Hva lager dere til middag?

- Amy -

Gift med forumet
Sliter sånn med middagen :( Det meste som stekes og gratineres gjør meg enda mer kvalm, særlig ting som lukter mye. Kan jo ikke spise ristet brød til middag heller..

Tar imot tips :)

Ovns stekt Laks, brokkoli og avokado går igjen hos oss.. Hva med grønnsakssuppe? Eller andre supper? Litt salt kan døyve kvalmen noe..

I går: fiskekaker (butikkjøpt, varma i panna) på brødskive med agurk ved siden av :oops:
I forrigår: hjemmelaget (ingen selvfølge i vårt hus, så må spesifiseres ;)) blomkål- og brokkolisuppe.
Dagen før der: laks med saus bakt i ovnen.
I dag: pannekaker.
For ordens skyld: jeg er tufs og tett i hele huet, så det er mye mulig noe av det her egentlig lukter uten at jeg kjenner det.

Salat?? Kan være friskt og godt. Her blir det taco i kveld:) har bare lyst på krydderet mat, med mye smak! Og gleder meg sånn til taco:))

Da kvalmen var som verst for meg funket faktisk Grandiosa! Tro det eller ei:p og spaghetti i kjøttsaus. Gjerne dolmio sin. Den lyseste av de. Husker ikke hva den heter. Det var det eneste jeg taklet lukten av og klarte å spise :p

Vil helst bare ha middager. Brød og knekkebrød frister ikke! I går hadde vi koteletter, det var ikke godt...
Dagen før var jeg på seinvakt og hadde biff stroganoff.
Til lunsj i dag ble det en hold it, og en kiwi. Til middag på seinvakt blir det pizza restorante mozarella.
Frukt og middag er best ;)
Aller helst cheeseburger fra McDonald's. .. :O aldri vært noen McDonald's vanker tidligere!

Tacofredag hos pappa ;) vil ikke ha taco lengre, men det er jo koselig da!

Har laget en del grønnsakssuppe og salat med masse tomater!! Det døyver kvalmen :-)
I dag er det taco :D det gleder jeg meg til! Den eneste "mektige" retten som frister :-)

Da kvalmen var som verst for meg funket faktisk Grandiosa! Tro det eller ei:p og spaghetti i kjøttsaus. Gjerne dolmio sin. Den lyseste av de. Husker ikke hva den heter. Det var det eneste jeg taklet lukten av og klarte å spise :p

Akkurat det samme som jeg har klart å få i meg!

Hva med klassisk laks med agurksalat og kokte poteter? Vi spise det med pepperrotrømme for et par dager.. Funket veldig bra for min del! =) Fiskegrateng?
Salater og supper (enkelt og godt, med uendelige muligheter- blomkål, asparges, tomat, paprika, potet&purre) er supert som jeg ser at en del har foreslått..

Enig Tonje! Spaghetti har blitt min store favoritt. Og for en tidligere anorektiker med karbohydratskrekk er dette veldig overraskende :p Men barnet får det den vil ha ;)

Kjøp ferdigstekt kylling fra butikken og lag en salat (avokado, løk, tomat,ost, sukkererter, paprika osv..) og wrap det i speltlomper eller tortillas. Skikkelig godt, og så slipper du stekeosen du ville fått fra å steke kjøtt.

Jeg sliter litt matlysten og orker ikke å planlegge middager heheh.. men nå har jeg begynt å laste ned noen enklae oppskrifter på nettet og har en sånn ca plan for hele uke slik at jeg ikke trenger å tenke på det daglig hehe..

Tusen takk for alle gode ideer :)
Vi hadde stekt laks her en dag, og da måtte jeg holde meg på soverommet i tre timer etterpå for å unngå lukten :( Jeg prøver meg på kylling. Kylling, pasta og ris er tålig ok :) Håper formen blir bedre i 2.tri (hvis jeg kommer meg dit!) :)

De gangene jeg orker mat blir det enten orginal grandis eller spaghetti ala capri! Gleder meg til kvalmen er
Over så jeg kan begynne å apise litt sunnere! :)

Skulle på travelt i dag så da ble det Pyt i panne :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Vi skal ha hvitvinsdampede blåskjell i dag :)

Back
Topp