Hva leker de med nå?

DiaSusa

Forelsket i forumet
Hei!
Hva slags leker bruker barna deres nå? Merker vi er i en litt sånn mellomperiode, rangler er kjedelig, men skjønner ikke helt klosser og puslespill enda.. Kjøpte et brukt aktivitetsbord, det var veldig stas en ukes tid, men nå blir det bare brukt til stå-trening ;) Det samme gjelder brio-vogna. Noen som har introdusert dokker enda? Har et babybasseng med en liten sklie, den er veldig stas når det er fint vær. Å plaske slik at det spruter på meg er nok det aller morsomste :')
 
Septembergutt her. Han er veldig interessert i bøker. Ligger noen bøker i lekekassa og de blar han stadig igjennom. Koser seg veldig med lesestund sammen med oss. Han har blitt veldig opptatt av hjul den siste tiden, og kjører mye rundt med små biler eller gåvogna si. Stabler leker oppå hverandre og skyver de rundt som biler bortover gulvet. Treleke hvor man trer på ringer er den store favoritten om dagen da. Mestret endelig å sette på ringene, så det er tydeligvis veldig gøy nå. Putteleke forsøker han, men er litt vanskelig enda. Ellers så kjøpte vi en dukke til han og han strålte da han fikk den. Den får masse kos for å si det sånn <3
 
Ting med knapper, hvor det da spilles lyd evt lys på er gøy, hun har endelig skjønt hvordan hun bevisst trykker på små knapper:) sånn pinne til å tre ringer på, sånn lite brett hvor du skal trykke/vri/dra/snu på bryter så hopper det en figur opp, vår fjernkontroll....

Og så har hun fått en brukt dukkevogn, vi har dukke oppi, men er ikke så interessert i den! Kjempestas å gå med vognen:) den vippet litt lett, så jeg fant noen gamle ankelvekter jeg hadde og festet nederst foran, så nå er den ganske stødig;)

Men det gøyeste om dagen er egentlig å gå, og klatre på ting:)
 
image.png Ak nå så er det mest reise seg opp etter ting å utforske :p men av leker så er det dukka, ting med knapper som man spille lyd eller lys, ball, bøker, eller dyre figurer. har en sånn gård etter søskenene, og den lekes mye med :) eller plastikkdyrene vi kjøpte i ei bøtte på biltema :p
 
Ting med knapper, hvor det da spilles lyd evt lys på er gøy, hun har endelig skjønt hvordan hun bevisst trykker på små knapper:) sånn pinne til å tre ringer på, sånn lite brett hvor du skal trykke/vri/dra/snu på bryter så hopper det en figur opp, vår fjernkontroll....

Og så har hun fått en brukt dukkevogn, vi har dukke oppi, men er ikke så interessert i den! Kjempestas å gå med vognen:) den vippet litt lett, så jeg fant noen gamle ankelvekter jeg hadde og festet nederst foran, så nå er den ganske stødig;)

Men det gøyeste om dagen er egentlig å gå, og klatre på ting:)

Smart! Vi bruker murstein i gåvogna
 
Han her bruker leketiden sin til å rote i hylla under stuebordet :wideyed:
Men han liker å bla i bøkene sine innimellom (og andre sine). Liker å leke med ting som bråker også. :shy:
 
Her går det i sortering. Hun elsker å sortere klesklyper etc etter farge. Skål og skje er også morsomt å leke med, samt alt som kan tas inn og ut av ei bøtte. Ja, hun har mange leker, men de er ikke like interessante :D
 
Hun elsker kjøkken redskaper og boller. Tomme melkekartonger og aviser er kjempe spennende. Bøker elsker hun, duplo biler og duplo figurer er kjempe stas. Skuffer er nå blitt svært spennende og åpne og lukke;-) hun har nettopp begynt og sette seg opp selv så nå når hun lengre opp også ;-)
 
Leker er ikke så interessant nei..

Det morsomste er å finne et passende skap eller en skuff og dra ut alt innhold. Bla i bøker uten stive permer.. Reise seg etter ting driver hun mye med men det er jo ikke leking akkurat.. Ikke så mye mer som er spennende for tiden egentlig.
 
Back
Topp