hva lønner seg?

mai*mamma*09

Glad i forumet
vi planlegger å bli gravide igjen, men vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det med permisjon osv..
er i permisjon nå som jeg er ferdig med i midten av desember.
kan jeg liksom ha sønnen min på 8mnd hos dagmamma til han skal i barnehage 1desember? og at jeg på en måte pryter permisjonen min og heller går ut i jobb sånn at jeg heller kan tjene penger å få bedre betalt i neste permisjon?

Noen som vet?

på forhånd takk:)

Tror ikke du kan bryte permisjon nei...Men kan ikke pappa'n overta permisjon da!?[8|]
Du snakker om å få bedre betalt i neste perm,fått deg en bedre jobb da eller?[:)]

du kan på en måte bryte permisjonen.. du må bare fylle ut en søknad og levere den til nav.. da vil du på en måte forlenge permisjonen din (jeg skjønte ikke helt hva hu navn dama mente, men)..dra til nav og si du gjerne vil begynne å jobbe før permisjonen går ut, så får du skjemaet av de! poenget er at det går:) Det lønner seg jo helt klart for deg for å få et bedre inntektsgrunnlag!!

lykke til:)

Perioden du har mottatt foreldrepenger gjelder som opptjening av penger til ny permisjon, og du får ikke 80% av 80% i permisjon nr. 2, som mange tror - du får det samme utbetalt som ved første permisjon. Det fikk iallfall jeg beskjed om, og det er også det jeg får i dag... (har to småtroll født med 11,5 mnd mellom)

(Hvis det er snakk om en bedre betalt jobb for å få mer permisjonspenger enn du får i dag, så stiller selvfølgelig saken seg annerledes...)

Helt riktig du får det samme det fikk jeg og og her
er det 12 mnd mellom[;)]

Back
Topp