Hva må dere bare ha?

LittleMonkey skrev:
Grønne epler... Var helt hekta!

Sign. Måtte ha minst ett for dagen.
I tillegg knaska jeg på slike fullkornsskorper (type knekkebrød-aktig), uten noe pålegg. Det hjalp mot kvalmen. =)

Orket ikke fiskesuppe, blomkålsuppe osv... Kvaaalm!!!

Den første måneden måtte jeg ha oppvarmet polarbrød med brunost på - men det liker jeg ellers også. Trodde ikke jeg fikk noen lyster, men når jeg tenker meg om hadde jeg det. Jeg spiste sikkert et kvart tonn klementiner, og de siste ukene av svangerskapet hadde jeg så søthunger at det var helt ille... og DET var jo lett med tanke på at jeg var høygravid i oktober/november/desember hvor alt av julegodt kommer emoticon

Jeg hadde en liten periode med sylteagurker, det har jeg aldri likt, hverken før eller etter :P
Også potetgull og krokanrull, jeg måtte ha krokanrull!

Men pasta, hamburger, pomes frites og cola var ting jeg ikke takla overhodet... orka ikke gå forbi ett gatekjøkken en gang...Og det som er såååå godt!

Med første spiste jeg fisk til alle måltidene. Alt annet enn ren fisk fikk meg til å kaste opp.
Andre gangen hadde jeg dilla på Mc Donalds mat.  Og forkullet grandiosa. Den skulle være helt svart. Men da var den fantastisk god... 
Både Grandiosa og Mc Donalds er mat jeg ellers kun spiser hvis jeg må. 

Epler var virkelig viktig, og de første månedene måtte jeg ha ritz kjeks på nattbordet. Så hver morgen jeg våkna bøtta jeg inn på med en neve eller to med kjeks før jeg sto opp :S

I første del av svangerskapet gikk det mye i epler, vann og yoghurt. Var ikkje så sjesken på junk og sjokolade (som jeg elsker, begge deler)
I midten og mot slutten kom søtsuget hehe! Men har hatt superdilla på mango, tomatsuppe og ikke minst kvikklunsj-sjokoladen (den med salt i) ååååååååååååh <3

Har 4 uker igjen, lurer på hva annet e får lyst på :P

Artig å se hva folk får litt dilla på :) Var mye forskjellig her.

Hittil:
-risengrynsgrøt, men det har gått over nå. Skulle helst være 1 tonn med kanel på!
-jordbær, men sluttet da jeg fikk så halsbrann av det.
-vann med maaaasse isbiter.
-bare isbiter

Ei dame jeg kjente spiste sitroner. Ganske mange hver dag. Jeg var svært imponert over hvordan hun raskt skrellet og spiste dem som om det var en søt clementin. 
Ei annen hadde dilla på fersk asfalt. Hun luktet stadig på en klump.

Sure kirsebær godteri og urge var tingen for meg når jeg gikk gravid.

Første delen av svangerskapet klarte jeg bare spise mariekjeks og drikke sjokomelk. Etter oppkastperioden ga seg rundt uke 20 dyttet jeg innpå med klementiner, pin up (superenkelt å få tak i på vinteren/våren, NOT!) og wienerbrød.
Etter svangerskapet kan jeg ikke spise hamburger uten rå løk, noe jeg aldri har likt før. 
I ettertid takler jeg hverken lukten eller tanken på kinamat, aner ikke hvorfor.

isbiter

I første svangerskap måtte jeg ha ovnsbakt leverpostei og rødbeter eller frisk agurk og appelsinjuice til hver frokost. Og da elsket jeg grønne epler, noe jeg ikke likte før eller etter.

I denne omgangen har jeg vært så kvalm at det egentlig ikke handler om hva jeg har lyst på, men hva jeg har klart og klarer å spise.
I starten var Kipper's sardiner noe av det eneste jeg klarte å lure i meg som pålegg. Spiste kanskje 5-6 bokser i løpet av noen uker før det ga seg, så kortvarig i grunn. Nå klarer jeg ikke se esken i hyllen uten å bli kvalm.

Etterhvert har jeg begynt å spise Vita Hjertego' leverpostei med eller uten rødbeter og brunost på ristet brød med jordbærsyltetøy. Evt brunost på ristet brød med nugatti!
Det pleier vi egentlig ikke å ha i hus, og nå er den også tom.. :-p

Drakk mye grapefruktjuice i starten (surt som bare rakker'n!), men nå vil jeg helst ha vann (på varme dager med noen dråper sitron eller Rose Lime-saft og isbiter).

Jordbær og Pink Lady-epler har også gjort susen (det har jeg jo alltid likt).

Saftisen Rollis fra Den norske isbilen har også berget meg noen dager med liten matlyst. Tom nå, men isbilen kommer i morgen

Ellers er det rene middager som apellerer til matlysten. Ren fisk, kylling og grønnsaker. Supper laget fra bunnen.

Fra uke 0-12 ca. måtte jeg ha appelsin

12-20 ca. vannmelon og tygge isbiter

20- til d.d.  Lollipopp og saltstenger

Nektariner.. MASSE nektariner.. Med første så levde jeg gjennom 5 mnder på en korg nektariner daglig, og vann... That's it. Needless to say så endte jeg på sykehus med heftige magesmerter til slutt.

Med andre så modererte jeg det litt, men fremdeles nektariiiiner!

Nektariner.. MASSE nektariner.. Med første så levde jeg gjennom 5 mnder på en korg nektariner daglig, og vann... That's it. Needless to say så endte jeg på sykehus med heftige magesmerter til slutt.

Med andre så modererte jeg det litt, men fremdeles nektariiiiner!

Back
Topp