Hva liker deres 1- Åring å leke med.?

Junemamma

Elsker forumet
Eg bare lurer på hva deres 1-Åring liker å leke med. Er det noen spesielle leker dere pleier å leke? Hadde vore gøy å hørt.. Kansje eg får noen gode tips:)

He he...mobiltelefoner,fjernkontroller og datamus[8D][:D]

Men av de lekene han får lov til å leke med[:D],er det stas med puttebokser,bøker med store bilder,"trykke"-leker med lyd og lys,og biler![;)][:D]

Hehe våres jente og er velding glad i å leke me fjern kontrollene til Tv..Eg var med i sandvik barneklubb før. der fikk eg ei kjekk bok der det stod masse forsjellige leker foreldrene kunne leke med barna. Det var leker som passet med barnets alder.:)

Eksempel på leker som stod i boka. ( Disse er jenta mi glad i)

VANN OG SKJE.
Dett er en facinerende lek for babyen din. Plasser en lav plastbolle og en stor skje på bordet foran babyen.Fyll bollen med vann.Sett en tomm kopp ved siden av bollen. Vis babyen hvordan hun kan dyppe skjeen i bollen og fylle koppen. Hvis du legger noen isbiter i vannet, blir det enda morsommere.

PAPPLEKEN.
Samle sammen noen biler og andre leker med hjul. Brett et stort stykke kartong på midten. Sett opp kartongen slik at det blir en bakke som bilene kan kjøre ned. Vis babyen hvordan bilene kan trille ned bakken.
Hold en vil i hånden og si: En To Tre, Soooooom....
Se om babyen kan lære å vente på ordet " sooom" før hun slipper bilen.

Jørgen elsker å bygge med duplo. Han kan sitte i en hel evighet å bygge[:D]
Og selvfølgelig er alle leker som lager lyd kjempegøy[8D]

Einar likar å leike med bilar, klossar og kaste ting rundt seg[;)] ball er også blitt kjekt no, sparkar den framfor seg. Men Einar har også ein storebror på 5, Marcus, som han tek etter.

Og ja, sjølvsagt fjernkontrollar da[:D] rive ned blomsterpottene for så å klatre opp i glaskarmen eller på bordet er og stas[:-]

Er glad i bære rundt på dukka si og kjøre på gåbilen. Ellers veldig glad i fjernkontroller og mobiltelefoner[:D]

Hehe. Takk for mange fine svar på spørsmålet mitt. Høres ut som 1 åringene våre her inne er velding glad i fjernkontrollene til tv`en hehe=)

Skjønner ikke hvorfor de er så glad i disse fjernkontrollene jeg...[&:] Men sånn er det her hjemme og. Og trykke på datamaskinen!! KJEMPEGØY![8D]
Hun kan gå rundt og jabbe inn i telefonen lenge,  men med en gang det er noen som snakke i andre enden blir hun helt muse stille!![:D] Deilig alder!

Alt som har knapper er populært. Ellers er hun veldig glad i bøker, ting som enten lager eller hun kan lage musikk på, tegnebrett, klosser, vann (!), mat (hun er veldig glad i å få sin egen kasserolle å lage middag i mens jeg lager middag med litt vann, ris, løkbiter el.l), dyr og dukker.

Min datter på 1,5 år elsker å hjelpe meg med husarbeid.[:D] Spesielt å tømme oppvaskmaskin. Hun tar ut ting og gir til meg. Hun liker også å ta klærne ut av vaskemaskin og legge inn igjen. Hun "vasker" gulvet med en en klut. Når jeg oppmuntrer henne så blir hun meget stolt og prøver å være enda flinkere, og hun har enda ikke knust eller ødelagt noe.[:)] Ellers leker hun med bamser og andre leker.[;)]

• Togbanen
  • Gåvogna
  • Tegnetavlen fra IKEA
  • Tengesaker generelt
  • Lekekjøkkenet sitt
  • Liker å gå med små vesker/kofferter

bygger masse med duplo,små biler,ball og telefoner.Tar veldig mye etter storebror på 3 år

jenta vår leker veldig med little people, hester ( et litt fare signal der) gåbilen sin med masse lyd, biler, bamser og dukker.

nå går det veldig i å kaste leker under trappa. hehe[:D]
ellers leketelefon, og kjøkkenet sitt og dukkene. er så herlig nå.

Back
Topp