I første svangerskap måtte jeg ha ovnsbakt leverpostei og rødbeter eller frisk agurk og appelsinjuice til hver frokost. Og da elsket jeg grønne epler, noe jeg ikke likte før eller etter.
I denne omgangen har jeg vært så kvalm at det egentlig ikke handler om hva jeg har lyst på, men hva jeg har klart og klarer å spise.
I starten var Kipper's sardiner noe av det eneste jeg klarte å lure i meg som pålegg. Spiste kanskje 5-6 bokser i løpet av noen uker før det ga seg, så kortvarig i grunn. Nå klarer jeg ikke se esken i hyllen uten å bli kvalm.
Etterhvert har jeg begynt å spise Vita Hjertego' leverpostei med eller uten rødbeter og brunost på ristet brød med jordbærsyltetøy. Evt brunost på ristet brød med nugatti!
Det pleier vi egentlig ikke å ha i hus, og nå er den også tom.. :-p
Drakk mye grapefruktjuice i starten (surt som bare rakker'n!), men nå vil jeg helst ha vann (på varme dager med noen dråper sitron eller Rose Lime-saft og isbiter).
Jordbær og Pink Lady-epler har også gjort susen (det har jeg jo alltid likt).
Saftisen Rollis fra Den norske isbilen har også berget meg noen dager med liten matlyst. Tom nå, men isbilen kommer i morgen
Ellers er det rene middager som apellerer til matlysten. Ren fisk, kylling og grønnsaker. Supper laget fra bunnen.