hva liker/tåler dere ikke lengre?

snart3barnsmor16

Gift med forumet
forje svangerskap klarte jeg ikke hjemmelaget pizza, eller noe form for kylling..
Denne gangen blir jeg kvalm bare jeg ser på skiltet med oppskrift på foccacia.. og kaffe ånde.. fy fader, det lukter forjævlig.. kjenner det på metersavstand.. og lukten av kaffe generelt da.. mye rart!

har dere no snåle greier?;)

Jeg syns dette er veldig rart, jeg har blitt kjøtt lei. Har spist mye pannekaker og grove rundstykker med ost og syltetøy på.
Jeg skal faktisk prøve meg på spaghetti og kjøttdeig i dag og se om det går:)

Jeg takler nesten ikke pepsi max. Og jeg var avhengig før jeg ble gravid altså! Kunne fint drikke en liter om dagen.... Nå synes jeg bare den smaker metall og kunstig. Blir kvalm bare av tanken.

Ellers hater jeg lukta av røyk...

Grandiosa...æææsj. Huff... Takler ikke at en av naboene lager det og jeg lukter det engang....!!!!!

Klarer ikke taco og kaffe... 

Akkurat nå tåler jeg ingenting føler jeg... Men orker omtrent ikke middag samme hva det er. Sist klarte jeg ikke grillmat, fint med første trimester på sommeren med kvalme da :-p Etterhvert sleit jeg litt med brød også, fikk så halsbrann.

Jeg har alltid ELSKET hvitløk.. Nå blir jeg kvalm av tanken.. Noe jeg syns er veldig trist! 
Har en total sperre mot å smake på det! 

Jeg klarer heller ikke paprika i mat.. Går fint på skiven, men ikke varmebehandlet.. 

Zalo syns jeg lukter bæsj

Takler ikke synet av en skitten vask! Eller stekelukt! 

Herregud!

tenkte igår da jeg leste dette at jeg var heldig ingenting plager meg
men der tok jeg feil
sånn godlukt på do ,,,,,,grusomt blir kvalm av den lukta det er heldigvis ikke en lukt som er hele tiden men som man må trykke på etter å ha gjort sitt

Jeg tåler nesten ingen ting, men når jeg får ting servert og det ser fint ut går det ned allikevel. Blir generelt kvalm av tanken på mat. 

AAH... SÅÅÅ mye..

Det som trigger den verste kvalme/oppkast er nok epletøymykneren vi alltid har brukt..Da spyr jeg faktisk. Så den er ute av hus. Problemer er at alle klærene i skapet lukter sånn, og jeg klarer ikke bruke dem!! Hørt noe så teit???  Eller er pizza og den slags en sikker vinner i kvalme-teten. Kjøttdeig generelt egentlig. Og klarer ikke sjokolade(?) jeg som var total avhengig! Kjøttboller og ting med masse krydder gi mer frysninger på ryggen. Men skal sies at jeg har vært fryktelig dårlig dette svangerskapet, og spyr stort sett daglig. Er snart 11 uker på vei, så det må vel snart gi seg... 

Jeg blir kvalm av alt som jeg har spist eller drukket mye av for å forhindre kvalmen en stund, feks: intense mint te, ramløsa med granateple, fårepølse og urteost! Men herregud, på en dårlig dag, kan jeg brekke meg av alt! Hater forøvrig røylklukt, så ille! Kjipt når man skal ut å røykle med pasienter på jobb usch! Wonderbaum er også helt klart en topp 10!!

Kjøttdeig og brokkoli. Lukten av brokkolisuppe får meg til å kaste opp på stedet. Ellers klarer jeg ikke lukten rå kylling, må være i et annet rom til mannen min har stekt den ferdig. Han gleder seg til å få tilbake kona si :)

Her er det en del ting som ikke går særlig bra, og det er mye knyttet til matlaging. Damp og stekos er helt katastrofe, og mister matlysten av matlagingen. Litt uheldig kombo siden mannen ikke er i stand til å lage annet enn pølser med brød, omtrent Dessuten er det veldig mange lukter i et kjøleskap altså! Røyk og snus er ekstra fysjfysj nå!

Lizz83 skrev:
Jeg takler nesten ikke pepsi max. Og jeg var avhengig før jeg ble gravid altså! Kunne fint drikke en liter om dagen.... Nå synes jeg bare den smaker metall og kunstig. Blir kvalm bare av tanken.

Ellers hater jeg lukta av røyk...

Haha hadde det sånn med cola i forrige svangerskap, (mulig litt hormonell samtidig) jeg gikk tilbake i butikken og kjefta og klagde og fikk igjen penger ( skjedde flere ganger før jeg skjønnte) Colaen smakte jo ikke som cola.. Feilvare!! Feil i smakssansene var det ja..

Jeg fyller inn med noe som jeg syntes var helt fantastisk godt jeg =)

Nemlig SURKÅL! Åååh smakte nydelig!!! Helt fantastisk!!!!!! Tømte bollen etter middag..

SURKÅL liksom!!!!

hehe når jeg leser innlggene nedover her, så blir jeg faktisk kvalm av et par av tinga :P bare tanken av å skulle ete det lissom! :P

jeg har angst for dosåper og sånn wc såpe ting :P
elska hvitløksdressing før, nå klarer eg ikke tanken!
karbonader..
tacokrydder
røyklukt!!!!
men det værste er når mannen lager seg ostesmørbrød med grillgrydder/gastromat. å fyy det er det værste! lukter skikkleig dritt! da må han neste sette seg ut altså :P hehe

ja men heldigvis tar ikke kvalmen knekken på meg lengre, så det har blitt bedre med ulike matvarer, var mye værre og flere ting før ;)

Jeg husker da jeg gikk gravid så takla jeg ikke lukta av herreparfyme og lukten av sterk mat..

Nå registrerte jeg enda en ting jeg virkelig ikke takler lenger. Mannen åpnet seg en boks øl nå, og den lukta er ille den! Ølånde enda værre igjen, så jeg spekulerer på om det må bli forbud mot fredagspilsen her altså.

Der skal jeg si meg enig-ølen altså :P
Mannen hadde noen venner over og så kamp...huff altså :P

Back
Topp