Hva må dere ha eller skal gjøre..

Novemberbarn14

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Septemberlykke 2021
Dere som har barn fra før. Hva utstyr osv. tenker dere at dere MÅ ha denne gangen som dere ikke hadde forrige gang?
Og er det noe dere tenker dere skal gjøre annerledes?

Selv fant jeg tidlig ut at jeg enten skal ha babynest eller bedside crib, da det ble mye nattamming og mye uro opp og ned. Tror vi alle sammen vil sove bedre med babyen trygt i/ved sengen.

Forrige gang ble jeg utrolig sliten etter fødsel, og pådro meg fødselsdepresjon. Svigermor avtalte med samboer før jeg hadde komt hjem fra føden, om når hun skulle komme på besøk( hun bor ikle her) og at vi skulle gå på kjøpesenter dagen lang når hun kom så hun fikk vise seg frem med barnevogn :p
Såå denne gangen har jeg bestemt at de som vil besøke oss i begynnelsen skal få komme når vi ligger på barsel, jeg vil nemlig ikke ha en person innenfor huset på 1-2 uker etter at jeg kommer hjem ;)

Tror egentlig jeg er fornøyd med slik det var med gutten. Ønsker meg en litt lettere og enklere vogn, men utenom det bruker jeg nok alt fra første.
Håper på å amme litt lengre da. Måtte slutte å amme da gutten var 6 mnd, skulle gjerne ammet lengre :)

Tenker jeg skal ha et par flere bæreting enn vi har hatt hittil. Har sjal og sele. Har lyst på ringslynge og kanskje et kortere sjal

Skal ha babynest, sist hadde vi sammenrulla tepper over alt :) sikkert noe annet jeg faller for på veien mot januar :)

Bedside crib! Og to ammeputer, som jeg kan ha mellom bena når jeg er høygravid :D
Ellers så har jeg bestemt meg for å donere melk til sykehuset denne gangen, forrige gang hadde jeg så mye melk at jeg hadde 4-5 brystbetennelser på rappen og mistet melken helt på det ene brystet.

Jeg har veldig mye utstyr fra førstemann, men jeg trenger ny barnevogn som passer inn i min smale bil. Er ikke lett å finne vogner som er gode og liten sammenlagt. Ellers må eg ha ammepute. Den eg hadde sist var altfor hard, så jeg ønsker en litt mykere variant. Er utrolig praktisk når babyen er liten og drikker hyppig :)

Bedside crib! Og to ammeputer, som jeg kan ha mellom bena når jeg er høygravid :D
Ellers så har jeg bestemt meg for å donere melk til sykehuset denne gangen, forrige gang hadde jeg så mye melk at jeg hadde 4-5 brystbetennelser på rappen og mistet melken helt på det ene brystet.
Bedside crib, er det en sånn seng som man setter inntil sin seng som er åpen på ene sida mot din seng? :)

Jeg skal ha vogn til å jogge med (en sånn med svære jul), babybjørn og ny bleiebøtte. Ny tripp trapp stol med sånn babysete står også på ønskelisten. Ellers tror jeg at vi har alt vi trenger. Blir det en gutt må jeg vel kjøpe noen blå/grønne klær også =P

Back
Topp