Hva legger dere i ordet.......

helen79

Forumet er livet
HATE? Eller hva skal til for at du hater en person?

Uff, ja, samme her.[:'(]

Jeg tenker på det som noe utrolig sterkt noe om jeg snakker om person(jeg hater ingen, aldri gjort heller...!) Men jeg kan godt si det om litt simple ting som jeg hater "days of our lives" serien" osv....[;)][:D]

Syns det er et ord som stadig blir missbrukt... Vi var f.eks ute å spiste på et familiested for en stund siden. Maja var med og oppførte seg eksemplarisk hele kvelden mens vi spiste. Bare satt i stolen sin og koset seg med agurkene sine[;)] 

Men da vi skulle gå, og tok på ho utetøyet, begynte ho å småsurve litt, for ho liker ikke å ta på seg klær over hodet(hvem unge liker vel det?!) Og da sa en relativt høy gubbestemme bak oss at han "hata sånne unger som bare skriker ute!" [:@] Jeg så ikke akkurat hvem det var, men hadde jeg gjort det såååå stakkars mann!! Ingen kan vel HATE noen bare fordi de ikke liker gensere tredd ned over hodet!! Ble mektig provosert jeg da, ho hadde jo vært så snill hele kvelden! Skal vi liksom bare sitte inne vi da, for tenk om ho lager litt lyd!

ORIGINAL: Dråpe

Jeg tenker på det som noe utrolig sterkt noe om jeg snakker om person(jeg hater ingen, aldri gjort heller...!) Men jeg kan godt si det om litt simple ting som jeg hater "days of our lives" serien" osv....[;)][:D]

Syns det er et ord som stadig blir missbrukt...
Vi var f.eks ute å spiste på et familiested for en stund siden. Maja var med og oppførte seg eksemplarisk hele kvelden mens vi spiste. Bare satt i stolen sin og koset seg med agurkene sine[;)] 

Men da vi skulle gå, og tok på ho utetøyet, begynte ho å småsurve litt, for ho liker ikke å ta på seg klær over hodet(hvem unge liker vel det?!) Og da sa en relativt høy gubbestemme bak oss at han "hata sånne unger som bare skriker ute!" [:@] Jeg så ikke akkurat hvem det var, men hadde jeg gjort det såååå stakkars mann!! Ingen kan vel HATE noen bare fordi de ikke liker gensere tredd ned over hodet!! Ble mektig provosert jeg da, ho hadde jo vært så snill hele kvelden! Skal vi liksom bare sitte inne vi da, for tenk om ho lager litt lyd!

Enig med deg..

jeg føler at det å hate vil si at en Kun føler (og føler masse!!!) avsky/vemmelse/sinne for den personen... derfor kan jeg ikke si at jeg hater noen, eller vet hva det er.

jeg har personer jeg ikke liker så uffattelig godt! men det er deler av meg som syns synd på de også (eller andre sympatifølelser), det vil jeg ikke si jeg kan ha for folk jeg Hater[8|]

men samtidig er jeg enig i det oktober-07 sier også... er ikke uten grunn at folk sier hat og kjærlighet ligger så nært hverandre... nei, jeg vet sannelig ikke hva jeg legger i ordet... kansje jeg Har hata uten å vite det [8|]

synes det var vanskelig. Det skal så utrolig mye til for at jeg skal hate noen. Tror ikke det har skjedd enda. Kan bli kjempe sint, men har alltid en trang til å tilgi jeg da.

Hate er nok ett misbrukt ord, er veldig lett å si at man hater noe uten at man egentlig mener det så hardt!!

Men jeg vet virkelig hva det er å hate, og jeg vil si at det er veldig nært knyttet til å elske, fordi den ene personen som jeg hater er samtidig en person jeg altid kommer til og ha kontakt med å er glad i på en måte! Dette er en omsorg person som har sviktet meg på det groveste fra jeg var veldig liten og som har ødelagt store deler av livet mitt pga den psykiske belastning vedkommende har vært!! Har blitt anbefalt å kutte kontakten med denne personen men det kan jeg ikke, ikke minst pga mine egne barn og denne personens betydning for dem......men jeg kan love dere, jeg vet hva det vil si å hate!!![:'(]

ORIGINAL: Dollface©

at jeg faktisk ikke orker se, snakke, høre om den personen.

ORIGINAL: Tanine

Jeg synes det ordet er veeeldig sterkt. Det skal fryktelig mye til for at jeg hater en person! Bruker ikke det ordet i hytt og pine. [8|]

Jeg mener at man må ha elsket en person for å hate det (med mindre det er en som hadde skadet meg eller min familie)

Hate er et veldig sterkt ord. Har sikkert brukt det noen ganger.. uten å mene det fullstendig. Tror ikke jeg er kapabel til å hate noen...

Å hate noen må vel være et menneske man virkelig ikke kan fordra.. ikke orker å se.. eller høre om.. kanskje?

Back
Topp