Hva liker du med jobben din?

Trebarnsmor<3

Forelsket i forumet
Hva jobber du med, og hva liker du med jobben din?

Jeg trives på mange måter i jobben min, men har ikke samme engasjement som før. Jeg jobber i barnehage, og så har jeg to barnehagebarn selv, så jeg føler også at jeg «bruker meg litt opp» på jobb. Jeg har litt lyst å prøve noe annet, men har nesten bare erfaring fra barnehage, så jeg aner ikke hva jeg ellers skal gjøre :p
 
Nesten alt :D
- møter utrolig mange flinke og spennende mennesker, i eventbyråer og andre grupper
- jeg digger alke i ledergruppen. Vi er en kul sammensetning som utfyller hverandre godt.
- variert arbeid. Kontor og fysisk
- krever kreative løsninger og impulsivitet
- så lenge gjestene er fornøyd og jobben blir gjort, jobber jeg når jeg vil (og ikke vil, haha)
- mulighet for hjemmekontor
- mulig å bruke alle fasiliteter på hotellet gratis
- gode priser på overnatting hos alle choicehoteller
- nordic choice sin vinterkonferanse :D
- kollegaer som blir som familie
- lærer noe nytt hele tiden
 
Jobber i barnehage :happy:

Liker
- rutinene, men at hver dag er unik allikevel.
- at jeg har en jobb som har betydning
- nysgjerrigheten
- omsorgen
- å bli utfordret til å tenke nytt
- barna
- kollegaene mine

Og egentlig masse mer, vet bare ikke helt hvordan jeg skal få det ned :p
Jeg ELSKER yrket mitt og klarer ikke se for meg noe annet å drive med :)
 
Jeg har litt lyst å prøve noe annet, men har nesten bare erfaring fra barnehage, så jeg aner ikke hva jeg ellers skal gjøre :p
Tenker du noe annet enn omsorgsyrke, eller er omsorg greit så lenge det ikke er for barn?
Man kan jo få permisjon et år for å prøve andre yrkesretninger :)
 
Jeg liker å få lønn. Ellers er jobben grei den altså, men jeg ville heller funnet på noe annet med tiden min.
 
Jobber i hjemmesykepleien og det beste med det er å kunne reise rundt til brukere og styre arbeidsdagen min selv til en viss grad. Og kunne ta noen minutter i bilen og bare slappe litt av. Ikke alltid det går da, men noen dager er mindre stress enn andre.
 
Jobber i barnehage :happy:

Liker
- rutinene, men at hver dag er unik allikevel.
- at jeg har en jobb som har betydning
- nysgjerrigheten
- omsorgen
- å bli utfordret til å tenke nytt
- barna
- kollegaene mine

Og egentlig masse mer, vet bare ikke helt hvordan jeg skal få det ned :p
Jeg ELSKER yrket mitt og klarer ikke se for meg noe annet å drive med :)

Så herlig! :) hadde det på samme måte før, og håper egentlig at trivselen og engasjementet kommer tilbake igjen etterhvert! I et slikt yrke bør man virkelig ha lyst å være der, for barnas skyld. Jeg tenker derfor at det er best å finne noe annet etterhvert, istedenfor å bare holde ut til barna er så store at det kanskje endrer seg:p
 
Tenker du noe annet enn omsorgsyrke, eller er omsorg greit så lenge det ikke er for barn?
Man kan jo få permisjon et år for å prøve andre yrkesretninger :)

Det kunne vært morsomt å prøvd noe helt annet, men samtidig tror jeg at jeg vil føle at omsorgsyrker er mer givende og meningsfull for meg. Jeg kunne egentlig tenkt meg å jobbe som barnepleier på føde-barsel, men da må ny utdanning til, noe vi egentlig ikke har råd til. I tillegg utdanner jeg meg da bl.a. til dårligere lønn og mer ugunstige arbeidstider, og det vil være færre aktuelle stillinger. Så selv om jeg tenker på det som drømmeyrket, så er det ikke aktuelt for meg lenger.
 
Kollegaene mine. Jobber som sykepleier i demensomsorgen - så ett ganske allsidig yrke med mange muligheter. Akkurat arbeidsplassen min idag trives jeg ikke i men det er mest pga leder som gjør sitt for at flere ansatte mistrives og ikke jobben og yrket i seg selv :)
 
Jobber som vernepleier i bolig og det som er best med jobben er uforutsigbarheten :)
 
Jeg jobber som aktivitør på ett dagsenter, til vanlig elsker jeg jobben min og alt ved den da dagene ikke er like selv om arbeidsoppgavene er det. Men nå er det så mye press, dårlig miljø, stressende og lite forståelse, at jeg nesten spyr bare av tanken på at jeg skal på jobb i morra... Håper det snur, for med min utdannelse er det vanskelig å få jobb...
 
Back
Topp