Hva leser jentene her inne da?

Lionne

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Jeg liker bøker, og er altid ute etter gode tips :)

Vel jeg "leser" for tiden Åndenes hus...

Men liker Harry Potter-serien, og ja... Der stoppet det opp over ting jeg husker å ha lest... Litt flaut.

Jeg leser sånn kiosk-krim på ferie som oftest. Har liksom ikke funnet noen bøker jeg har ork til å lese for tiden.

Favoritten min av "nyare" bøker er Boktyven, no les eg Den Fjerde Hånden av John Irving - utrulig sær og morosam!

God tråd forresten - alltid kjekt med boktips!

Leser ikke så veldig mye, men hvis jeg leser så liker jeg bøker om virkeligheten.

Jeg satt meg akkurat ned med Hakawati, historiefortelleren. Historier fra Midtøsten. Liker bøker som gir et innblikk i andre land og kulturer.

Jeg er glad i bøker med spenning :)

Stieg Larsson tilogien
Jo Nesbø: Hodejegerne, Frelseren, Snømannen også skal jeg lese resten jeg ikke har lest
Dan Brown: Engler og Demoner, Den digitale festning, Iskaldt bedrag, Da Vinci koden, Det tapte symbol

Liker også potterbøkene, og selvfølgelig Ringenes herre. Men når det kommer til fantasy så er favorittene mine Patricia Mckillip og Terry goodkind sine bøker, elske hvordan de får leseren til p leve seg inn i verdenen. Liker krim, der er jeg litt alt lesende. Dan Brown sin siste bok syntes jeh ble litt tynn, men liker de andre. Ellers er jeg veldig glad i mange av klassikerne da, som Jane Austen sine bøker, Bronte søstrene .

Jeg føler jeg burde ha lest flere av de store verkene, både norske og utenlandske.
Kom meg nesten gjennom En Folkefiende av Ibsen.

Studerer førskolelærer, så her er det mest pensumlitteratur det går i.. Men liker å lese helst krim.. Driver med siste boka til Unni Lindell nå :)

nettopp lest "orkidenes hemmelighet" heilt fantastisk bok!!!
son hverdagsdrama.. liker sonne bøker!

på nattbordet no har eg boka "Geriatri i praksiss" hehe :) fonne fram igjen fagliteraturen min ni som eg er sjukemeldt.. greit å oppdatere meg litt.. og dessuetn er bøkene så masse meir spennende når eg ikkje MÅ lese de :)

Agatha Christie er god påske og julekos :) Hissigproppen; mye klassikere som er verdt å få med seg, liker blant annet Sult til Hamsun, men måtte et skoleprosjekt til for at jeg skulle lese den ;)

Jeg får begynne å bruke biblioteket rett ved deg Lionne
Det er jo skikkelig fint, og det er jo gratis, så...

Jeg var mye flinkere til å lese før, og jeg burde lese mer. For jeg merker jeg begynner å bli litt dårligere i norsk skriftlig, og da er lesing en fin måte å trene seg opp på og ha det koselig samtidig.

Det siste året har jeg virkelig begynt å like Carl Hiaasen sine bøker. Jeg stjal beskrivinga fra wikipedia jeg, den passa veldig bra syntes jeg. :)

Han har skrevet en rekke sarkastiske romaner med handling fra Florida. Mange av historiene dreier seg om korrupte forretningsfolk og politikere, overgrep mot miljøet og truede (eller truende) dyr. Bøkene er ikke kriminalromaner i vanlig forstand, men en vanlig del av plotet er at noen dør under tragikomiske omstendigheter.

Jeg leser en del krim. Men jeg kan bruke utrolig lang tid på det da. Jeg kan sovne etter 1 side :P Kommer ikke på i farta hvem jeg har lest.....

Nå driver jeg med serien "Fiolsteinen", og jeg har lest "sagaen om isfolket". Liker sånne serier, men de bør ha en del spenning i seg. Ikke bare romantikk. Det blir for kjedelig ;)

Eg liker så mange forskjellige bøker :) så litt vanskelig å velge, men her er hvertfall nåken anbefalinga :)  

Boktyven av Markus Zusak er veldig bra!

Bøkene til Tom Egeland, (hvertfall dei eg har lest) 

Mannen som ikke var morder av Michael Hjorth

Nora Roberts har mange bra

Den siste Cato av Matilde Asensi

Forsoningsbarnet av Francine Rivers 

Den hemmelige nattverden av Javier Sierra

Dan Brown, 

Gravkammer av Kate Mosse og Labyrinten 

Jeg eeelsker Henning Mankell sin Wallander. Liker best og lese krim, og Henning Mankell skriver på en slik måte at man bare ikke klarer å legge fra seg boka :-D 

jeg liker best enkel krim. Jo Nesbø og Unni Lindell.

Her har eg akkurat blitt ferdig med sisste boken i twillight serien =) kanon kjekke bøker.
Så leser eg fra Norske serier, har alvestad, sagaen om sunniva, i krig og kjærlighet, morshjerte, legdebarna, maria av svaneberge og livets lenker =) trur de var alle =P hehe.

Back
Topp