Hva leker 1,5 åringer (med)?

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Her liker han godt å bli lest for eller bla i bøker, bygge duplo, stable ting oppå hverandre. Også begynt å leke litt "rolle lek" (tror jeg det er ?) hvor han gir bamsene mat, kos, grer pelsen med hårbørste og lager mat på lekekjøkken. Men han liker også å klatre og drive "'meningsløs" (sikkert kkke for han, han får jo trent og har sikkert en tanke om å oppdage verden) motorisk aktivitet og klatring, rive ned ting, rive toalett papir i biter etc :o

Akkurat det samme som her det. Spesielt dublo togbanen er veldig populær om dagen. Biler og baller er som det alltid har hvert veldig populært og vi får masse mat fra lekekjøkkenet, spesielt kose kaninen hans får mye mat derfra og stell.
Ellers så grer han hundene ofte, med hårbørsten min (!) når han får tak i den, samt mater dem med en og en kule med tørrfor :p
Hoppe/kravle/klatre i sofan er også veldig populært :D
Han har fått et verktøy belte med drill og en del annet også det er veldig gøy, og de fleste ting blir "skrudd" på daglig.

Sette klosser på hverandre, duplo, putte ting nedi andre ting, gjemme ting, finne dem igjen og si deeeer!, leke gjemsel med meg, peke på ting i vinduet, danse, "synge", ta dukkene og la den"gå" bortover gulvet. leke med skje og kopp og "spise/drikke", lese i bøker med flapper og peke på så jeg kan si ha det er, spille piano og xylofon, trille ball, rydde sofa og rote med alle lekene :P

Dattra mi er 14 mnd i dag og ho går me dukkevogn. Men pledd er artige og leke med. Borte Bø!!! Har ikke tatt frem duplo enda men må kansje d:)

Var mest funksjonslek i den alderen:)
Eldste lekte vel litt begynnende rollelek med biler og yngste med bamser. Eldste elsket lekekjøkken. Yngste mer borte-tittei.

Stesønnen min har alle leker han noen gang kunne ønsket seg og leker med disse av og til, men han leker seriøst med ALT! Sokker, pappesker, han eeeelsker å ta tupperware boksene mine ut av skapet og sette dem inn igjen, dvd cover, og sminken min ! Haha.. Men yndlingsleken hans er dukkevogna til lillemor, den fyller han med alt slags ting og løper rundt med den som en gal :'D og pappan fikk en liten drone som han selvfølgelig ikke kan fly men pappa flyr og han løper og henter når den kræsjer. Billig morro :p

Back
Topp