back
Topp